ABB Decoded podcast: Technológiák a zöldebb hajózásért
Az ABB technológia-központú podcastjének, az ABB Decodednek legutóbbi epizódja a zöldebb, környezetkímélőbb hajózást szolgáló technológiákat tárgyalja. A téma alkalmas arra, hogy a fenntartható tengerhajózási ágazat fontosságára összpontosítsunk és globális párbeszédet folytassunk róla.
Világszerte az áruk több, mint 80 százalékát hajókon szállítják, és mivel ez a szám várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években, a tengeri szállítási ágazatnak egyértelműen támogatnia kell a fenntarthatóságot. A globális éghajlati kihívásra válaszul a tengerhajózási ágazat ambiciózus fenntarthatósági és karbonsemlegességi célokat tűzött ki. Az ABB 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiájának fontos része, hogy támogassa ügyfeleit és beszállítóit a kibocsátásuk csökkentésében, valamint, hogy 2030-ra karbonsemlegességet érjen el a saját tevékenységeiben.
A podcastben Eero Lehtovaara, az ABB Marine & Ports divíziójának szabályozási, kormányzati és társadalmi kapcsolatokért felelős vezetője foglalkozik a motorok hatékonyságának javításával, az alternatív energiaforrások, például a hidrogén, vagy a villamos energia használatával és arra is rávilágít, hogy a digitális technológiák miként segíthetnek autonóm megoldásokat létrehozni a környezetbarátabb hajózás támogatására, emellett kitér a változó tengerhajózási szabályozással összhangban lévő technológiák fejlesztésének fontosságára is.
Lehtovaara egyedülálló helyzetben van az ABB Marine & Ports divízióban, hiszen egyfajta közvetítői, kapcsolattartói szerepet tölt be a tengerészeti technológiák és a törvényi szabályozás képviselői között és azon dolgozik, hogy elősegítse a két terület érdekelt felei közötti megértést, emellett az ABB képviseletét is ellátja számos uniós és globális tengerészeti hatósággal, illetve nem kormányzati szervezetekkel folytatott tárgyalások során.
„A tengerhajózási ágazat nagyobb hatékonyságra, megbízhatóságra, kiszámíthatóságra törekszik; céljai között szerepel, hogy a digitális technológiákból még több információt használjon fel” – magyarázza Lehtovaara. Számításai szerint a megoldások széles skálája játszik majd szerepet ezen célkitűzések elérésében. A zöldebb hajózás szempontjából elengedhetetlenek például azok az új technológiák, amelyek képesek a hajók energiahatékonyságát növelni, a tengerhajózásban használt alacsony szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagok előállítása és elterjedése, illetve az ilyen üzemanyagok előállítását szolgáló technológiák.
Miközben folyik a megbízható és hozzáférhető alternatív üzemanyagok kifejlesztése meglévő technológiák már rendelkezésre állnak az energiahatékonyság növelésére, valamint a tengerhajózási ipar elektromos hajtásra történő átállítására. Lehtovaara elmagyarázza, hogy a digitalizáció hogyan gyorsítja fel az adatok és információk felhasználásának lehetőségét a már rendelkezésre álló technológiák lehetőségeinek továbbfejlesztésére. Például a kikötőkben az átfutási idők csökkentését célzó digitalizációs fejlesztések is hozzájárulhatnak a hajózás környezetbarátabbá tételéhez azáltal, hogy elősegítik és lehetővé teszik az erőforrás- és energiafelhasználás optimalizálását.
A podcastben Lehtovaara a tengerhajózási ágazat jelenlegi helyzetéről szólva a következőket mondja: „Jelenleg rendkívül érdekes időszakot élünk a tengerhajózásban. Úgy vélem, hogy az információknak az összes érdekelt fél közötti tényleges megosztása az egyik legnagyobb dolog, amit még valóra kell váltani. A teljes kép átfogó kezelése valóban az adatokra támaszkodik. A vizsgálatok és az új megoldásokat kereső gondolkodás homlokterében jelenleg az áll, hogy hogyan kezeljük és dolgozzuk fel ezeket az adatokat, és a hajózási társaságok miként használják fel ezeket a rendszereikben; mindez természetesen nagyban függ a szabályozási kerettől is.”
A podcast végén Lehtovaara kiemeli az iparág és a szabályozó hatóságok közötti kapcsolat döntő fontosságát, valamint a két fél közötti nyílt párbeszéd szükségességét. „Az iparág egészének – beleértve a szabályozó hatóságokat is – közös álláspontot kell kialakítania arról, hogy a technológiák mire képesek, milyen technológiák várhatóak és hol találjuk a szabályozási rendszerben azokat a hiányosságokat, amelyek megszüntetésén együtt kell munkálkodnunk.”
Kapcsolódó cikkek
- Autonóm olaj- és gázipari működéssel a széndioxid-kibocsátás 300 000 tonnával csökkenthető
- Az ABB befektet a Scalable Roboticsba
- Bemutatták a világ legnagyobb óceánjáró hajóját
- Az ABB 170 millió dollár összértékben nyert rendeléseket az európai vasúthálózat fejlesztésére
- Az ABB 2022. III. negyedéves eredményei
- Az ABB 2023-ra is meghirdeti Női Mentorprogramját egyetemi hallgatók részére
- Podcast az ügyeletes osztályok életéről
- The ROCK, egy különleges építészeti projekt ABB technológiával
- Az ABB új kiberbiztonsági megoldást vezetett be
- Vontatási kínálatának bővítéséhez az ABB felvásárolja a PowerTech Convertert
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.