A SAS piaci lehetőséget lát az RFID-adatok elemzésében

forrás Prim Online, 2004. június 28. 14:23
A SAS, az üzleti intelligencia piac vezető vállalata egyedülálló megoldásokat kínál a vállalatoknak a rádiófrekvenciás azonosítási (RFID) adatok és más külső vagy belső forrásból származó adatok rendszerezésére, kezelésére, elemzésére és értelmezésére. A SAS Forum International 2004 rendezvényen a SAS bejelentette, hogy összes megoldása konfigurálható RFID-adatok kezelésére, elemzésére és kiaknázására.
A SAS megoldásai az adatkezelési és analitikai technológiákat ötvöző szilárd keretrendszeren, többek között a SAS9 technológiai platformon alapulnak, és tetszőleges méretű adatbázishoz alkalmazhatók, még a várhatóan óriási mennyiségű RFID-adatokra felkészített adatbázisokhoz is.

Az RFID-adatok feldolgozásának problémája

Az egyelőre még kevés helyen üzemelő RFID-rendszerek nagy lehetőségeket jelentenek a kiskereskedők, gyártók, külső logisztikai szolgáltatók és más szervezetek számára. Ezek a szervezetek az RFID-adatok elemzésével pontosabban készletezhetnek, növelhetik beszállítói láncuk hatékonyságát, jobban kihasználhatják a vállalati erőforrásokat, javíthatják vevőszolgálatukat és átfogóbb, részletesebb képet alkothatnak belső működésükről.

Mindez azonban nem érinti az alapproblémát. Az RFID-rendszerekben óriási mennyiségű adat keletkezik. Az RFID-technológiát egyre szélesebb körben alkalmazó vállalatoknak meg kell oldaniuk a rádiófrekvenciás azonosítási adatok óriási mennyiségének centralizálását és kezelését. Képeseknek kell lenniük arra, hogy óriási adatbázisokban megkülönböztessék a lényeges adatokat a nagy mennyiségű "zajtól".

A SAS adatkinyerést, -átalakítást és -betöltést (extraction, transformation and load, azaz ETLQ), valamint az adatminőséget biztosító adatkezelési megoldásaival a vállalatok centralizálhatják, rendezhetik és megtisztíthatják rádiófrekvenciás azonosítási és egyéb adataikat. Ezt követően a vállalatok a SAS nagy hatékonyságú prediktív analitikai eszközeivel szétválaszthatják a fontos és a lényegtelen adatokat, felismerhetik a jellegzetességeket és a trendeket, valamint meghatározhatják, mely területeken kell javulást elérniük. Végül a SAS megoldásainak széles kínálata segítségével a szervezetek az RFID-adatok elemzését beépíthetik teljesítménykezelési tevékenységeikbe.

Kiskereskedelmi adatelemzési megoldások és a rádiófrekvenciás azonosítási adatok

Az egyik RFID-kompatibilis megoldás a SAS Retail Intelligence Solutions kiskereskedelmi adatelemző csomag, amelynek integrált összetevői megoldást kínálnak a kiskereskedők legégetőbb problémáira. A közelmúltban egy brüsszeli ECR konferencián bejelentett SAS Retail Intelligence Solutions segítségével a kiskereskedők jobban megérthetik és megjósolhatják ügyfeleik viselkedését, árucikkeik nettó jövedelmezőségét és több csatornán folytatott akcióik hatékonyságát. Ezen információk alapján a kiskereskedők átfogó és következetes üzleti stratégiákat és teljesítménymérést dolgozhatnak ki és valósíthatnak meg, javíthatják vevőszolgálatukat és maximális jövedelmezőséget érhetnek el.

A SAS Retail Intelligence Solutions megoldáscsomag négy összetevője - a kiskereskedelmi ügyfélelemzést végző SAS Customer Insight for Retail, a kiskereskedelmi költségkezelést nyújtó SAS Supply Chain Costing for Retail, a kiskereskedelmi marketingkampányok hatékonyságát fokozó SAS Promotional Effectiveness for Retail és a SAS Strategic Performance Management for Retail kiskereskedelmi teljesítménykezelő megoldás - a SAS adatkezelési és prediktív analitikai szakértelmén és három évtizedes kiskereskedelmi tapasztalatán és sikerein alapul.

A teljes megoldáscsalád lelke a SAS Retail Intelligence Architecture, egy "out of the box" összvállalati adatmodell, mely tartalmazza az ügyfelek, a kiskereskedelmi egységek, a beszállítói lánc és a tranzakciók adatait (egészen a raktári cikkszámok szintjéig). A SAS architektúrája csökkenti a bevezetési időt és a projekt kockázatát, és ezáltal gyorsítja a megtérülést.

A SAS® Retail Intelligence Solutions (http://www.sas.com/industry/retail/ris.html) négy összetevője közül kettő különösen fontos az RFID-adatok szempontjából:

A SAS® Supply Chain Costing for Retail korszerű adatkezelést és kifejezetten a kiskereskedelmi igényekhez kifejlesztett költségkezelési módszereket kínál. A kiskereskedők így tiszta pénzügyi képet kapnak beszállítói láncukról, mivel a késztermékek útját a forgalmazó központokon keresztül az üzletekig és a pénztártakig követve egységes módon mérhetik és elemezhetik a beszállítói lánc valódi költségeit és az egyes termékek nettó jövedelmezőségét. Ezzel a megoldással és az RFID-adatok segítségével a kiskereskedők modellezhetik a különböző üzleti helyzeteket, és átláthatják a kereskedelmi és a beszállítói (például készletezési és eszközgazdálkodási) döntések pénzügyi kihatásait. A SAS® Supply Chain Costing for Retail segítségével a kiskereskedők tényadatok alapján dönthetnek a termékválasztékról, az új termékek bevezetéséről, az akciókról és eseményekről, valamint a beszállítói láncukban végzett változtatásokról.

Mi az RFID?

A rádiófrekvenciás azonosító adat a vonalkód alternatívája. Az RFID előnye az, hogy az azonosításhoz nem szükséges közvetlen kapcsolat vagy vizuális rálátás. Az RFID-rendszernek három összetevője van: egy antenna, egy adóvevő (e kettő gyakran egyetlen leolvasóban van megvalósítva) és egy transzponder (a címke). A transzpondert az antenna rádiófrekvenciás jele aktiválja. Az aktivált címke adatokat küld vissza az antennának. Az adatok műveletet váltanak ki egy programozható logikai vezérlőben. A művelet lehet egyszerű, például egy kapu kinyitása, de lehet összetett is, például összekapcsolódás egy adatbázissal egy pénzügyi tranzakció végrehajtásához.
Kulcsszavak: üzletiintelligencia SAS

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14