Megvannak az Imagine Cup döntősei
Fény derült arra, hogy melyik 86 csapat utazhat Szentpétervárra júliusban, hogy megmérkőzzön a tizenegyedik Imagine Cup 1 millió dolláros összdíjazású nemzetközi döntőjében. A csapatokat újító szellemű ötleteik, az integrált technológiák magas szintű használata, valamint sikeres üzleti terveiknek köszönhetően jutottak be a legjobbak közé. Az Imagine Cup része a Microsoft YouthSpark nevű kezdeményezésének, amelynek célja az, hogy új lehetőségeket teremtsen a fiatalok millió számára világszerte.
Idén minden korábbinál több diák vett részt az Imagine Cup versenyén, számuk 70 százalékkal nőtt 2012-hez képest. A csapatok két módon juthattak ki a döntőre: Innováció, Segít a Technológia és Játék kategóriában az országos döntőkön kellett bizonyítaniuk, míg a Windows 8-ra, a Windows Phone-ra és a Windows Azure-ra épülő pályázatok az internetes fordulókban mérettettek meg.
Hazánkat a PlanB Labs csapata képviseli a döntőben, amely a LearnInvisible néven futó projekttel indul. Az applikáció kezdő nyelvtanulóknak nyújt segítséget a választott idegen nyelv olykor nehéznek tűnő szavainak elsajátításában. Az alkalmazás különlegességét a grafikai megoldásokba sűrített nyelvtanuló trükkök adják, amelyek nagyban különböznek az elérhető alkalmazások mechanizmusaitól. A felhasználó az érintőképernyőn egyszerű mozdulatokkal tud új szavakat tanulni és gyakorolni. A LearnInvisible ötlete a csapat első játékán, a ThinkInvisible-ön alapul.
Szponzori díjak
A diákok a nemzetközi döntőben hat kategóriában mérik össze tudásukat, ahol az első, második és harmadik helyek mellett különdíjak is várnak rájuk:
· AppCampus Award
A Windows Phone projekttel induló csapatok nevezhetnek be az 50 000 euró értékű támogatásra, amely a négyhetes finnországi AppCampus tanfolyamon való részvételüket finanszírozza.
· DreamSpark Learning Award
Az 5000 dolláros fődíjra azok a csapatok nevezhetnek be, amelyek szoftveres projektjei új tanulási vagy tanítási módszereket mutatnak be.
· Facebook Creativity Award
A Facebook bejelentkezést saját alkalmazásaikba integráló, s ezáltal annak terjedését elősegítő, valamint az aktivitást növelő pályázatok jelentkezhetnek a 25 000 dolláros fődíjra, amelyet Facebook hirdetési kuponok formájában osztanak ki.
· KFC Russia Award
A fiatalok kultúrájával, az egészséges életmóddal és a táplálkozással kapcsolatos Microsoft Kinect projekteken dolgozó döntősök szállhatnak ringbe a 10 000 dolláros díjért, ráadásul projektjüket be is mutatják a KFC legmenőbb moszkvai éttermében.
· Mail.Ru Group Connected Planet Award
Erre azok a projektek nevezhetnek be, amelyek az online kommunikációt és a szórakoztatást mulatságos, hasznos és innovatív formában tálalják. Díjak: 1. hely: 10 000 dollár, 2. hely: 5000 dollár és 3. hely: 3000 dollár.
· Women’s Empowerment Award
Az ENSZ Női szervezetével közösen meghirdetett díjat azoknak a csapatoknak adják, amelyek olyan technológiai megoldásokat fejlesztenek, amelyek a saját életük javításának lehetőségével ruházzák fel a nőket. 1. hely: 12 000 dollár, 2. hely: 8000 dollár.
Fentiek mellett a társadalmi jólétre összpontosító projekteken dolgozó döntősök a YouthSpark program keretében a Microsoft Imagine Cup ösztöndíjakra pályázhatnak, amelyek összértéke 3 millió dollár. Segítségével a diákok megvalósíthatják azokat az ötleteiket, amely élhetőbbé és jobbá teszik a világot.
Az iparág szakértői alkotják a nemzetközi döntő zsűrijét
Az esemény moderátora idén a BBC nagy sikerű sorozata, a Doctor Who főszereplője, Matt Smith. Idén az Imagine Cup zsűrije nemcsak a széles körű tapasztalatokat képviseli, de az innovációban, a technológiafejlesztésben, a játékfejlesztésben és egyéb kulcsfontosságú területeken szerzett szakértelmet is. Az Oroszországba utazó, és a döntős projekteket elbíráló zsűritagok között találjuk Catherine Bracyt a Code For Americatól, Simon Lut a Twitter képviseletében, valamint Alekszej Pazsitnovot, a Tetris és sok egyéb játék létrehozóját. A zsűri teljes listája az Imagine Cup weboldalán található.
Kapcsolódó cikkek
- Videón a Windows 8.1
- Kreatív számítógépes alkotásokat várnak a 19 év alatti fiataloktól
- SAP-SUSE: a 14 éves együttműködés tovább erősödik
- Megkezdődött a netes gyermekbarát tartalmak közötti verseny
- Office 365 – minden idők leggyorsabban fogyó verziója
- Egyre nő a munkavállalók igénye a közösségi alkalmazásokra
- A Google és a Microsoft együtt fejleszt
- Innovációs kiállítást és konferenciát rendeznek Budapesten
- A Microsoft videóban figurázta ki a Google-t
- Magyar diák sikere az ISEF nemzetközi tudományos és innovációs versenyen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.