A férfiak „hűségesebbek”
Jobban kötődnek egy adott márkához
A Grando online pláza legfrissebb felmérése rámutat arra, hogy a férfiak hűségesebbek a nőknél, ha márkákról van szó. A gyengébbik nem közel fele elcsábul, ha valami népszerűbbel találkozik.
A Grando felmérésében megkérdezett nők közel 50%-a hajlandó márkát váltani, ha valami népszerűbbet lát. A férfiaknál ez arány alacsonyabb. De vajon minek köszönhető mindez?
Divathóbort
Érdekes, de a pénztárca mérete nem feltétlenül van összefüggésben azzal, hogy valaki mit vásárol. Ilyenkor nem az számít, mire telik, hanem az, hogy milyen annak a terméknek a megítélése. A divathóbort főleg a szerényebb keresetűeket érinti, ezen belül is inkább a vidéki lakosságot.
Ezzel szemben a magasabb fizetésűek nem feltétlenül egy divatirányzat, náluk a márka a fontos. Hiába találhatnának divatosabb darabokat is, ők ragaszkodnak a „logóhoz”.
Mennyire vagyunk márkahűek?
„A válaszadók 26%-a márkahűnek vallotta magát, 10% pedig egyenesen márkafüggőnek – fedte fel Orova Balázs, a Grando.hu B2C üzletág-igazgatója. – Igaz, több mint 20% úgy vallott, hogy egyáltalán nem kötődik semmilyen brandhez, 27 százalék hajlamos az ingadozásra, a maradék pedig arra húz, ahol éppen jó akciót lát.”
Melyik nem árérzékenyebb?
A felmérés arra is rávilágított, egy-egy akció milyen hatással van a vásárlásokra. A nők ebben a tekintetben is vezetőek, bár csak néhány százalékkal. A kis keresetűekre főként jellemző, hogy – nőkre és férfiakra egyaránt –, hogy lecserélnék márkájukat, ha olcsóbbat találnak. Ez a 70 és 100 ezer forint átlagfizetésűekre jellemző: 5-ből 3-an nyilatkoztak így.
A bevétel növekedésével arányosan az árérzékenység is csökken, ilyenkor már kevésbé érdekli őket az ár, és az akciók is kevésbé vonzóak számukra. A 300 ezer forint feletti átlagkeresettel rendelkezőket már inkább a márka vonzereje nyűgözi le, itt már inkább a tudatos vásárlás kerül előtérbe.
Mennyire fontos a kapcsolat?
A Grando vásárlói egyértelműen az olyan márkákhoz kötődnek főként, amelynek termékeit van lehetőségük előzetesen tesztelni, vagyis kipróbálni, kapcsolatba kerülni ezáltal magával a branddel. Ilyen lehetőségeket teremt egy esetleges nyereményjáték, amely nagyban hozzájárul a márkakötődés kialakulásához.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A netezők szeretnek nyerni
- Új márkaarculattal rukkolt elő az LG
- Kaspersky Lab: "Steve Jobs elárulja a sikerének titkát"
- A neten tájékozódunk
- A felhő és a közösségi alkalmazások jövője vállalati környezetben
- Egyre jobban teljesít a Samsung
- Kaspersky Lab: veszélyben a vezető pénzügyi intézetek ötöde
- Több európai üzleti vállalkozás a "digitális technnológia sötét középkorában" rekedt
- Hazánkban is egyre többen választják az online bankolást
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.