Stratégiai együttműködés a HP és a Budapesti Műszaki Főiskola között

A HP Magyarország elnyerte a "Az Év Szoftver Országa" elnevezést

forrás Prim Online, 2006. január 11. 15:41
Ünnepélyes keretek között együttműködési megállapodást kötött a HP Magyarország és a BMF Neumann János Informatikai Főiskolai Kara. A megállapodást Dr. Sima Dezső egyetemi tanár, a Neumann János Informatikai Főiskolai Kar főigazgatója, valamint Bukits Róbert, a HP Magyarország szoftverüzletág igazgatója írta alá. A megállapodás széles körű szakmai együttműködést alapoz meg a főiskola és a HP között.
A HP és a BMF együttműködési megállapodásának keretében a karon Alkalmazás-menedzsment Kompetencia Központ létesül. Az együttműködés kiterjed az infrastruktúra-menedzsment, webes alkalmazás-menedzsment, IT-, és üzleti szolgáltatás-menedzsment, jogosultságmenedzsment és konfiguráció-menedzsment területekre.

Jambrik Mihály, közigazgatási államtitkár, az Informatikai és Hírközlési Minisztérium nevében üdvözölte a vállalati és felsőoktatási szféra együttműködésének kiemelkedő példáját.

Dr. Sima Dezső, egyetemi tanár, a Neumann János Informatikai Főiskolai Kar főigazgatója elmondta, hogy „a trendeknek megfelelően a Kar oktatásában egyre nagyobb teret kap az alkalmazás-menedzsment és alkalmazás-szolgáltatás elméletének és gyakorlatának korszerű oktatása. Ezért a Kar a tervezett Mérnök informatikus mesterképzésében 2006 őszén Alkalmazás-menedzsment MSc szakirány létesítésére készül, de már ez előtt is elindítja a bevezető kurzusokat az alapképzés keretében. A HP OpenView Alkalmazás-menedzsment Kompetencia Központ világviszonylatban is a legkorszerűbb eszközök felhasználásával teszi lehetővé a hallgatók számára az elméleti ismeretek átadásán túl a gyakorlati know-how elsajátítását a témában. A stratégiai együttműködés ugyanakkor szervesen illeszkedik a már létrejött, illetve a közeljövőben létrehozni szándékozott más kompetenciaközpontok tevékenységéhez is. A Kar célja az, hogy az informatikai piac legfontosabb szereplőivel szoros együttműködéseket kialakítva biztosítsa a kompetens, komplex mérnöki feladatok megoldására valóban készen álló szakemberek képzését.”

A Kompetencia Központ egyik célja a legkorszerűbb alkalmazás-menedzsment technológiák folyamatos beáramoltatása a Karon folyó Mérnök informatikusképzésbe. Egy további cél az, hogy Kompetencia Központja révén a Kar tevékenyen részt tudjon vállalni kapcsolódó kutatás-fejlesztési feladatok megoldásában is a világszintű HP OpenView University  Assosiation program keretében.

Az alkalmazás-menedzsment szakirányban kibocsátott mérnök informatikusok képessé válnak a jövő egyik nagy kihívását jelentő integrált, komplex informatikai rendszerek hatékony és biztonságos működtetésére, továbbfejlesztésére, mely mind a HP Magyarország, mind a Kar közös érdeke.

A HP a működéshez szükséges HP OpenView szoftverpark kieépítésében és oktatási anyagok létrehozásában is közre működik. A pénzügyi támogatás formái az innovációs és szakképzési alap, ösztöndíjak, kedvezményes tréningek és a szoftverlicencekhez adott kedvezmények.

A kooperatív képzésben részt vevő hallgatók a gyakorlatban ismerkedhetnek meg a HP termékeivel, filozófiájával és eljárásaival és diplomamunka témájukat is ezzel kapcsolatban készítik el. A HP mindehhez tartalmi segítséget, azaz folyamatos konzultációt és továbbképzési lehetőséget biztosít a Kar oktatói részére.

A sajtótájékoztatón egy másik fontos eseményre is sor került: 2005-ös üzleti eredményei alapján a HP Magyarország nyerte el HP szoftver kategóriában a régió „Country of the Year” (az év országa) díjat, amelyet Andrew Isherwood a HP Szoftver Üzletág EMEA ügyvezető igazgató és elnök helyettese adott át ma Budapesten. A régióba közel 100 ország tartozik, Dél-Afrikától Vlagyivosztokig.

