Deloitte Magyarország kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: Deloitte Magyarország
Sokan bíznak a mesterséges intelligenciában, de érdemes figyelni a buktatókra!
Az elmúlt hónapokban-években egyre elterjedtebb lett a mesterséges intelligenciával ellátott eszközök használata és a felfutásnak még messze nincs vége. A legtöbb vállalatvezető jelenleg is az AI-megoldásokban látja a jövőt, azonban érdemes figyelmet fordítani a megbízhatóságra is – emeli ki Dr. Barta Gergő a Deloitte vezető Mesterséges Intelligencia szakértője.
AI megoldás segítheti a vállalatokat dekarbonizációs céljaik megvalósításában
Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak.
Idén sem az IT-n spórolnak a vállalatok
2023-ban az informatikai kiadások világszerte elérhetik a 4,5 ezer milliárd dollárt, ami 2,4%-kal múlja felül a tavalyi informatikai költségeket. Ez a növekedés jóval nagyobb lenne, ha sok cég és magánszemély nem halogatná a meglévő hardver-eszközeinek cseréjét, a recessziós kilátások miatt – áll a Deloitte legfrissebb elemzésében.
Határ a csillagos ég: a multicloud káosz megszelídítése
A felhőtechnológiák megjelenésének hajnalán minden lehetségesnek tűnt. Az on-premise architektúra kötöttségeitől megszabadulva a fejlesztők korlátlan szabadságot élveztek az új termékek kifejlesztése során, a kapcsolódó szolgáltatások kialakításának csak a képzelet szabott határt.
Az önálló 5G hálózatok átalakíthatják a vállalati konnektivitást
A virtualizált, felhő-központú képességek bevezetésével az önálló 5G maghálózatokra való áttérés nagyobb eszközsűrűséget, megbízhatóságot és késleltetést tesz lehetővé, valamint megnyitja az utat a fejlett vállalati alkalmazások előtt. Az ún. standalone (SA) 5G hálózatok olyan változásokat eredményeznek, amelyek mellett a vezeték nélküli technológia korábbi fejlődése elhanyagolhatónak tűnik. Bár a számok még képlékenyek, a Deloitte Global várakozásai szerint az ilyen hálózatokba beruházó mobilhálózat-üzemeltetők száma idén megduplázódik.
Kiskereskedelem a metaverzumban
A kiskereskedelem résztvevői számára a metaverzumban rejlő új üzleti lehetőségek egyértelműen izgalmasnak tűnnek. Mivel a metaverzum és az azt megalapozó Web3 infrastruktúra folyamatosan fejlődik, a Deloitte szakértői megvizsgálták, mi és hogyan lehet hatással a kiskereskedelem kiterjedésére a metaverzumban.
Rugalmasság mindenekfelett: a siker záloga a technológiai munkaerő újragondolása
Az elmúlt években minden idők legnagyobb hiánya alakult ki a technológiai tudással rendelkező munkavállalók körében. A technológiai tudás mellett a jelölteknél egyre fontosabb lett a kreativitás, problémamegoldás és más humán képességek, a munkaadóknak pedig a toborzás helyett a tehetségek kinevelésére, gondozására és megtartására kell helyeznie a hangsúlyt – állapítja meg a Deloitte legfrissebb kutatása.
A Telekom kapta a Deloitte Zöld Béka Díjat, a különdíj a Budapest Airporté
Az idei Zöld Béka Díjat a Magyar Telekom nyerte el. A nem pénzügyi jelentések készítése terén kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalatok elismerésére szolgáló kezdeményezést immár a 22. alkalommal hirdette meg a Deloitte Magyarország. Az idei kiíráson a Budapest Airport lett az első fenntarthatósági jelentés kategóriában a díj nyertese, valamint elismerésben részült a Bátor Tábor Alapítvány is.
Internetszolgáltatás: már nem a sebesség, a minőség számít
Új fejlődési szakaszba lépett az internet-hozzáférési szolgáltatások piaca: már nem a sebesség a meghatározó tényező egy ajánlatnál, hanem a megbízhatóság. A Deloitte 2022-es szélessávú internethasználat fogyasztói felmérése arra kereste a választ, hogy mi alapján döntenek a fogyasztók.
