Leleplezhetők az online vásárlókat diszkrimináló oldalak
Egy nemzetközi kutatócsoport olyan eszközt ad az interneten vásárlók kezébe, amivel ellenőrizhetik, hogyan változnak az online boltok árai attól függően, honnan és milyen böngészővel rendelnek terméket, szolgáltatást.
Azzal mindenki tisztában van, hogy ugyanazt a terméket, más-más áron lehet megvásárolni a szakboltokban, bevásárlóközpontokban, áruházakban. Külföldi utazások alatt pedig azt is tapasztalhatjuk, hogy országonként is változnak az árak. Nincs ez másként az online webáruházak esetében sem, az alapján változtatják az áraikat, hogy milyen információval rendelkeznek a felhasználóról. Ennek igazolására egy nemzetközi kutatócsoport a 200 legnagyobb webáruházat felölelő vizsgálatban húsz napon keresztül kért árajánlatokat. A párhuzamosan végzett lekérdezésekben különböző földrajzi helyről érkező és böngészési előzményekkel rendelkező látogatókat szimuláltak. A Wall Street Journal-ban is közzétett eredmények alapján egyértelműen kiderült, hogy a használt böngésző és az operációs rendszer nem befolyásolta a vizsgált webáruházak árait. A felhasználó tartózkodási helye alapján már akadtak eltérések, például az e-book árak között jelentős különbségek adódtak. A legnagyobb eltérések a korábban meglátogatott oldalak alapján alakultak ki. Egyértelműen ki lehetett mutatni például azt is, hogy egyes online boltok alacsonyabb áron kínálják a termékeiket, ha a felhasználó egy ár összehasonlító oldalról érkezik. A kutatási eredményekből az egyszerű internetező is leszűrheti azt a fontos tanulságot, hogy nem érdemes például Rolex órákat nézegetni a weben, mielőtt olcsó repülőjegyet keresünk.
Az internetes technológiák könnyű lehetőséget kínálnak arra, hogy az áruházak egy terméket különböző áron értékesítsenek különböző vásárlóknak. Például, egy Németországból bejelentkező vásárló magasabb árat lát, mint egy Spanyolországból érkező. Ezt észrevenni nem egyszerű feladat, mert nem mindenki rendelkezik számítógépekkel különböző országokban, ahonnan ellenőrizhetné a termék árát.
Egy új alkalmazás segítségével azonban mostantól bárki ellenőrizheti, vajon milyen áron vásárolhatná meg az adott terméket más országból. Az alkalmazás Firefox és Google Chrome böngészőkből működik, csak egy ingyenes kiegészítőt kell letölteni és telepíteni. Ezután az internetes áruházban már csupán annyi a dolgunk, hogy kijelöljük a termék árát. Rövid idő után egy lista jelenik meg, hogy ugyanezért a termékért vagy szolgáltatásért milyen árat kérnek ha Angliából, Ausztráliából, Belgiumból, Brazíliából, Finnországból, Németországból, Spanyolországból vagy az Egyesült Államokból lépünk be az online boltba. A $heriff nevű kiegészítőt a http://pdexperiment.cba.upc.edu/ oldalon lehet elérni.
A kapott eredmények alapján már csak annyi a dolgunk, hogy annak az országnak a proxy szerverén keresztül hajtsuk végre a vásárlást, amelyik mellett a legalacsonyabb árat találjuk.. Ennek beállítása nem tartozik a legegyszerűbb feladatok közé, de a fejlesztők már dolgoznak az alkalmazás következő változatán, amivel a szimulált helyszínről való vásárlást is el lehet végezni.
Kapcsolódó cikkek
- Még mindig megéri online boltot nyitni
- Megváltozott fogyasztói szokások a piaci résztvevők szemszögéből
- A JátékNet.hu webáruház lett 2013 legjobb internetes kereskedője
- 200 Mrd Ft lesz idén az internetes kiskereskedelmi forgalom
- A Netrisk.hu és az Árukereső.hu közös márkaoldalt indított
- CERN-igazgató: az egész társadalmat megváltoztatta a világháló
- A lakosság 82,3 százaléka tudja, hogy mi a mobilinternet
- Okosodó kereskedelem: X. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- Jobban írnak a számítógépező gyerekek, mint a tollat használók
- Digitális világ – internethasználati kisokos kisiskolások számára
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.