E-közigazgatás: Utolsókból a középmezőnybe kerültünk
"Nem lehet úgy elektronizálni, hogy ma a háttérben nincs egységes professzionális közigazgatás, ezért most az Országgyűlés előtt van az a törvénymódosítás, mely egy csomagban tartalmazza azokat az egyszerűsítési folyamatokat, melyeknek eredményeként 2010-re egy egészen más típusú közigazgatással fogunk találkozni" - hangsúlyozta.
A tervezett radikális változtatásokról az MTI-nek elmondta: az elektronikus szolgáltatások egységesítése kiterjed az adó- és járulékfizetésre és "intenzív munka folyik az egészségbiztosítás és az egészségügyi reform kereteiben" is.
Az utóbbi célja, hogy az orvos, a beteg és a járulékviszony rendszere egyszerűsödjön, átláthatóvá váljon minden fél számára, ezért az elektronikai rendszer segítségével betekinthetünk egészségügyi adatainkba, a szolgáltató intézmény és a biztosító kötelezettségeivel együtt - tette hozzá Baja Ferenc.
Elmondta: tavaly ötmilliárd forintot költött az állam az informatikai központ fejlesztésére, a következő időszakban ehhez az összeghez járul hét évre lebontva az EU 140 milliárd forintos keretösszege.
Stumpf István, a Századvég Alapítvány elnöke úgy vélekedett, hogy a közigazgatás átalakítására valóban szükség van, szerinte az elmúlt években folyamatosan romlott annak színvonala. Nézete szerint az elektronikus fejlesztés nem történhet egy "mesterségesen besorolt régiórendszerben", ezért a legfontosabb teendőnek a régiók jövőbeli sorsának kialakítását látja.
Kapcsolódó cikkek
- Megjelent az Adobe LiveCycle Enterprise Suite család
- Megalakult az Első Magyar e-Közigazgatási Klaszter
- Európában is hír a budaörsi wap-szolgáltatás
- Internetes adóadatbázist nyitott az Európai Bizottság
- Magyar e-government jövőkép Brüsszelben
- Szélessávú internetes hálózat a bicskei kistérségben
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- Új térinformatikai rendszer a Földhivatalnál
- Elektronikus ügyintézés képzés a BMK-ban
- Hiteles elektronikus cégeljárás a NetLock-kal
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.