karbonsemlegesség kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: karbonsemlegesség
Az Epson 100%-ban megújuló villamosenergia használatára áll át egész Európában
A precíziós, innovatív technológiai megoldásairól híres Epson bejelentette, hogy 2050-re teljesen karbonsemlegessé és a fosszilis erőforrásoktól mentessé alakítja működését. Az elmúlt években már számos meghatározó lépést tettek ennek érdekében, melyek pozitív eredményeiről a nemrég közétett fenntarthatósági jelentésük is beszámol.
A Dentsu újabb jelentős lépést tett a teljes karbonsemlegesség felé
A dentsu globális ügynökségi hálózat a közelmúltban bejelentette, hogy vállalatainak működéséhez kapcsolódó közvetlen és közvetett (Scope 1 és Scope 2) karbonkibocsátás tekintetében nettó karbonsemlegessé vált. Mindez pedig csupán egy eleme a Dentsu fenntarthatósági törekvéseinek, szélesebb tekintetben a Dentsu Social Impact stratégiájának.
Minden hetedik autó karbonkibocsátását tudná megspórolni Európa az 5G-vel
Az 5G szélesebb körű használata döntő faktor lehet az Európai Zöld Megállapodás ambiciózus céljainak elérésében. Az Ericsson megbízásából készült tanulmány – ami a glasgow-i klímacsúcs alkalmából jelent meg – rávilágít, hogy az Európai Unió 2017-es kibocsátásának akár 20 százalékával is csökkenthető lenne a karbonszennyezés az alapvető digitalizációs megoldások szélesebb körű használatával. A szakmai anyag szerint abban az esetben, ha a négy legnagyobb kibocsátást generáló szektor – az energetika, a közlekedés, a gyártás és az építőipar – kihasználná az 5G által nyújtott megoldásokat, az akkora csökkentést hozhatna, mint ha minden hetedik unióban közlekedő autót levennénk az utakról.
Bővíti partnerségi kapcsolatát a VELUX Cégcsoport és a Schneider Electric
A tetőablakok piacán vezető VELUX Cégcsoport, valamint az energiakezelés és az automatizáció terén végbemenő digitális átállásában érdekelt világvezető vállalat, a Schneider Electric bejelentette partnerkapcsolatuk bővítését, amelynek célja, hogy lehetővé tegye a VELUX Cégcsoport számára a karbonsemlegességi vállalásainak elérését 2030-ra. A vállalatok célja, hogy felgyorsítsák a teljes karbonsemlegesség megvalósítását, az éghajlatváltozást érintő, egyre inkább szükségessé váló, proaktív gondolkodás jegyében.
Így csökkenthetik CO2-kibocsátásukat a vállalatok
Az aktuális helyzet megállapítása, a célok meghatározása és nyilvánosságra hozása, innovatív és hatékony programok elindítása és az eredmények folyamatos nyomon követése – ezeken a lépcsőfokokon keresztül juthatnak el a vállalatok oda, hogy jelentősen csökkentsék CO2-kibocsátásukat. A fenntarthatósági törekvések azon túl, hogy segítik a klímaváltozás elleni küzdelmet, egyre fontosabb tényezőnek számítanak egy-egy márka megítélésében is.
Eaton energiatároló rendszer létesítése a karbonsemlegesség érdekében a Lille-i egyetemen
A Lille-i Katolikus Egyetem az Eaton energiatároló rendszerével kívánja a jövőben elérni a zéró széndioxid-kibocsátást. A rendszer 1400 m2-nyi napelem által termelt megújuló energiát tárolja el, melyet az egyetemi épületek és hat elektromosautó-töltőállomás energiaellátására használnak fel.
Zöld opció Földünk védelméért a karbonsemleges Telekomnál
A Magyar Telekom Csoport a hazai nagyvállalatok közül elsőként, európai vezető távközlési szolgáltatók körében elsők között vált teljes mértékben karbonsemlegessé 2015-ben, és a tavalyi évben soron következő ötödik karbonsemleges évét zárta. A vállalat fenntarthatósági intézkedésein túl lakossági és üzleti ügyfeleit is bekapcsolta klímavédelmi törekvéseibe: az ExtraNet Zöld 1 GB adatbővítő szolgáltatás bevezetésével lehetőséget teremtett, hogy ügyfelei ilyen módon is tehessenek a környezet védelméért.
A Microsoft 2030-ra karbon-negatívvá válik
Ambiciózus célt jelentett be a Microsoft, amelynek értelmében előbb csökkentik majd teljesen eltüntetik ökológiai lábnyomukat. Így 2030-ra a Microsoft karbon-negatív lesz, és 2050-re annyi szén-dioxidot fog eltávolítani a környezetből, mint amennyit az 1975-ös alapítása óta közvetlenül vagy közvetve az elektromos fogyasztása által kibocsátott. A vállalat redmondi központjában Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója, Brad Smith elnök, Amy Hood, pénzügyi igazgató, és Lucas Joppa, környezetvédelmi igazgató együtt jelentették be a vállalat új céljait és azt a részletes tervet, ami a vállalatot karbon-negatívvá fogja tenni.
Zöld forradalom a Schneider Electric épületeiben
Idén októbertől a Schneider Electric 13 épülete már karbonsemlegesen működik, a társaság ezzel is hangsúlyozza elköteleződését a globális klíma-célkitűzések mellett. A cég 2018-ban 130 ezer tonnával csökkentette CO2-kibocsátását.
Felpörgeti a klímaváltozás elleni harcot a Schneider Electric
Látványosan megerősítette elköteleződését a szén-dioxid-semleges működés iránt a Schneider Electric, három új intézkedéssel pörgeti fel a klímavédelmet. A cég öt évvel előbbre hozta saját karbonsemleges működésének megvalósítását, illetve az ellátási láncához tartozó társaságoknál is ösztönzi a károsanyag-kibocsátás nullára csökkentését, valamint erre szólítja fel a világ többi vállalkozását is.
Az LG 2030-ig megvalósítja a teljes karbonsemlegességet
Az LG Electronics (LG) Zero Carbon 2030 néven intenzív kibocsátáscsökkentő programot indított útjára, mellyel 12 év alatt világszinten nullára kívánja csökkenteni a tevékenységéből adódó nettó széndioxid-kibocsátást.
Magyar Telekom Csoport: Három év karbonlábnyom nélkül
Újabb, immáron harmadik karbonsemleges évét zárja a Magyar Telekom Csoport. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltató sikerrel csökkentette szén-dioxid kibocsátását, miközben a fennmaradó karbonkibocsátását zöld projektek támogatásával ellentételezte.
Cikkgyűjtő
További híreink
December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Megvannak az idei év legjobb webshopjai
Ismét megrendezték az Év Webshopja Konferenciát és Versenyt, ahol a díjátadó gála mellett a szakma legjobbjai tartottak előadásokat a rekordszámú résztvevőnek. Az idei nyertesek között megtalálható nyomdai szolgáltatásokat kínáló, egyedi ajándékokat készítő, állategészségügyi és kozmetikai termékeket árusító webshop is.