A locsolkodás ma is divat
Ehhez kapcsolódóan a netpolgárok közel 29 százaléka a locsolkodás hagyományát köti a húsvéthoz, míg Jézus feltámadása 24, a sonka pedig 23 százalékuknak jut elsőként eszébe az ünnepről. A húsvéti nyuszira már csak az internetezők 15 százaléka asszociál, a hímes tojást pedig csupán 9 százalékuk tartja a legjellemzőbb jelképnek.
Húsvét előtt az internetezők alig egynegyede szokott böjtölni. Ezek többsége is inkább csak nagypénteken figyel oda étrendjére, a 40 napos böjtre mindössze 4 százalék vállalkozik. A megkérdezettek 77 százaléka - különösen a Budapesten és a nagyobb városokban élők - ugyanakkor teljesen mellőzi ezt a hagyományt.
A böjt elmúltával jellemzően hagyományos ételeket fogyasztunk, az internet felhasználók elsöprő többsége - csaknem 90 százalékuk - el sem tudja képzelni a húsvéti asztalt sonka és tojás nélkül.
Végül a netpolgárok kétharmada aktívan készül a húsvéti ünnepekre, amelybe a locsolkodás hagyománya is beletartozik. Ennek ellenére csupán az internetező férfiak 5 százaléka készül komolyan a hétfői napra valamilyen locsolóverssel - pedig a hölgyek igazán megérdemelnék, hiszen több mint egynegyedük készít rendszeresen húsvéti tojást családja, a locsolkodók vagy saját örömére. A locsolkodó férfiak 80 százaléka jellemzően valamilyen kölnit használ, a nőknek viszont csupán 60 százaléka részesíti előnyben a "szagos vizet" a szódával szemben.
A felmérést az NRC 2006. március 29. és április 5. között végezte, 1000 internet használó online megkérdezésével. Az adatbázist a TNS-NRC InterBus kutatásának offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 éves magyar lakosságra nézve.
Kapcsolódó cikkek
- 68000 fős az NRC piackutatási panelje
- tarGet now! – Megfizethető célcsoportkutatás az NRC-től
- Férfitúlsúly az internetes társkeresőkben
- A magyar internetezők vásárlási szokásai
- Szerelmet a férfiak fogadtak
- Nem félünk a mobiltelefon-sugárzástól, vagy mégis?
- Elismerés az online piackutatásnak: PMSz tag lett az NRC
- Egyre népszerűbb a mobilon való zenehallgatás
- Vizsgáztak az internetezők
- Felmérés a pénzügyi teljesítmény és az IT kapcsolatáról
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...