A Prím Online alapítója az online marketing három legmeghatározóbb személyisége között
Az IAB Hungary az Internet Hungary keretében díjazta az elmúlt 15 év online reklámpiacának fejlődésére legnagyobb hatással bíró szakembereket. Az IAB Hungary a tagsága körében meghirdetett szavazáson a három legtöbb szavazatot kapott online szakembert díjazta. A jelölés folyamán tetszőleges számú szakembert lehetett jelölni. A három díjazott 35 jelöltből került ki és nyerte el legmeghatározóbb személyiség címet.
A három díjazott:
Novák Péter – jelenleg Rcko.fm, előtte Origo, Kirowski, Matávnet, Matáv
Szabó Ákos – jelenleg Adaptive Media, előtte Index
Vértes János – Adverticum, Prím Online
Novák Péter 15 éve foglalkozik digitális marketinggel és médiával, szakdolgozatát e témában írta a Budapesti Közgazdasági Egyetemen. A Matávnál reklámozói, majd a MatávNetnél szerzett médiaértékesítési tapasztalatok után, 2000-ban csatlakozott a Kirowski csapatához, melynek 2006-tól 2010-ig ügyvezetője volt. 2010 márciusától 2 éven keresztül az Origo Zrt általános vezérigazgató-helyettese. Az 1999-ben elindított MRSZ Internet Tagozatnak vezetője, majd a 2008-ban megalakult IAB Hungary elnöke, 2000-től a Reklámszövetség Elnökségének és Ügyvezetésének tagja, 2006 és 2009 között a szakmai szervezet alelnöke. A reklámszakma véleménye alapján a legismertebb hazai online marketing szakember (2007-2008-2009), továbbá az 50 legbefolyásosabb szakember egyike a médiaiparban (2008-2009-2010-2011).
Szabó Ákos építészmérnökként diplomázott a Budapesti Műszaki Egyetemen 1992-ben. 1999 vége óta dolgozik az online médiában, 2008-ig az Index értékesítési és marketing-igazgatója, 2007-től a Bookline igazgatótanácsi tagja volt. Előzőleg a Graphisoft külkereskedelmi képviselőjeként és képviseleti irodavezetőjeként tevékenykedett a Távol- és Közel-Keleten, illetve Ausztráliában. 2009. februártól tanácsadóként segítette az Adaptive Media sales house munkáját, 2009. októbertől üzletfejlesztési vezető, 2012 augusztusától online értékesítési és üzletfejlesztési vezető a cégnél. 2009-tól második alkalommal választott IAB elnökségi tag, 2011-es Reklámkonferencia programigazgatója.
Vértes János, végzettségét tekintve okleveles matematikus és színháztörténész, tevékenységét tekintve pályája kezdetén programozóként, majd újságíróként dolgozott. Alapítója és főszerkesztője az 1991-ben indított VGA Monitor hetilapnak, az 1996-ban indított Internet Kalauz és Business Online folyóiratoknak. Elindítója az online informatikai hírszolgáltatásnak, az 1996 és 2004 között létező vgamonitor.hu-nak, továbbá a ma is működő Prím Online-nak. Az 1991-ben alapított Prím Kiadó Vértes János irányítása alatt több változáson ment keresztül, ezek közül a legjelentősebb, hogy a Prím Online-hoz kifejlesztett adszerverre 2001-ben külön cég alakult Adverticum néven. Az Adverticum AdServer Magyarország első hazai fejlesztésű rendszere, ami ma is piacvezető a médiaoldali hirdetések kiszolgálásban.
Kapcsolódó cikkek
- 15 éves az online reklámszakma
- Magyar mobilhirdetési ajánlást jelent be az IAB Hungary
- Augusztus 10-ig lehet pályázni a Telekom fenntarthatósági sajtódíjára
- Őket gazdagítja a rich media: eredményhirdetés a CEMP Sales House és az Adverticum kreatív versenyében
- Negyedévente publikál online reklámbevételi indexet az IAB Hungary
- Idén is keresik az információs társadalmat népszerűsítő újságírókat
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Adverticum AdServerre váltott a CEMP Sales House
- Változások az IAB Magyarország alapszabályában és vezetésében
- Online marketing: a display-hirdetések reneszánsza
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.
A K&H élen jár az IT hatékonyság mérésében
A banki szektorban egyedülálló módszerrel monitorozza fejlesztéseit és méri az IT fejlesztések hatékonyságát a K&H. Ezt a tevékenységét saját maga, házon belül látja el, amivel szintén egyedülállónak számít a piacon. Az ún. Fast Function Point módszertan segítségével a K&H folyamatosan feltárja a fejlesztési folyamatok és rendszerek optimális működésére épülő fejlesztési pontokat, a költséghatékonyságot és a projektek komplexitását, ezzel lehetőséget adva, hogy szakemberei innovatív fejlesztéseket valósítsanak meg a visszajelzések alapján.