Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába
A 2022-es Mercedes-Benz EQS elektromos szedánjának központi eleme lesz az LG Electronics (LG) legújabb, prémium kategóriás autós infotainment-rendszere (in-vehicle infotainment, IVI), az MBUX Hyperscreen, amely egy olyan kijelzőcsoport, amely az A-oszloptól az A-oszlopig elfoglalja szinte a műszerfal teljes szélességét. A Mercedes-Benz AG első elektromos luxusautója — egyedülálló belső koncepciójának és forradalmian új ember-gép interfészének köszönhetően — megmutatja az elektromos járművek tervezésének futurisztikus trendjeit, és egy izgalmas jövőképet rajzol fel a jövő mobilitásáról.
A Mercedes-Benz által először a CES 2021-en bemutatott MBUX Hyperscreen három képernyőből áll. A vezető előtt elhelyezett LCD-képernyő (Instrument Cluster Display, ICD), valamint a két OLED-elem — a központi kijelző (Central Information Display, CID) és az utasoldali kijelző (Co-Driver Display, CDD) — egyetlen egybefüggő üvegborítás alatt kap helyet. A fejlett műanyag OLED (P-OLED) kijelzőtechnológa révén az elektromos Mercedes-Benz EQS infotainment-rendszere tiszta, éles képeket és szövegeket képes megjeleníteni, vékony keretek alkalmazásával, fizikai gombok nélkül, így az utasok egy gyorsan kiismerhető, kényelmes felhasználói élményt nyújtó, intuitív érintőfelületet kapnak, kifinomult haptikus visszajelzéssel.
Az LG infotainment-rendszerét kifejezetten a Mercedes-Benz AG igényei alapján tervezték meg: a hajlított, panorámaszerű kialakítás tökéletesen illik az elegánsan karcsú szedán formatervéhez. A kijelző megalkotása és gyártása során használt technológiákat, köztük az üveg ívelt kialakítását, a felületkezelést vagy a kijelzők hajlított egybekapcsolását az LG saját terméktervezési kutatóintézete fejlesztette ki. E kutatóintézet feladata az alkatrészekkel és anyagokkal, valamint a fejlett gyártási technikákkal kapcsolatos szakmai háttér biztosítása.
Az LG és a Mercedes-Benz AG mérnökei szorosan együttműködtek azért, hogy az autóba építhető kijelzőket, például műszerfalakat és navigációs rendszereket olyan új megközelítéssel tervezzék meg, amelynek eredményeként ezek a berendezések a sofőrök és az utasok számára is nagyobb kényelmet és kontrollt garantálnak utazás közben. Az elektromos Mercedes-Benz EQS szemet gyönyörködtető infotainment-rendszere nem csak a könnyű használat, hanem a biztonság terén is magasabbra teszi a lécet olyan új technológiákkal, amelyek jóval felülmúlják a frontális és egyéb ütközések elkerülésével kapcsolatos alapvető szabványparamétereket.
„Megtiszteltetés és kiváltság számunkra, hogy ilyen szorosan dolgozhatunk együtt egy olyan megbízható partnerrel, mint a Mercedes-Benz AG” — mondta Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrészek üzletágának elnöke. „Az, hogy 2021-ben a Mercedes-Benz AG az autóipari kijelzők megbecsült beszállítójává választotta az LG-t, azt jelzi számunkra, hogy a partneri kapcsolatunk nagyszerű eredményeket hoz, amire rendkívül büszkék vagyunk.”
