Nemzetközi siker a műszeres rádiós közönségmérésben
A brit rádiós szervezet, a RAJAR további egy éves megbízatást adott az Ipsosnak a cég „MediaCell”, okostelefonokra épülő passzív rádiós közönségmérő rendszerének továbbfejlesztésére.
Az Ipsos 1992 óta végzi a tekintélyes brit rádiós szervezet, a RAJAR számára rádiónaplós módszerrel a hallgatottságmérést. Ez az együttműködés 2009-ben kiegészült a MediaCell passzív, okostelefonokat használó rádiós közönségmérő rendszer tesztelésére irányuló megbízással, amit most további egy évre hosszabbított meg a rádiós szervezet.
A MediaCell egyedülállósága abban rejlik, hogy a mérés alapjául nem egy speciális hardver, hanem egy a kereskedelemben kapható okostelefonokra telepített szoftver szolgál. A szoftver felismeri a mérésben résztvevő rádiók különböző platformokon megjelenő adásaihoz kapcsolt kódokat, így azonosítva a hallgatott rádiót. Eközben a szoftver az okostelefonon zajló valamennyi eseményt is rögzíti. Az így keletkező adatokat a mérés validálására használják.
A RAJAR egyúttal a projekt fókuszának kiterjesztésére is felkérte az Ipsost: a következő fázisban tesztelni kell azt is, hogy a MediaCell hosszabb távon való alkalmazásával milyen új információk szerezhetők a hallgatói szokásokról, milyen egyéb közönség-diagnosztikai eszközök állhatnak majd a piac rendelkezésére.
Jerry Hill, a RAJAR vezérigazgatójának szavai szerint: „A brit rádiós piac MediaCell-lel kiegészített naplós közönségmérése képes lehet arra, hogy újszerű és értékes insight-okkal gazdagítsa a rádiós tartalomfejlesztőket. A következő évben szorosan együtt fogunk dolgozni az Ipsos-szal azon, hogy bemérjük, milyen lehetőségei vannak ennek az eszköznek.”
A MediaCell technológiát Magyarországon 2010 decemberében mutatta be a hazai közönségnek nagy sikerrel az Ipsos.
Kapcsolódó cikkek
- Hangvezérléssel, távolból irányítható háztartási eszközök az LG-től
- Már kapható a HTC legújabb Windows Phone-ja a Telenornál
- Okostelefon Akadémiával újít a Telenor
- A neten tájékozódnak a nők randi előtt
- Acer Liquid C1 okostelefon Intel processzorral
- Ipsos Kifizetődő a közösségi lét
- Az okostelefon-használat adatait kutatják Szegeden
- A Samsung tarolt, a Huawei a harmadik helyre tört fel az okostelefon-piacon
- A Nokia első Windows Phone 8-as készülékei a Vodafone-nál
- Több LG okostelefon is iF Formatervezési Díjat nyert
Felmérések ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Schneider Electric újabb digitális átalakulást jósol
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője közzétette IoT 2020 című üzleti jelentését, amely 12 országban 3000 üzleti vezető részvételével készült felmérés eredményeit dolgozza fel.
A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi
Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg, havonta közel 190 000 készülék talál új gazdára a következő fél évben – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából. Öntudatosan választunk magunknak mobiltelefont, de a férfiak valamivel gyakrabban kapnak ehhez társuktól is instrukciókat.
A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka
Többet költünk online játékokra
A SuperData piackutató cég - a A PayPal megbízásából - 8 országban végzett felmérést az online játékok illetve az a elektronikus sport területén, s ennek során megállapította, hogy Magyarországon ezen iparág árbevétele meghaladja az 500,000 dolláros szintet és évente 14%-kal nő. A magyar rajongótábor jelenleg 223 ezer főre tehető, és várhatóan 2018-ig megduplázódik.
A televízió még mindig őrzi egyeduralmát a magyar nappalikban
Világszerte, így hazánkban is nőtt a televíziózással töltött idő – A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a tavalyi évben a magyar népesség naponta átlagosan 5 órát töltött a tévékészülékek előtt.