Kevés az érdeklődő, elmarad az amerikai Comdex

Kiss Ádám Zoltán, 2004. június 25. 10:30
A neves és hosszú múltra visszatekintő Comdex a rendezvényt szervező MediaLive szerint idén elmarad, mivel egyszerűen nincs elég érdeklődő. Bár sok szakértő a 2005-ös évre a Comdex feltámadását jósolja, valójában erre nincs sok esély. Ez a Zdnet szerint azzal támasztható alá, hogy a látogatók mellett a résztvevő vállalatok veszítették el érdeklődésüket, valamint a konkurencia időközben előretört.
Ez leginkább a rivális Las Vegas-i Consumer Electronics Show (CES) fogyasztói elektronikai vásárra vonatkozik, mely sokkal gyakorlatiasabban képes megfogni a látogatókat. Az ATI elnökhelyettese, Rick Bergman a Comdex elmaradásának hírét kommentálva elmondta, hogy bár az elmúlt 15 évben mindig elment a vásárra, az utolsó években drámaian csökkent az esemény fontossága. Bergman szerint rengeteg üzletet lehetett régen tető alá hozni a Comdex-en, de a látogatók elmaradásával az egész program leépült, és minden vállalat meggondolja, hogy költséges standjait melyik kiállításon állítsa fel, ezért fektetnek inkább például a CES-be. A szakértők adatai alapján a Comdex még 2001-ben is 168 millió dollár bevételt hozott látogatóival, ám ez a szám 2003-ban már 69 millióra csökkent, így idén sem lehetett volna magasabb bevételre számítani. Összehasonlításképpen, a CES Las Vegas-nak 157 millió dollárt hoz. A Jupitermedia elemző cég vezérigazgatója, Alan Meckler szerint a gondok akkor kezdődtek, amikor a Comdex megpróbált egyszerre minden területet lefedni, így végül a sok szék között a padlón kötött ki.
Kulcsszavak: kiállítás Comdex

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek

A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben. 

2024. május 6. 18:10

Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi-egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA

A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén. Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.

2024. május 6. 11:50

Mitől lesz okos a jövő hálózata

A jövőben a megújuló energiaforrások arányát növelnék a legtöbben, 2030-ra pedig a digitalizáció és az energiaellátás zöldülése a legmarkánsabban megmutatkozó igény - derül ki az E.ON Hungária Csoport reprezentatív kutatásából. A vállalatcsoport felkészülve a jövő kihívásaira, az elkövetkező években 1 milliárd eurót tervez költeni áramhálózatának fejlesztésére Magyarországon és folyamatosan keresi és alkalmazza azokat a megújuló energia használatát segítő innovatív eszközöket, amelyek a hálózat stabilitását és rugalmasságát szolgálják.

2024. május 6. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55