Amerikai kockázati tőke két magyar cégben
A HITF második befektetése a LaserBit Kommunikációs Rt.-be történt, amelyet a kockázati tőketársaság két vállalkozó feltalálóval együtt alapított tavaly decemberben. A lézertechnológián alapuló vezeték nélküli telekommunikációs eszközöket és távközlési adatátviteli berendezéseket gyártó részvénytársaságba a HITF 700 ezer dollárt fektetett. Míg a két feltaláló a piacon már forgalomban lévő termékeit és ezek szabadalmát apportálta a vállalkozásba.
A LaserBit termékeit már több mint 10 országban használják, így például az Egyesült Államokban, Izraelben, Kanadában, Kuvaitban, valamint Angliában és Németországban. A Győri Béla és Pallagi János által jegyzett lézertechnológia 30 százalékkal kevesebbe kerül, mint a hasonló konkurens termékek. Pallagi János, a feltalálók egyike a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a LaserBit az idén több millió dolláros árbevételt tervez, aminek döntő többsége külföldi eladásokból származik majd. A 25 millió forint alaptőkével létrehozott társaság tulajdoni viszonyait nem részletezték a sajtótájékoztatón, csupán annyit mondtak, hogy a HITF által adott 700 ezer dollár egy része a saját tőkét gyarapítja.
Kérdésekre válaszolva Hradszki László elmondta, hogy a kockázati tőketársaságok éves szinten átlagosan 25-30 százalékos hozamot érnek el. A HITF ennél nagyobb, 40 százalékos átlaggal számol, mivel a csúcstechnológiában érdekelt kisvállalkozásokban nagy fantáziát és lehetőséget lát. Az ügyvezető igazgató közölte, hogy egy befektetésük várhatóan átlagosan 2-4 év alatt térül meg a hozammal együtt. Aláhúzta, hogy tíz befektetésből 5-6 átlaghozammal jár, 1-2 nem jön be, míg 2-3 nagyon jó nyereséget hoz.
Kapcsolódó cikkek
- A LaserBit forgalmazási szerződést kötött az Anixter International-lel
- Tőkefinanszírozás, új vezetők a LaserBitnél
- Avaya-vezető a LaserBit élén
- A HAEF megduplázta a HITF befektetési tőkéjét
- A budapesti LaserBit Rt. második tőkeemelése
- A Carnation 100 millió forintos alaptőkével Rt-vé alakult át
- A Deutsche Telekom 30 milliárd dollárt kínál a VoiceStreamért
- Sharp-Pioneer DVD-szövetség
- Az Oracle alelnökének előadása Budapesten
- A Matáv Macedóniában akar terjeszkedni
XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY
E hét végéig még kedvezményes áron lehet hozzájutni a közelgő XX. E-kereskedelmi konferencia belépőjegyeihez, amelynek helyszíne az esztergomi Grand Hotel, időpontja pedig 2024. június 6-7.
XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY
E hét végéig még kedvezményes áron lehet hozzájutni a közelgő XX. E-kereskedelmi konferencia belépőjegyeihez, amelynek helyszíne az esztergomi Grand Hotel, időpontja pedig 2024. június 6-7.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.