NAV: az EU-n kívülről online rendelt termékek vámkötelesek
Az online kereskedelem terjedése miatt ma már sokan rendelnek külföldről különféle árucikkeket, és az év végi ünnepek előtt ez a tendencia jelentősen felerősödik. Az ilyen termékek behozatalának szabályai vannak azonban kevésbé ismertek - fejti ki Suller György Attila vasárnapi közleményében.
Ha az áruk az Európai Unión kívülről, például Kínából, az Amerikai Egyesült Államokból, Kanadából érkeznek, azokat kötelező jelleggel vámkezeltetni kell. A megrendelt áruk beszállítása jellemzően postai, gyorspostai szolgáltató igénybevételével történik, így a vámkezelést a szolgáltató elvégzi a címzett nevében.
Adófizetési kötelezettség akkor keletkezik, ha az interneten megrendelt áruk értéke meghaladja a 22 eurót. Amennyiben a bejelentett áru értékével kapcsolatban kétség merül fel, úgy a valós áruérték megállapítása érdekében számla, átutalási megbízás, megrendelés benyújtása is megkövetelhető.
A szóvivő arra is felhívta a figyelmet, hogy egyes áruk behozatala korlátozás alá esik, hamis termékek például postai úton sem hozhatók be az országba, és nem vámkezelhetőek a kábítószerek. A gyógyszer hatóanyagot tartalmazó készítmények vámkezeléséhez a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (GYEMSZI) engedélye szükséges, a nemzetközileg védett növények és állatok, illetve ezekből készült vagy ezeket tartalmazó termékek pedig csak külön engedéllyel hozhatók be.
Kapcsolódó cikkek
- Együttműködés az internetes vásárlókért
- A gazdasági bizonytalanság fellendítheti az online kereskedelmet?
- eCommerce a ReklámFeszten
- Jöhetnek a multik: nem érzik magukat veszélyben a magyar webshopok
- Akár egymillióra is bírságolhatják a számlát nem adó Webshopot
- Az adóellenőrök az e-számlával ismerkednek
- Titkos próbavásárlással tesztelték a magyar webshopok szolgáltatásait
- Ország Boltja: Ismét elindult Magyarország legnagyobb webáruház versenye
- Online mezőgazdasági piactér indult
- Az e-kereskedelem dinamikus bővülésére számítanak a magyar cégek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.