Facebook: fizetőssé válnak egyes üzenetek
Az Egyesült Államokban már tesztelték a Facebook legújabb módszerét, amellyel megszűnik a közösségi oldal teljesen ingyenes formája: bizonyos üzenetekért fizetni kell a felhasználóknak. A sikeres tesztidőszak után az Egyesült Királyságban is bemutatkozott az új megoldás.
A Facebook már bevezette az Egyesült Királyságban legújabb módszerét, miszerint egyes üzenetek után fizetniük kell a felhasználóknak. A szigetországban a felhasználóknak ki kell nyitniuk a pénztárcájukat azért, ha híres vagy olyan embereknek küldenek üzenetet, aki nem tartozik ismerőseik közé.
A közösségi oldal azzal indokolta a lépést, hogy ezzel megakadályozzák az ismeretlen emberektől származó üzenetek hadát, vagyis mások „zaklatását”. Természetesen az ismerősökkel, barátokkal való kommunikáció továbbra is ingyenes marad.
Azoknak, akik olyan embernek szeretnének üzenni, aki nem ismerősük a közösségi oldalon, 71 penny (kb. 250 forint) körüli díjat kell fizetniük, így az üzenetet közvetlenül a felhasználó postaládájába tudják küldeni. Létezik egy másik módja is, hogy üzenjünk másoknak. Ez a forma ingyenes, bár a felhasználók többsége nem is tud róla, hogy ez létezik. Ennek a lényege, hogy egy kevésbé „látható” mappába kerül az üzenet.
Ezt a szolgáltatást csak a 18 éven felüli felhasználók vehetik igénybe, és az oldalon közvetlenül lehet fizetni. A sávokat egyelőre még tesztelik, vagyis a népszerűségi index alapján szeretnék a hírességek „értékét” meghatározni. A díjak akár 10 font (kb. 3500 forint) körül is mozoghatnak., sőt a legprominensebb személyek – pl. Mark Zuckerberg ára – jócskán e fölé kúszhat.
Egy Zuckerbergnek küldött levél nem olcsó mulatság
Jelenleg még csak ebben a két országban indították el a szolgáltatást, de más országokban is tervezik. Az újítás nagy felháborodást válthat ki, hiszen ezzel megszűnik az ingyenesség elve, valamint sokkal több jelölést kaphatunk majd a közeljövőben.
Forrás: Independent.com
Kapcsolódó cikkek
- Indul a Telekom Facebook játéka
- Egyre több anya facebookozik Amerikában
- Bemutatkozott a HTC First és Facebook Home [Videó]
- Ilyen lesz a Facebook Home?
- Személyes adatok a Facebookon – Európa vs. USA
- Nem a fiatal korosztály lóg a legtöbbet a Facebookon
- A Facebook is az okostelefonpiacon próbál szerencsét?
- 3 Facebook alkalmazás Windows Phone-ra
- A legfrissebb filmes pályázati kiírások a Facebook-on
- Nem vagyunk őszinték a neten
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.