Webcom-Revolution: ERP-vel támogatott webáruház szoftver

Kovács Attila, 2006. május 29. 14:02
A kkv szektor számára forgalmazott webáruházi szoftveréről ismert cseh Webcom céggel való együttműködés és a GVOP-s informatikai pályázatok volt a témája a Revolution Sofware május 29-én megtartott sajtótájékoztatójának. A WebCom iReady nevű szoftvere a Microsoft Dynamics Navision (NAV) vállalatirányítási programrendszerrel együttműködve lehetővé teszi a webáruházak automatikus működtetését, jelentős munkaerőköltséget takarítva meg ezzel a bérköltségekre igen érzékeny kkv-k számára. Ilyen elektronikus üzleti rendszerek bevezetéséhez záros ideig még pályázhatók GVOP-s források, amelyekből közel 3 milliárd forint még elnyerhető.
Juhász Zsolt, a Revolution üzletfejlesztési igazgatója bemutatta az új platformot: a WebCom fejlesztésében, a Microsoft Dynamics NAV (Navision) vállaltirányítási rendszerhez készült iReady webáruház-szoftver egyedülálló abban a tekintetben, hogy kifejezetten a kis- és középvállatok igényeit figyelembe véve készült. Az iReady olyan tartalommenedzsment rendszerrel egybeépített e-kereskedelmi megoldás, amellyel egyaránt kialakítható a cég webportálja, B2B vagy B2C webáruháza és intranet rendszere is. A megoldás kifejezetten egy célzott ERP rendszerhez készült, így képes kihasználni egy webáruház és egy vállalatirányítási rendszer kapcsolatából adódó minden lehetőséget. Az iReady a Dynamics NAV mellett képes XML adatformátumban – kisebb hatékonysággal ugyan –, de más gyártók ERP rendszereivel is adatcserét folytatni.

Juhász szerint az iReady maximálisan napi 3-4 ezer kereskedelmi hívás kezelésére képes, a Microsoft Navision nélküli (webportálra kialakított), teljes megoldás ára minimálisan 4 millió forint, egyedi megoldásokkal kiegészítve akár 10 millió forint is lehet, amire már érdemes pályázati forrást is igénybe venni. A Revolution idén 3-4, jövőre 5-6 hazai iReady értékesítést remél.
Az iReady webáruházat Európa számos országában, valamint Kanadában és az Egyesült Államokban is sok vállalat használja. A rendszer felhasználói közt megtalálhatók elektronikai alkatrész-áruházak, babaáruházak, de olyan nemzetközi cégek is, mint a BASF csoport, vagy az Astral Music csoport, amely több különböző tematikus zenei webáruházat üzemeltet.

A rendszer a sokéves tapasztalatnak köszönhetően nagyrészt előre konfigurált, ugyanakkor lehetőséget ad a speciális igények kielégítésére is. Az általános – és korántsem minimális – igényeket figyelembe véve a rendszer üzembe-állítási költsége és időszükséglete drasztikusan csökkenthető a piacon kapható más keretrendszerekkel szemben.

Pályázati lehetőségekről a tanácsadással foglalkozó Vanessia Kft. munkatársa szólt. A kkv-k számára a vállalatirányítási rendszerek mellett több más informatikai megoldás bevezetéséhez állnak még nyitva GVOP-s pályázatok, melyekből összesen mintegy 3 milliárd forint még nem került elbírálásra. A „Vállalaton belüli elektronikus üzleti rendszerek” keretében kiírt 2,5 milliárd forintból a mai napig 1,6 milliárd forint került kiosztásra. Az „Üzleti partnerek közötti e-kapcsolat fejlesztésére” meghirdetett 2,5 milliárd forintra pedig 196 beérkezett pályázatból 37 cég kapott eddig pozitív elbírálást, összesen 400 millió forint értékben. Bár a források adottak, a szakértők szerint a rendszerek bevezetéséhez szükséges támogatáshoz csak megfelelően elkészített pályázattal lehet hozzájutni. A tapasztalatok szerint a saját erőből készült pályázatok kevésbé eredményesek, ezzel szemben az adott szakterületen jártas tanácsadó cégek által készített anyagok esetén az elbírálás sikeressége 90% feletti is lehet. Így mindenképp érdemes megfontolni a jó referenciákkal rendelkező pályázati tanácsadóval való együttműködést. Ezt erősítette meg a Revolution Software is, amely pályázati tanácsadó partnerének – a Vanessia Vállalkozásfejlesztési és Pályázati Tanácsadó Kft.-nek – 2005-ben beadott pályázatainak mindegyike pozitív elbírálást kapott.

A következő évben várhatóan újabb források nyílnak majd meg az informatika terén pályázók számára. A Nemzeti Fejlesztési Terv II-ben foglalt – még kialakítás alatt álló – „Versenyképes Gazdaságért” operatív programban a 2007-2013 közötti költségvetési időszakra a támogatandó célok között már tételesen szerepelnek informatikai rendszerek, üzleti rendszerek, B2B megoldások. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14