Férfitúlsúly az internetes társkeresőkben

forrás Prim Online, 2006. április 25. 16:46
Az internetezők közel fele használta már társkeresésre a világhálót - derül ki az NRC Piackutató felméréséből. Rendszeresen viszont csak a férfiak 15, illetve a nők 3 százaléka ismerkedik a társkereső rendszerekben.
Napjainkban egyre többen szereznek barátokat, vagy lelik meg akár az igaz szerelmet a világhálón keresztül: a hazai internetezők 45 százaléka használja vagy használta már a netet társkeresésre - rendszeresen minden tizedik felhasználó él ezzel a lehetőséggel. Az online párkeresésben a nők lényegesen jobb esélyekkel indulnak, mint a férfiak: előbbieknek mindössze 3, utóbbiaknak 15 százaléka látogat rendszeresen ilyen témájú oldalakat. Így egy társkereső hölgyre hat-hét partnerét kereső úr jut.

Nem meglepő viszont, hogy az interneten elsősorban a fiatalok keresnek társat: csaknem minden második 30 év alatti internetező használta már a világhálót erre a célra, míg az ötven feletti korosztálynak csupán a negyede. A lakóhelyet vizsgálva ugyanakkor nem fedezhető fel ilyen különbség: a budapesti internet használók közel azonos arányban ismerkednek online, mint a más városokban vagy a kisebb településeken élők.

Annak ellenére, hogy a magyarországi internetezők többsége még nem próbálta ki a netes párkeresést, kétharmaduk mégis úgy véli: a világhálón keresztül is ki lehet alakítani tartós kapcsolatot. A megkérdezettek fele pedig azt is gondolja, hogy az interneten könnyebb partnert találni, mint más módon.

Érdekes, hogy az internethasználók 87 százaléka szerint a partnert keresők gyakran valótlant állítanak magukról annak érdekében, hogy jobb színben tüntessék fel magukat - e tekintetben egyébként a nők némiképp gyanakvóbbak, mint a férfiak. Bizalmatlanságuk nem is teljesen alaptalan, hiszen a társkeresők több mint egynegyede - saját bevallása szerint - közölt már hamis információt magáról.

Mit és miért?

A világhálón társ után keresgélők több mint fele komoly párkapcsolatot szeretne kialakítani, közel egyharmaduk viszont csak egy kis flörtölésre vágyik. Az internetezők egynegyede keres elsősorban szexpartnert - utóbbi a nők 6, a férfiaknak viszont közel 40 százalékára igaz. Bár a társra vágyók inkább preferálják a kifejezetten társ-, illetve partnerkeresésre szakosodott weboldalakat, többségük - jellemzően a fiatalabbak - chaten keresztül is szokott ismerkedni.

Az online társkeresés előnyeiről megoszlik az e téren már tapasztalattal rendelkezők véleménye. Legtöbben - a megkérdezettek 36 százaléka - azt emelték ki, hogy az interneten sokkal felszabadultabban tudnak ismerkedni, egynegyedük viszont elsősorban azért választja a világhálót, mert így sokkal több potenciális partnerrel léphet kapcsolatba, mint egyébként. Természetesen vannak, akik számára a kényelmi szempontok a legfontosabbak, az anonimitás lehetőségét azonban mindössze 7 százalékuk sorolta az első helyre - utóbbi szempont elsősorban a nők körében bír döntő jelentőséggel.

Személyesen is?

Természetesen az internetes társkeresés végső célja legtöbbször a személyes kontaktus. Ugyan az online társkereső oldalakat látogatók több mint 70 százaléka eljutott már a személyes találkozásig, közülük minden második ember - főként a nők - csalódásként élte meg a randevút. Ennek ellenére az interneten társat keresők 28 százalékának már sikerült ily módon komoly párkapcsolatot kialakítania - igaz, még ez sem garancia az online ismerkedés felfüggesztésére, hiszen az ilyen weboldalakat látogatók egyötödének már van társa.

  • Az NRC online társkereséssel kapcsolatos NetMonitor felmérését 2006. március 27. és április 5. között végezte 1000 internet használó online megkérdezésével. Az adatbázist a TNS-NRC InterBus kutatásának offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 éves magyar lakosságra nézve.
Kulcsszavak: TNS NRC

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50