Az LG járműalkatrészek-üzletága a jövő mobilitásának innovatív szereplőjeként azért dolgozik együtt olyan globális autógyártókkal, mint a Mercedes-Benz AG, hogy a piacon vezető szerepet szerezzen az összekapcsolhatóság, az infotainment- és az ADAS-rendszerek megoldások terén, ezzel egyedi autózási élményt kínálva. Az LG elkötelezett amellett, hogy változatosabbá tegye portfólióját és tovább erősítse azt olyan vállalatok felvásárlásával, mint az autós fényszórórendszereket gyártó ZKW Group, a Cybellum kiberbiztonsági vállalat, valamint az LG-Magna e-Powertrain vegyesvállalat.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG legújabb innovációi számos elismerést kaptak az idei CES kiállításon
- Az LG támogató partnerként csatlakozott a League of Legends Európa-bajnoksághoz
- Páratlan funkciókkal és technológiai megoldásokkal érkeznek az új LG TV-k
- Az LG új megoldásai a fenntarthatóbb, befogadóbb, összekapcsolhatóbb jövőt szolgálják
- Az LG 2022-es konyhai megoldásai azonnali hozzáférést kínálnak az okosreceptekhez
- Az LG bemutatja első UltraGear gamer laptopját
- Az LG prémium kategóriás monitor-újdonságai elnyerték a CES innovációs díját
- Az LG csökkenti a környezetre gyakorolt hatást a termékek teljes életciklusa alatt
- Pontos színmegjelenítéssel és kiemelkedő HDR-teljesítménnyel érkeznek az új LG monitorok
- Az LG beltéri növénytermesztő készüléket mutat be a CES-en
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az olaszoknál folytatta európai terjeszkedését a hozzánk ősszel érkező Omoda
Július elején újabb európai piacra lépett be a Chery Group az Omoda és Jaecoo márkákkal, Olaszországban teljes körű szolgáltatással elindult a kínai gyártó járműveinek értékesítése. A társaság globális terjeszkedési stratégiája szerint 2030-ig világszerte több mint 60 piacon jelenik meg ez a két brand, szeptemberben Magyarországon is megkezdik az Omoda 5 forgalmazását.
Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
Négy évtized elég volt ahhoz, hogy a semmiből a világ első számú autóipari nagyhatalmává emelkedjen Kína. Számaik kétségtelenül impozánsak, ám nem feltétlenül tükrözik, hogy mire is számíthatunk még a kínai autógyártóktól.
Így vásárolunk autót – az ár mellett a márka és a műszaki paraméterek számítanak leginkább
A 16-59 éves magyarok közel egyötöde tervez autóvásárlást a közeljövőben, több mint felük kétmillió forint alatti összeget szán erre – derül ki a Chery Group megbízásából készült, reprezentatív felmérésből. Bár a többség számára az ár a legfontosabb szempont, a férfiak körében ugyanennyire számít az is, hogy megbízható és ismert gyártó járműve legyen, illetve sokan kiemelték a műszaki paramétereket is.
Az LG és a ChargePoint közösen bővítik globális elektromosautó-töltőhálózatukat
Az LG Electronics (LG) a közelmúltban egyetértési nyilatkozatot és végleges megállapodást írt alá az elektromos járművek (EV) kereskedelmi célú töltésére vonatkozóan az Egyesült Államokban a ChargePoint vállalattal, az EV-k hálózati töltési megoldásainak vezető szolgáltatójával. Az LG egyrészt arra számít, hogy az egyetértési nyilatkozat felgyorsíthatja az EV-töltési üzletág növekedését, másrészt további lendületet adhat a vállalat B2B tevékenységei bővülésének, illetve a társaság intelligens életmód-megoldásokat kínáló vállalattá történő átalakulását is támogatja.
A legdinamikusabban fejlődő autógyártók között a Chery Group
A nemzetközi autóipari trendekre rácáfolva, kiugróan jó értékesítési eredményeket ért el az év első négy hónapjában a Chery Holdings Group. A kínai gyártó éves összevetésben több mint felével növelte értékesítését a január-április közötti időszakban, az elektromos és plug-in hibrid járműveknél pedig több mint kétszeres fejlődést ért el. A társaság Omoda 5 modellje szeptembertől Magyarországon is elérhető lesz, novemberben pedig várhatóan az autó elektromos verziója is megérkezik hozzánk!