Trendek 2006-ban: internetes keresés, lányoknak szánt videojáték, előfizetéses rádió

forrás Prim Online, 2006. február 1. 16:50
A Deloitte technológia, média és telekommunikációs (TMT) csoportjának előrejelzése szerint 2006-ban az internetes keresés megelőzi majd az e-mailt, mint leggyakrabban használt digitális alkalmazás, a lányok rákapnak a videojátékokra, és teret nyer az előfizetéses rádió. A mobiltelevízió népszerűsége ugyanakkor visszaesik, a 3G bevezetése a vártnál lassabb ütemben zajlik, és növekszik a digitális szakadék.
"Bár a technológia, telekommunikáció és média/szórakoztató iparágak kétségkívül közelednek egymáshoz - mondta Phil Asmundson, a Deloitte egyesült államokbeli TMT csapatának vezetője -, minden egyes területen azonosítottuk a 2006-ra várható trendeket. Az évnek nagy győztesei és nagy vesztesei is lesznek - néhányan pedig, mint mindig, lassabban nyernek majd teret, mint ahogy azt a kezdeti lendület sejtette."

A tanulmány által megjelölt fő trendek a következők:

Technológia
  • Az internetes keresés átveszi az email vezető helyét, mint leggyakrabban használt alkalmazás. Ennek oka a növekvő funkcionalitásban és a kapcsolat gyorsaságban, valamint a 2006-ban várhatóan keletkező 20 exabyte új digitális adatban keresendő. Ugyanakkor nem valószínű, hogy jelentős fejlődést látunk majd a keresőprogramok felhasználóinak interfészét tekintve, ami további potenciális kihasználható értéket sejtet a jövőre nézve.
  • Az összekapcsolhatóság révén válnak az eszközök szolgáltatássá - a műszaki berendezések fejlesztése és frissítése távirányítással történik a fényképezőgéptől kezdve egészen az autókig. A frissítések a személyi számítógépektől és mobiltelefonoktól kezdve a GPS vevőkig, gépjárműbe épített számítógépekig és set-top készülékekig elérhetők lesznek, ami kiváló teret nyújt majd a gyártók számára, hogy megismerjék a vásárlók igényeit, jobb minőségű szolgáltatást nyújtsanak, és nagyobb bevételre tegyenek szert.
  • A "digitális szakadék" tovább mélyül, ahelyett, hogy enyhülne - a digitális szakadék jellemzően a fejlett és fejlődő országok között jelentkezik. Ez nem lesz másként 2006-ban sem. A digitális szakadék áthidalására tett erőfeszítések nem terjednek ki a háttérben húzódó gazdasági, politikai és társadalmi problémákra. A szakadék túlsó részén rekedtek egyre hátrányosabb helyzetbe kerülnek, hiszen nem jutnak el hozzájuk a média, az internet, az elektronikus kommunikáció, és egyáltalán, az információ áldásai.

Távközlés


  • Frusztráló év köszönt a 3G-re - a fogyasztók igényeit tökéletesen lefedi a már meglévő színvonal; az emberek nem értik a 3G előnyeit és azt sem látják be, hogy miért kellene ezért több pénzt kiadniuk. A 3G technológia további előfizetők tízmillióit hozza majd, de ez még mindig nem lesz elég ahhoz, hogy megtérüljenek a több tíz milliárd dolláros befektetések. A mobil szektorban továbbra is a 2G jelenti a növekedést, árbevételt és nyereséget.
  • Eszközökön belüli kapcsolatok - a telekommunikációs iparág a lassan beérő gépi kommunikációra alapozva kíván eredményeket elérni a gépeken és eszközökön belüli kapcsolódások kiépítéséhez, amelynek segítségével megvalósítható lesz a folyamatok, eszközök és forgalom távolból történő nyomonkövetése.
  • Megjelennek a virtuális mobilszolgáltatók (MVNO) - a telekommunikációs szolgáltatók új bevételi források, a tartalomszolgáltatók pedig új csatornák után néznek, és minden vállalat megpróbálja a legtöbbet kihozni már meglévő lojális ügyfélköréből.

Média és szórakoztatóipar

  • A mobiltelevíziózás csalódást okoz - bár a következő "nagy durranásként" van beharangozva, és a promócióra dollármilliókat költenek, a vásárlói érdeklődés mégis csekélynek ígérkezik.
  • A videojátékok új közönséget vonzanak - az új videojáték platformok sikerét követően az iparág arra törekszik, hogy hirtelen növekedését fenntarthassa egy lényegesen nagyobb közönség bevonásával. Újabb réteget céloznak meg, ezek közül kiemelendő a fiatal lányok szegmense.
  • Előfizetéses rádió 2.0 - a rádió követi a televíziót azon az úton, ahogyan üzleti modellje a reklámok által irányított formától eltolódik az előfizetések által irányított forma felé, ami nagyobb rugalmasságot biztosít az előfizetők, és újabb lehetőségeket rejt a szolgáltatók számára. Új szolgáltatási módszerek jelennek meg, például az internet alapú műsorszórás. Jelenleg a műholdas rádiózásnak több mint 12 millió amerikai előfizetője van; az évtized végére a piac növekedése várhatóan 35%-os lesz.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14