OECD direktíva a spam-probléma kezelésére

Tóth Kristóf, 2003. június 19. 08:37
[smallimage 1 left]A nemzetközi OECD szövetség olyan irányvonalakat fogalmazott meg, amelyek lehetővé teszik a tagországoknak, hogy egységesen, és hatékonyan lépjenek fel a spam-ek, illetve az internetes csalások ellen.
A mintegy 30 tagországot, köztük az Egyesült Államokat, Japánt, Németországot, az Egyesült Királyságot, és Magyarországot is tömörítő OECD (Organization for Economic Cooperation and Development - Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet) a napokban nyilvánosságra hozta a szervezet irányvonalát a kéretlen üzleti e-mailek, valamint az internetes csalások problémájának kezelésére. A párizsi központú gazdasági világszervezet olyan irányvonalat fogalmazott meg a tagországok kormányainak, amely lehetővé teszi a két - szorosan egybefonódó - probléma egységes, hatékony kezelését.

Bár a kedden kiadott OECD dokumentum konkrétan nem említi a spam-et, az irányelv egyértelműen a kéretlen üzleti célú e-mailek problémájával foglalkozik, illetve az online csalásokkal, amelyek egyik legáltalánosabb eszköze a spam. "A tagországoknak együttesen, és magabiztosan kell fellépniük a gyorsan terjedő, nagyszámú fogyasztó becsapását lehetővé tévő csalási megoldások, beleértve az Internetet is igénybe vevő változatok megfékezéséért. A tagországoknak a jelenlegi projektekre építve kell egy olyan rendszert kialakítaniuk, amely lehetővé teszi a különféle információk, mint például a felhasználói panaszok, értesítések, perek, illetve vizsgálatok gyors egymás közti megosztását" - áll a dokumentumban.

"A határokon túlnyúló csalások, beleértve a telemarketinges, webes, és spam-en keresztüli változatokat, súlyos problémát jelentenek a fogyasztókra nézve, és aláássák az emberek bizalmát a nemzetközi piacban" - mondta Mozelle W. Thompson, az amerikai Federal Trade Commission (Szövetségi Kereskedelmi Felügyelőbizottság) biztosa, és egyben az OECD fogyasztói irányelvekkel foglalkozó bizottságának elnöke. "A most bejelentett OECD irányelvek azt bizonyítják, hogy a tagországok fogyasztóvédelmi szervezetei elkötelezettek a probléma együttes kezelése mellett" - tette hozzá.

Az OECD irányelve ezen szervezetek összefogásával teszi hatékonyabbá a határokon túlnyúló csalási esetek hatékonyabb felderítését, és a csalók gyorsabb felelősségre vonását.
Kulcsszavak: OECD spam

Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól

A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.

2024. április 26. 16:19

A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY

Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.

2024. április 26. 14:44

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban

A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.

2024. április 26. 11:33

A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra

Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán. 

2024. április 26. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50