Andrew Isherwood elmondta, hogy számára a mai esemény fontossága kettős: Egyrészt mert az oktatás mindig meghatározó terület volt a HP számára, másrészt mert a magyar csapat sikere fiatal és tehetséges kollegákra épül, akik nemrég szereztek diplomát a magyar felsőoktatási rendszerben.

A magyarországi szoftver üzletágat tekintve Isherwood hangsúlyozta a megoldás fókuszú megközelítés fontosságát, alapvetően a nagyvállalati szegmensben. A HP folyamatosan fejleszti a portfólióját, lefedve az infrastruktúrát, a felhasználói és üzleti folyamatok menedzselését a meglévő megoldások kibővítésével: ehhez alapvető fontosságú a termék fejlesztés és a más piaci szereplők által kifejlesztett megoldások felvásárlása. A 2005-ös év a nagy befektetések éve volt, az év végén sor került a Peregrine cég felvásárlására; ezáltal kiegészült az eszköz- és szolgáltatás menedzsment termékkör portfóliója.

A 2005-ös év eredményei a különböző területek és szervezetek erőfeszítésein alapultak. A két évvel korábban felállított dinamikus növekedési stratégia legsikeresebb megvalósítása Magyarországon volt megfigyelhető. Ez a piaci igények messzemenő figyelembe vételével és a kiváló partneri együttműködéseknek köszönhetően valósulhatott meg; a HP Magyarország első helyre lépett az IT szolgáltatás menedzsment – ITIL területen, nyomon követve az ügyféloldali megvalósítás teljes életciklusát.

Ami a jövőt illeti, Andrew Isherwood szerint a szoftver üzletág a vállalat zászlóhajójává válhat, amelyhez elengedhetetlenül szükségesek a további termékfejlesztések és felvásárlások.

Bukits Róbert HP üzletág igazgató elmondta, hogy a 2006-os tervek csupán követni kívánják az előző évben elért sikereket, hisz 2005-ben a HP Magyarország Szoftver üzletága, amely a HP OpenView és OpenCall családra épül, megduplázta üzleti eredményeit.

A HP OpenView mára piacvezető rendszernek tekinthető Magyarországon. Néhány évvel ezelőtt jelentkezett Magyarországon először komoly érdeklődés a komplex ITIL alapú szolgáltatás-menedzsment megoldások iránt. A HP Szoftver üzletágának első nagy szolgáltatás-menedzsment üzlete a Pepsi Americas céggel köttetett, amelynek keretében több országra kiterjedő rendszer épült ki HP OpenView technológián. Mára több mint két tucat projekt indult el a HP OpenView Service Deskre alapozva, a rendszer gyakorlatilag standarddá vált a magyar piacon.

A HP OpenView technológiára építve 2005-ben nagy projekteket indított, illetve fejezett be többek között az alábbi cégek: APEH, Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal, a Magyar Köztársaság Legfőbb Ügyészsége, a Miniszterelnöki Hivatal, az Integris Rendszerház, a Pannon GSM, a T-Mobile Magyarország, a T-Online, a Vodafone Magyarország, az ING Service Centre Budapest,,a Chinoin, a Ferrinfo és a Magyar Villamos Művek.

A HP Szoftver Üzletága 2006-ra is ambiciózus tervekkel rendelkezik, amelyhez világszinten is folyamatos invesztíciókkal teremti meg a hátteret az anyavállalat. A szolgáltatás-felügyeleti terület stratégiai szerepe mellett kiemelten kezeli a vállalat az üzleti folyamatok menedzselését, a jogosultságkezelést és az új telekommunikációs szolgáltatások gyors bevezetését lehetővé tevő HP OpenCall technológiák még szélesebb körű alkalmazását.

A vállalat a hazai felhasználók HP OpenView tapasztalatát is szeretné megosztani minél szélesebb körben: erre lehetőség nyílik többek között májusban, a III. HP Szoftver Konferencián. Várhatóan idén is több száz fő fog részt venni a rendezvényen, amely Magyarország legnagyobb üzleti és informatikai szolgáltatás-felügyeleti eseményévé vált az elmúlt években.

Kulcsszavak: BMF +céginfo oktatás HPQ-hu

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50