környezettudatosság kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: környezettudatosság
A környezettudatosságot ösztönzi használt okostelefonok értékesítésével a Yettel
A fenntarthatóbb mobilhasználatot ösztönözve áprilistól kísérleti jelleggel használt prémium okostelefonok értékesítését indítja el a Yettel. A mobilszolgáltató kezdetben kizárólag a legmagasabb minősítési kritériumoknak megfelelő (A+ minősítésű), előzetesen szigorúan átvizsgált iPhone készülékeket tesz elérhetővé kínálatában az új telefonoknál kedvezőbb áron.
Az európai fogyasztók több mint 80%-a próbál környezettudatosabban vásárolni divatcikkeket
A GLAMI divatkereső elmúlt években készült nemzetközi kutatásainak eredményei szerint folyamatosan nőtt az érdeklődés az európai fogyasztók körében a környezetbarát divattermékek iránt, de most az is kiderült, hogy a fenntarthatóság sokszor csak addig prioritás, amíg a vásárlóknak nem kell magasabb árat fizetni érte. Tovább árnyalja a képet, hogy a fogyasztók elsősorban nem a környezeti szempontok miatt, hanem az alacsony minőség miatt kerülik a fast fashion termékeket, és hogy a többség több ruhát és cipőt venne, ha anyagi forrásai megengednék.
Az AOC és a Philips Monitors rangos EPEAT Climate+ bajnokok lettek
Az elektronikai iparban a környezeti felelősségvállalás és az innováció felé tett jelentős lépésként az MMD, vezető technológiai vállalat és a Philips Monitors márka licencpartnere, valamint az AOC, egyike a vezető kijelzőgyártóknak büszkén jelenti be, hogy a közelmúltban elnyerték az EPEAT Climate+ tanúsítványt. Logójuk mostantól jól láthatóan szerepel az EPEAT weboldalán, jelezve fontos szerepüket és elismerésüket a környezettudatos technológia területén. Ez a minősítés aláhúzza a szigorú környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, nagy teljesítményű termékek kifejlesztése iránti elkötelezettségüket.
Közel 14 tonnával kevesebb papírt használ fel ettől az évtől a SPAR
Ismét nagy lépést tett a környezettudatosság irányába a SPAR Magyarország. A vállalat digitális megoldásokkal csökkenti az áruházai működéséhez szükséges, papíralapú adminisztrációt. Az intézkedés révén a vállalat 14 tonna papírt takarít meg már 2023-ban.
Fontos-e a környezet védelme a hazai vállalkozásoknak?
A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG* szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe vesznek működésük során. A szemlélet egyre jobban terjed a hazai nagyobb cégek körében is. A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2022 májusi felmérése keretében 900 hazai (jellemzően KKV) vállalkozás válaszolt a környezettudatossággal kapcsolatos attitűdjeiről feltett kérdésekre. Ezen belül a környezetvédelmi tanúsítások meglétét vizsgálták, illetve a karbonlábnyom csökkentése érdekében kifejtett tevékenységekről érdeklődtek.
Egyedülálló zöld dobásra készül a MATE az idei EFOTT fesztiválon
Az EFOTT fesztiválon keletkező, biológiai úton bontható hulladékok szelektív gyűjtését, helyszíni előkezelését, valamint további komposztálását is megszervezi a házigazda Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE). Ezzel az ott keletkező összes biohulladék esetében sikerrel zárul a biológiai körforgás, amire még egyetlen hazai fesztiválon sem volt példa.
Ezért érdemes a vállalatoknak a 'digital twin' technológiába fektetni
A nagyobb szektorokban a szervezetek több, mint fele már alkalmazza a fizikai világ szimulálására alkalmas ’digital twin’ technológiát, amelynek köszönhetően nemcsak a teljesítmény javítható, de a fenntarthatósági törekvések is gördülékenyebben valósíthatóak meg.
