A RIFT ESPORTS célja: kiharcolni az indulást az Európa-bajnokságon
Európa egyik legmeghatározóbb e-sport Ligája, az Esports Balkan League (EBL) harmadik szezonja vette kezdetét július 9-én. A kimondottan Közép- és Délkelet-Európára koncentráló bajnokságban idén új magyar csapat debütált, a RIFT ESPORTS, amely egészen az Európa-bajnokságig szeretne menetelni.
A 20.000 eurós összdíjazású EBL bajnokság remek lehetőséget kínál a feltörekvőben lévő európai e-sport csapatok számára. A versenysorozatban League of Legends (Lol) és a Counter Strike: Global Offensive versenyszámokban mérethetik meg magukat a csapatok.
Az idei szezonban debütáló új magyar egyesület, a RIFT ESPORTS korábban a Lol-ban ért el kiváló eredményeket, elsősorban a görög LoL bajnokságban, illetve az ESL Southeast Europe Championship versenyen.
„A jól sikerült ESL szereplés alatt kiderült mik a gyengeségeink, és az erősségeink, így sokkal magabiztosabban készülhettünk a Balkán Ligára” – foglalta össze idei szerepléseiket Kászonyi Bence, a csapat operation director-a. Az EBL harmadik szezonjában hétfőnként és csütörtökönként zajlanak a mérkőzések – egészen augusztus 23-ig, amikor is kiderül, hogy mely csapatok jutnak be a rájátszásba.
„Fantasztikus eredmény, hogy a 2018-as nyári szezonban a RIFT ESPORTS is részt vesz a Balkán Liga küzdelmeiben. A célunk, hogy az EBL-en át kijussunk az Európa-bajnokságra, büszkévé tudjuk tenni hűséges rajongóinkat és megmutassuk, hogy fel tudjuk venni a versenyt más régiók legjobb csapataival is” – hangsúlyozta Tóth „Kubu” Viktor, a csapat egyik meghatározó játékosa.
A RIFT ESPORTS jól kezdett az EBL-ben, első mérkőzésükön egy szintén magyar csapatot győztek le magabiztos játékkal.
RIFT ESPORTS
A RIFT ESPORTS 2 éve alakult, ez idő alatt a folyamatos megmérettetések eredményeképpen hazánk egyik legnagyobb esport szervezetévé nőtte ki magát. A fiatal, dinamikusan fejlődő csapat a hazai eredményeken túl külföldi sikerekkel is büszkélkedhet. Az idei év elején a Dél-Kelet Európai bajnokság és a Görög Liga helyi döntőjében is részt vettek. A csapat elsődleges célja, hogy a hazai és a balkáni mezőny meghatározó csapatává váljon, valamint, hogy a magyar esport közösséget is fejlesszék.
Mi is az a League of Legends?
A Lol egy akciódús online versenyjáték, ami a valós idejű stratégiai játékot szerepjátékos elemekkel vegyíti. A játékában öt alap pozíció található: támogató, lövész, közép-, és felsőösvényes, valamint az erdész.
A RIFT ESPORTS csapatának tagjai:
Az idei Balkán Ligában a RIFT ESPORTS csapat támogató játékosa az egyik legjobb balkáni játékosnak számító, Szerbiából érkező Igor Radusinovic, akit „TasteLess” néven ismernek „gamer” körökben.
A RIFT ESPORTS lövésze a 20 éves, lengyel Damian „Lucker Konefał, aki ugyan kevesebb, mint egy éve játszik versenyszerűen, de az idei szezon egyéni ranglistáján – a Soloq-ban – beverekedte magát a Top 4 játékos közé.
A csapat felső ösvényese a szintén lengyel Marcin „Unknown” Kubicki, aki idén először mutatkozik be hazáján kívüli csapatban.
Tóth „Kubu" Viktor a RIFT ESPORTS csapatának legrégebbi tagja, aki középső ösvényesként játszik.
Az erdész pozícióban a Liga indulása előtt változás állt be: a Romániából érkező George „Speedy” Savu tölti be ezt a posztot.
Kapcsolódó cikkek
- Friss PayPal és SuperData kutatás készült az európai eSport piacról
- A HyperX az Intel Extreme Masters Világbajnokságán is támogatja az e-sportolókat
- A hazai e-sport piac helyzete
- A Dell új tanulmánya szerint a játékosközösség soha nem látott mértékben növekszik
- A Vodafone és az ESL nemzetközi e-sport partnerséget kötött
- Új gamer fejhallgató a Logitechtől
- Hazánkban is egyre népszerűbb az eSport
- Katowicében mutatja be speciális kiadású ívelt AGON monitorját az AOC
- A Hungexpo területén rendezik meg a Lenovo Legion Kupát
- Infotér Konferencia – E-sport, oktatás, okosvárosok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.