Hogyan és mit rendelnek a nők az eMAG-ról?

forrás: Prím Online, 2023. március 8. 19:58

Állateledelt a nők vesznek többen, és napi háztartási cikkeket is ők vásárolnak nagyobb arányban, míg a mosógépet vagy hűtőszekrényt azonos arányban rendelik mindkét nem képviselői. Az eMAG-fiókok alapján Túristvándi vásárlói összetétele rendhagyó, itt ugyanis tízből nyolc fiókot regisztráltak nők. Az eMAG a nemzetközi nőnap apropóján vizsgálta meg a különböző ügyfélcsoportok online vásárlási szokásait.

Egyértelmű, hogy női sportcipőt vagy férfiinget az adott nem képviselői rendelik meg többen, de vajon mi a helyzet a többi “uniszex” kategóriával kapcsolatos vásárlási szokásokkal? Az eMAG.hu-ról való vásárláshoz fiókot kell regisztrálni a webáruházban, amelynek során a felhasználók opcionálisan megadhatják nemüket is (ez nem kötelező). Ez lehetőséget ad az ehhez kapcsolódó internetes vásárlási trendek megállapítására, bár a “nemfüggetlen” közös, családi rendelések valamelyest befolyásolják az összképet.

 

Ahol tízből nyolc ügyfél nő

 

A forgalmi statisztikák szerint a férfi és női ügyfelek tavaly közel azonos gyakorisággal rendeltek az eMAG-ról, de míg az előbbiek átlaga a négyhez, az utóbbiaké pedig a háromhoz közelített. Az ügyfélfiókokat Magyarország régiói alapján vizsgálva kiegyenlített a nemek aránya, de települések szintjén a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Túristvándi felhasználói adatai érdekesek, itt ugyanis tízből nyolc eMAG-fiókot regisztráltak nők. Jelenleg tízből négy vásárló nő azok közül, akik az easybox csomagautomatában veszik fel rendeléseiket.

 

A nemzetközi nőnap kapcsán általában szóba jövő ajándéktípusok közül az eMAG-on idén március elején a parfümök voltak a legnépszerűbbek – főleg a Marketplace-partnerkereskedők bőséges kínálatának köszönhetően. Tavalyhoz képest kevesebben, de még mindig elég sokan rendeltek a hónap elején csokoládét vagy egyéb desszertet az eMAG.hu szupermarket kategóriájából, míg a korábbi évek slágerének számító konzervált és műnövények, ajándékcsomagok idén kevésbé népszerűek. 

 

 

Nem egyértelmű, miből lesz “női” vagy “férfi” termék

 

Ha az eMAG-nál a legnagyobb darabszámban eladott tíz terméket vizsgáljuk, a férfi és női vásárlók körében egyaránt népszerű kategóriák között jelentős az átfedés. Ez nem meglepő, mert a legnagyobb számban eladott termékek jelentős hányada napi fogyasztási cikk, amelyre nemtől függetlenül mindenkinek szüksége van. 

 

A nemspecifikus ruházat és a szépségápolási termékeken kívül mindkét nem esetében találtunk néhány olyan terméktípust is, amelyek valamiért jóval népszerűbbek valamelyik nem képviselői körében: például légfrissítőt és fürdőszobai tiszítószert inkább a nők rendelnek, pedig a konyhai tisztítószer és a mosószer a férfiak körében is népszerű. A forgalmi adatok alapján az állateledel is inkább női termék az eMAG-nál, hiszen csupán tízből hat rendelés érkezett női regisztrációról, illetve a tartós élelmiszerek eladásaiban is érzékelhető enyhébb női dominancia.

 

Ezzel szemben inkább a férfiakhoz kapcsolódik – vélhetően többnyire rájuk bízzák a rendelést – a számítógépes egerek, a fejhallgatók és a mobiltelefonos képernyővédő fóliák esetében, noha például a telefontokot és Bluetooth headsetet a női regisztrációkról is nagy arányban rendelnek.

 

Ki melyik műszaki cikket rendeli?

 

Az elektronikai termékek közül a háztartási nagygépekre, így mosogató és mosógépre, szárítógépre, hűtőszekrényre nagyjából ugyanannyi rendelés érkezik mindkét nem képviselőitől. Ezzel szemben tízből hét laptopot férfiak fiókjaiból vásárolnak, és hasonlóak az arányok a tévék esetében is. A mobiltelefonok forgalma jóval kiegyenlítettebb: tízből közel négy rendelés érkezik női ügyféltől, és hat férfiaktól. Ezzel szemben porszívót, pelenkát és LEGO-játékokat szinte teljesen azonos arányban vesznek az eMAG-ról mindkét nem képviselői.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.

2024. május 18. 13:59

A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt

A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.

2024. május 18. 12:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59