Eljött a mobil korszak: ezek a legfontosabb mobilalkalmazás-tesztelési trendek
Míg egyes vállalkozások mobil weboldalakat és alkalmazásokat is alkalmaznak, más cégek a kettő közül csak az egyiket választják. Ez a választás függ a költségektől, a használhatóságtól, a szükséges funkcióktól és a kiszolgált célközönségtől is, a felhasználók azonban mára jobban kedvelik a mobilalkalmazásokat, mint a mobil weboldalakat. A hiba azonban azonnali piacvesztést okozhat, ezért érdemes alaposan tesztelni – áll a Deloitte tanulmányában.
Zero Trust – avagy az intézményesített bizalmatlanság gyakorlata?
A globalizáció, a távoli munkavégzést és az azonnali kommunikációt támogató technológiák gyors változása fokozott biztonsági kihívást jelent a vállalatoknak. A digitalizáció előretörésével nemcsak a technológia, de a rossz szándékkal tevékenykedő szereplők viselkedése is átalakul. Egyre kifinomultabb módszereket alkalmaznak, és aktív jelenlétük globális kockázati elemként jelenik meg a kibertérben, ezért egyre bonyolultabb rendszerek szükségesek az ellenük való védekezéshez is.
7 hiba, amit a legtöbb vállalat elkövet új IT megoldás és szállító kiválasztásakor
2021-ben először haladta meg a 4 ezer milliárd dollárt a nagyvállalatok IT működésre és fejlesztésre fordított kiadása. Az informatikai vezetők ennek az összegnek számottevő részét technológiai szállítókra költik, ezért kiemelten nagy a felelősségük abban, hogy egy jövőbeli IT megoldás vagy szállító kiválasztásakor hosszú távra szóló, jó döntést hozzanak, pénzügyi, kockázatkezelési és informatikai szempontból egyaránt.
Hogyan tudunk a múlt tanulmányozásával felkészülni az IT jövőjére?
Jövőálló stratégiát építhetünk fel, ha a számítástechnika három sarokköve, az interakció, információ és számítás történelmét tanulmányozzuk. Az első számítógépekhez még számítástechnikai doktori fokozat kellett, a grafikus felhasználói felületek később lehetővé tették, hogy kódolás ismerete nélkül bárki használhasson számítógépet. A jövőben, az ambient computing korában már nem is fogjuk tudni, hogy éppen számítógépet használunk.
Cikkgyűjtő
További híreink
Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét
Exkluzív budapesti esemény keretében mutatták be a hazai szakmai közönségnek május 23-án, az Everguest Intelligence-t. A mesterséges intelligencia a szemünk előtt alakítja át és forgatja fel a turizmus és a vendéglátás mindennapjait. Az Everguest legújabb fejlesztése pedig már a piaci bevezetése előtt jelentős figyelmet kapott, mostanra pedig már több mint 250 szálláshely iratkozott fel a várólistára. Azóta a szoftvert már nemzetközi környezetben, Bécsben, Barcelonában és Amszterdamban is bemutatták, mindenhol kitörő sikert aratva. Az eseményen szó esett az AI emberi vonatkozásairól is.
Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak
A magyar internetezők 57 százaléka esett már áldozatául online csalásnak, adathalászatnak, hackelésnek vagy vírustámadásnak – ez derült ki az ESET termékek hazai forgalmazója, a Sicontact Kft. gkid-vel közösen végzett, a 18 év feletti online is vásárló internetezőkre reprezentatív felméréséből. A kutatás apropóját a cég most folytatódó kiberbiztonsági tudatosító kampánya, az IT-hős vagy kiberbalek? adta. Az ESET és a Sicontact közös célja, hogy a felhasználókat meggyőzzék arról, a digitális biztonság alapszükséglet, amelyre figyelnünk és áldoznunk kell.