Facebook: fizetőssé válnak egyes üzenetek
Az Egyesült Államokban már tesztelték a Facebook legújabb módszerét, amellyel megszűnik a közösségi oldal teljesen ingyenes formája: bizonyos üzenetekért fizetni kell a felhasználóknak. A sikeres tesztidőszak után az Egyesült Királyságban is bemutatkozott az új megoldás.
A Facebook már bevezette az Egyesült Királyságban legújabb módszerét, miszerint egyes üzenetek után fizetniük kell a felhasználóknak. A szigetországban a felhasználóknak ki kell nyitniuk a pénztárcájukat azért, ha híres vagy olyan embereknek küldenek üzenetet, aki nem tartozik ismerőseik közé.
A közösségi oldal azzal indokolta a lépést, hogy ezzel megakadályozzák az ismeretlen emberektől származó üzenetek hadát, vagyis mások „zaklatását”. Természetesen az ismerősökkel, barátokkal való kommunikáció továbbra is ingyenes marad.
Azoknak, akik olyan embernek szeretnének üzenni, aki nem ismerősük a közösségi oldalon, 71 penny (kb. 250 forint) körüli díjat kell fizetniük, így az üzenetet közvetlenül a felhasználó postaládájába tudják küldeni. Létezik egy másik módja is, hogy üzenjünk másoknak. Ez a forma ingyenes, bár a felhasználók többsége nem is tud róla, hogy ez létezik. Ennek a lényege, hogy egy kevésbé „látható” mappába kerül az üzenet.
Ezt a szolgáltatást csak a 18 éven felüli felhasználók vehetik igénybe, és az oldalon közvetlenül lehet fizetni. A sávokat egyelőre még tesztelik, vagyis a népszerűségi index alapján szeretnék a hírességek „értékét” meghatározni. A díjak akár 10 font (kb. 3500 forint) körül is mozoghatnak., sőt a legprominensebb személyek – pl. Mark Zuckerberg ára – jócskán e fölé kúszhat.
Egy Zuckerbergnek küldött levél nem olcsó mulatság
Jelenleg még csak ebben a két országban indították el a szolgáltatást, de más országokban is tervezik. Az újítás nagy felháborodást válthat ki, hiszen ezzel megszűnik az ingyenesség elve, valamint sokkal több jelölést kaphatunk majd a közeljövőben.
Forrás: Independent.com
Kapcsolódó cikkek
- Indul a Telekom Facebook játéka
- Egyre több anya facebookozik Amerikában
- Bemutatkozott a HTC First és Facebook Home [Videó]
- Ilyen lesz a Facebook Home?
- Személyes adatok a Facebookon – Európa vs. USA
- Nem a fiatal korosztály lóg a legtöbbet a Facebookon
- A Facebook is az okostelefonpiacon próbál szerencsét?
- 3 Facebook alkalmazás Windows Phone-ra
- A legfrissebb filmes pályázati kiírások a Facebook-on
- Nem vagyunk őszinték a neten
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.