2004-ben még nagyobb sikerre számít a PlayStation2

forrás Prim Online, 2004. január 14. 21:38
A Sony Londonban tett mai közlése szerint PlayStation2 egységek eladásai világszerte megközelítik a 70 milliót, ami minden eddiginél nagyobb sikert jelent, a Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) pedig arról számolt be, hogy a 2004 márciusában végződő pénzügyi évben a legnagyobb eredményt a hardver- és a szoftverterületen éri el.
A 2004-es pénzügyi évben eddig a PAL területeken a PlayStation2 egységekből több mint 10%-kal többet értékesítettek az előző évekhez képest.

Spanyolországban 40%-kal, Olaszországban 16%-kal, a Benelux államokban 32%-kal, Németországban pedig 20%-kal nőttek az eladások. 141%-os növekedésével Görögország mutatta a legnagyobb fejlődést, s ezzel bebizonyította, hogy fontos fejlődő piaca a videójátékoknak. A PlayStation és a PlayStation2 összesített piaci részesedését a PAL területeken 2003-ban 74%-ra becsülték, ami bizonyítja, hogy továbbra is ez a vásárlók legkedveltebb játékkonzol márkája.

2003-ban került piacra a PlayStation2 Satin Silver Edition, amely 15%-kal növelte a novemberi és decemberi eladásokat.

Mind a saját gondozású, mind pedig a harmadik féltől származó szoftverválaszték 2003-ban igen erős volt, és az év utolsó negyedében az eladások - az előző évhez képest - 24%-kal nőttek. A Sony Computer Entertainment fejlesztései között olyan játékok szerepelnek, mint a Ratchet & Clank 2, a WRC3 -The Official Game of the FIA World Rally Championship és a Jak ll: Renegade. Az év messze legnagyobb slágere az EyeToy volt. Az EyeToy: Play című játékból - amelyet játékvezérlő helyett kamerával kell játszani, és amelyben a játékos látható élőben a képernyőn - a 2003. június piacra dobása óta a szállítások - csak a PAL területeken - meghaladták a 2,4 millió darabot. Az EyeToy: Groove néhány hónappal később, novemberben került az üzletekbe, és szintén sikert aratott.

Az egész iparág sikere mellett számos játék ért el kimagasló eladási eredményt, például a Prince of Persia: The Sands of Time az Ubi Softtól, a Pro Evolution Soccer3 a Konamitól, a Disney’Pixar’s Finding Nemo a THQ-tól, valamint a The Sims Bustin' Out, a FIFA Football 2004, a Medal of Honor Rising Sun és a Need for Speed Underground az Electronic Artstól.

Európa 18 országában a hálózati elérhetőség felgyorsította a PlayStation2 formátumon az online játék terjedését, és a regisztrált felhasználók száma most már meghaladja a százezret. Az SCEE szoros együttműködést alakított ki számos külső fejlesztővel a minél több, hálózati funkcióval rendelkező játék megalkotása érdekében, mint például többek között a FIFA Football 2004 és az SSX3 az Electronic Artstól, a Tony Hawk’s Underground az Activisiontől, valamint a XIII az Ubi Softtól. Ez azt jelenti, hogy ezekkel és a Sony család belső fejlesztésű játékaival együtt - pl. SOCOM: U.S. Navy SEALs, Hardware: Online Arena and Everquest® Online Adventures - most 16 online játék létezik, és 2004-ben további 30 várható.

Az elkövetkezendő 12 hónapban a piacon az online és offline játékok még erősebb kínálata lesz megtalálható, pl. Gran Turismo4, Killzone, The Getaway2 és még több EyeToy családi-szórakoztató játék.
Kulcsszavak: játékok Sony PlayStation

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55