Hogy érzi magát a Föld? – országos kreatív alkotói pályázat a Föld napja kapcsán
„Hogy érzi magát a Föld?” címmel hirdet országos kreatív alkotói pályázatot a Föld napján az Apor Vilmos Katolikus Főiskola. Az intézmény Matematikai, Természettudományi és Informatikai Tanszéke mindig is hangsúlyt fektetett a jövő generációk környezettudatos szemléletének alakítására, ezért óvodások, általános iskolások, középiskolások és felsőoktatásban tanulók is jelentkezhetnek a meghirdetett pályázatra sík- és térbeli alkotásokkal. A pályamunkák leadási határideje 2022. június 15.
Mekkora a karácsonyi ajándékok szénlábnyoma?
Egyre több vállalat csökkentené termékeinek szénlábnyomát a klímasemleges működés eléréséhez és a fogyasztói elvárásoknak való megfelelés érdekében. Sokuk már méri például, hogy az energiafogyasztással mennyi szén-dioxidot bocsát ki, de a komolyabb előrelépést megnehezíti, hogy a termékek szénlábnyomának akár 70-90 százaléka nem a gyártó vállalatok saját folyamataiban, hanem az ellátási láncokban keletkezik.
Élőnövények rezgései által keltett zene szól két budai villamosmegállóban
Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a növények látványában gyönyörködhetnek, hanem a természet hangját is meghallhatják – a megállókban ugyanis szonifikációs technológia segítségével növények biorezgéseiből generált zene szól.
Nagy lépés a kis karbonlábnyom felé
A környezettudatosság ihlette az SAP legújabb termékének fejlesztését. Az SAP Product Footprint Management segítségével a vállalatok megállapíthatják termékeik karbonlábnyomát, azok teljes életciklusát számításba véve. A vállalatok a felhőalapú megoldással egyszerűbben szolgáltathatnak adatokat a hatóságoknak, és szükség esetén fenntarthatóbbá is formálhatják termékeiket.
Alaposan átgondolt cégautó-szabályzattal zöldít az SAP Hungary
Négy év alatt a felére csökkenti az egy céges autójára eső károsanyag-kibocsátását az SAP Hungary. Az új cégautó-beszerzési szabályrendszer sikerét jól mutatja, hogy a türelmi idő ellenére is csak minden ötödik autócserénél jön képbe hagyományos benzinüzemű jármű.
Kisebb energiaveszteség a transzformátorokban
Európa-szerte több millió elosztótranszformátor üzemel. Az elektromos hálózat évente többezer berendezéssel bővül. A villamosenergia-iparág azonban súlyos problémával áll szemben: az akár 2%-ot is kitevő energiaveszteséggel. Annak érdekében, hogy növeljék az infrastruktúra hatékonyságát és környezetbarát kialakítását, az Európai Bizottság hét évvel ezelőtt hozta meg a kis, közepes és nagy teljesítményű transzformátorok környezettudatos tervezésére vonatkozó követelményeket tartalmazó, 2009/125/EK számú irányelv végrehajtásáról szóló, 548/2014 számú rendeletet.
Zöldültünk a járvány hatására
Környezettudatosabbak vagyunk, mint a járványhelyzet előtt – derül ki a Dell Technologies Magyarország környezetvédelmi világnap kapcsán készített nem reprezentatív kutatásából. Vannak, akik szerint a világjárvány egyfajta ébresztő a bolygónk részéről. Szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy nem folytathatjuk kizsákmányoló életmódunkat. Akadnak olyanok is, akik mindig is szerettek volna kicsit jobban odafigyelni a „zöld” életmódra, de a korábbi, rohanó világban nem volt idejük ezzel foglalkozni. A karantén lelassult tempójában viszont nekik is jutott idejük arra, hogy változtassanak szokásaikon.
Az ABB sürgeti az éghajlatváltozás elleni hatékony küzdelmet
Frissen megjelent tanulmányában az ABB az energiahatékonyság számottevő javításának lehetőségére mutat rá az ipar és az infrastruktúra területén, amit a legújabb, leghatékonyabb motorok és változtatható fordulatszámú hajtások tesznek lehetővé. Az ABB felszólítja a kormányokat és az ipari szereplőket, hogy gyorsítsák fel a technológia bevezetését az éghajlatváltozás ellen folytatott küzdelem sikere érdekében.
