5 tipp a naprakész vállalati fájlkezeléshez
A Novell 5 hasznos tanácsot ad azt illetően, hogyan is lehet naprakész a vállalati fájlkezelés, miközben a mobil eszközök terjedésével nagymértékben megváltoztak a munkavégzési szokások.
1. Ne tiltsuk az elérést!
A vezetők első kézenfekvő lépése a privát készülékek használatának és ezzel együtt a mobil eszközökről történő fájleléréseknek a teljes tilalma lehet. Fontos azonban figyelembe venni, hogy az alkalmazottak ezt egyszerűen meg tudják kerülni, így nagy valószínűséggel meg is teszik. Aki megszokta, hogy egy mozdulattal feltölti a nyaralás képeit egy webes megosztó oldalra, illetve mindenhonnan, minden eszközéről kényelmesen eléri a privát levelesládáját és fájljait, az nem könnyen mond le erről a – magánéletben már megszokott – kényelemről a vállalati biztonság kedvéért.
Ha a vállalati szabályzat nem engedi, hogy az illető a táblagépéről vagy a mobiltelefonjáról nyissa meg a vállalati fájlokat, akkor lementi azokat egy pendrive-ra, vagy elküldi a privát e-mail címére, hogy otthon is szerkeszteni tudja, vagy útközben alaposabban átolvashassa. A fájl így kívül kerül a biztonságos vállalati infrastruktúrán, ahol a cég biztonsági megoldásai már nem képesek megvédeni. Éppen ezért sokkal inkább célravezető, ha a döntéshozók a fájlhozzáférés tiltása helyett megfelelően szabályozott környezetet teremtenek a vállalati dokumentumok eléréséhez.
2. Tartsuk szem előtt a biztonságot és a megfelelőséget!
A mobil hozzáférések biztosítása során semmiképpen sem szabad elfeledkezni a cégünkre vonatkozó szabályokról. Több jogi vagy compliance előírás is kötelezi a szervezeteket arra, hogy az érzékeny adatokat a vállalati infrastruktúrán belül tárolják, valamint felügyeljék és monitorozzák a fájlokhoz való hozzáféréseket a szervezeten belül.
Mielőtt lehetővé tesszük a felhasználók számára a mobil hozzáférést a céges dokumentumokhoz, érdemes végiggondolni a vállalati működést érintő törvényeket és előírásokat, illetve a biztonság fenntartásához szükséges feltételeket. Célszerű ezeknek megfelelően megtervezni a változtatásokat, és kiválasztani a szükséges eszközöket. Egyszerűsíti a munkát, ha kifejezetten erre a célra kidolgozott megoldást választunk, mint amilyen például a Novell mobil fájlkezelési megoldása, a Filr.
3. Ne engedjük „házon kívülre” a fájlokat!
Egy felhőalapú tárhelymegoldás kézenfekvő lehet a rugalmas dokumentumeléréshez. Ez azonban hasonló biztonsági kockázatokat vethet fel, mint amikor a felhasználók a privát e-mail címeikre küldik át a vállalati fájlokat, hogy otthon is tudják használni azokat. Ráadásul egyúttal tetemes költségekkel is járhat, mivel a legtöbb felhőszolgáltatónál ingyen elérhető minimális mennyiségű tárhely nem elégíti ki egy teljes vállalat igényeit, így esetükben már jelentős összegeket kérnek a szolgáltatók.
Éppen ezért mindenképpen olyan megoldást érdemes keresni, amelynek segítségével az eredeti helyükön, biztonságos hozzáférésen keresztül érhetők el a fájlok.
4. Menedzseljük a mobil tartalmakat is, ne csak a mobil eszközöket!
Kiforrott megoldások léteznek arra, hogy a vállalatok a mobil eszközökre is kiterjeszthessék az eszközfelügyeletet. A Novell kínálatában elérhető ZENworks Mobile Management segítségével például egyetlen felügyeleti konzolról menedzselhető minden, a legnépszerűbb operációs rendszereket futtató mobil eszköz.
A mobil eszközök mellett a mobil tartalmak kezeléséhez is elérhető már olyan termék, amely kifejezetten vállalati felhasználásra készült. Ilyen például a „vállalati Dropbox megoldásként” is emlegetett Novell Filr, amellyel az alkalmazottak bárhonnan elérhetik a vállalati dokumentumokat, miközben a rendszergazdák a már meglévő tűzfalakat és hozzáférési jogokat használhatják a szervezet biztonságának fenntartásához.
5. Használjuk a meglévő eszközöket és erőforrásokat!
A jól felépített vállalati infrastruktúrákban megfelelően kialakított hozzáférési jogok és kvóták, tűzfalak, biztonsági másolatok, illetve katasztrófa utáni helyreállítási rendszerek gondoskodnak a biztonságról és a folyamatos működésről. Időt és energiát takarítunk meg azzal, ha ezeket a megoldásokat és szabályokat alkalmazzuk akkor is, amikor a fájlkezelést és -elérést kiterjesztjük a mobil eszközökre.
A Novell Filr például ezekre a rendszerekre, valamint a helyi fájlrendszerre épít, és az Active Directory vagy az eDirectory címtárakkal együttműködve segít a már kialakított felhasználói hozzáférések kiterjesztésében. Így a Filr-en keresztül elérhetővé tett mappákra és fájlokra ugyanazokat a felhasználói hozzáférések és szabályozásokat alkalmazhatjuk a mobil eszközökön, mint a házon belüli infrastruktúrában.
Ennek köszönhetően abban is biztosak lehetünk, hogy továbbra is eleget teszünk a szükséges biztonsági és compliance előírásoknak is, miközben a munkatársak számára lehetőséget kínálunk a hatékony munkavégzésre bárhol, bármikor, bármilyen készülékről.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung vezetői babérokra tör a nyomtatópiacon
- WP: Az amerikai hírszerzés 231 kibertámadást indított 2011-ben
- SAP: közös fejlesztés a partnerekkel
- Adathalászat elleni védelemben is legjobb az ESET
- A mobil eszközök hiányosságai biztonsági problémát jelentenek
- Öt csillag a Tesla "S"-nek
- Amerikai szoftvercégeknél vizsgálódnak Kínában
- Az angolok 83%-a mobileszközről használja a Facebookot
- HiddeX 2.0
- Junkware Removal Tool 5.3.4
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.