Új magyar applikáció számolja ki, mennyire éled környezettudatosan a napjaidat
Közösségi tartalommegosztó és szemléletfejlesztő médiaplatformként definiálja magát egy új magyar alkalmazás, amely saját fejlesztésű algoritmus alapján, mérőszámokkal ad visszajelzést arra vonatkozóan, mennyire vagyunk környezettudatosak, és milyen fejlődést mutatunk ezen a területen. A térítésmentesen letölthető HOLNAPP mobiltelefonos alkalmazás fejlesztőcsapata arról beszélt, hogy szeretnék menővé tenni a fiatalok körében a környezetvédelem témakörét, amiben nagy szerepet játszhat majd a lendületes, dinamikus felhasználói felület.
Online eszközök erősíthetik a fiatalok környezettudatosságát
Korunk egyik nagy kérdése, hogy a közösségi médián csüngő fiatalok számára miként lehet érdekessé tenni olyan fajsúlyos témákat, mint a környezetvédelem vagy a megújuló energiaforrások használata. Márpedig a most iskolapadban ülőket a jövőben még inkább érinteni fogják az egyre fokozódó környezeti problémák, így fontos, hogy a téma kapcsán megfelelő ismeretekkel rendelkezzenek. Egy felmérés alapján úgy tűnik, hogy a kíváncsiság megvan bennük, környezettudatosságuk erősítéséhez azonban sokkal több nekik szóló online tartalomra is szükség volna.
Így lehet minden nap a Föld Napja
50 évvel ezelőtt tartották meg először Amerikában a Föld Napját, melynek üzenete azóta csak egyre fontosabbá vált. Ha szeretnénk hozzájárulni egy jobb jövőhöz, épp a saját otthonunk lehet a megfelelő terep az első lépésekhez, hiszen végső soron a legkisebb tettek is nagy változásokat idézhetnek elő. Az okos és energiatakarékos háztartási készülékek és eszközök használatával környezettudatos otthont teremthetünk.
A GEFCO újrafelhasználható konténereiben szállítják az Airbus repülőgépalkatrészeit is
A GEFCO, a multimodális ellátási lánc megoldások globális szereplője megállapodást kötött az Airbus-szal, hogy a globális piacvezető repülési és űrkutatási vállalat működése, ellátási lánca még zöldebbé és környezettudatosabbá váljon. A GEFCO több mint 30 éves tapasztalattal rendelkezik az újrafelhasználható csomagolások terén. Erre a tudásra építve az Airbus fokozatosan lecseréli eldobható, nem újrahasznosítható csomagolóanyagait, környezettudatos, újrafelhasználható és összecsukható konténerekre. Az együttműködés bizonyíték a két vállalat elkötelezettségére a legszigorúbb környezetvédelmi előírások irányába, mindemellett az új megoldás a légiközlekedési szektor hatékonyságának javulásához is hozzájárul.
Az ár vagy a környezettudatosság miatt veszünk használt cuccot?
Nemzetközi kutatás alapján a vásárlók 71 százaléka számára kulcstényező a termék környezeti hatása. Itthon ugyanez az arány mutatkozik meg, a legtöbben (72%) szívesen vásárolnak olyan terméket, amellyel a környezetért is tesznek. Ennél jelentősen kevesebben (31%) többet is fizetnének egy-egy zero waste holmiért – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből. A kutatás rávilágított arra, hogy a felhasználókat bár jellemzi a környezettudatos gondolkodásmód, a mindennapok gyakorlatában nem nyilvánul meg ekkora mértékben, ezért a Vatera újításokat vezet be az oldalán, hogy segítse felhasználóit a tudatos döntésekben.
Cikkgyűjtő
További híreink
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!