Az E-Group dokumentum-menedzsment rendszere a CeBIT-en
Amikor nagyjából az ezredforduló felé az E-Group egy digitális aláírással kapcsolatos nyugdíjpénztári rendszert indított el, még senki sem sejtette, hogy a felhasználó által aláírt elektronikus állományokon és vele kapcsolatos egyszerű folyamatokon túl nagy szerepe lesz a szervezethez - nem személyhez kötött - elektronikus aláírásnak és a hozzá kapcsolódó összetett folyamatoknak. Az azóta eltelt időben létrejöttek azok a technológiai megoldások, illetve a szükséges törvényi szabályozás, amelyek lehetővé teszik a nagy mennyiségű elektronikus aláírást igénybevevő folyamatokat támogatását, ellenőrzését és számonkérését. Korábban az elektronikus aláírási formátumot a különböző rendszerek eltérően kezelték, mára azonban sikerült kiküszöbölni az ebből származó problémákat. Ebben nagy szerepe volt az európai és magyar elektronikus aláírással és formátumokkal kapcsolatos ajánlásoknak és jogszabályi háttereknek, amelyek kialakításában az E-Group is nagy szerepet vállalt. Az E-Group által kialakított SDX (Signed Document eXpert) digitális aláírási architektúra korszerű és haladó Szolgáltatás Orientált Architektúra platformra való kiterjesztése igen sok alkalmazásfejlesztési, méretezési és termékfejlesztési feladatot fogalmazott meg.
„Általános elvárás a korszerű dokumentum-menedzsment rendszerekkel szemben, hogy állandóan rendelkezésre álljanak, egyszerűen lehessen üzemeltetni őket, és komplex, akár törvényi előírásoknak és jogszabályoknak megfelelő folyamatokat támogassanak” – mondja Garami Gábor, az E-Group informatikai igazgatója, aki a CeBIT-en bemutatta az E-Group megoldásait. „Az E-Group Microsoft alapú technológiai rendszere kuriózum, világviszonylatban is kevesen foglalkoznak vele, s nagyon kevés rendszer képes Microsoft BizTalk, SharePoint rendszert úgy felhasználni, hogy a belőle létrejövő platform lehetővé tegye a további rugalmas megoldás- és szolgáltatásfejlesztések kialakítását.” – tette hozzá.
Az E-Group a 2007-es CeBIT kiállításon egy olyan, kivételes rendszert mutatott be, amely a hiteles dokumentumok kézbesítését, archiválását és kapcsolódó humán munkafolyamatok kialakítást támogatja, így egyaránt jól hasznosítható az államigazgatásban, elektronikus adatközpontokban, archiválási szolgáltatóknál, postahivatalokban, nyomdákban, vagy épp vállalatirányítási rendszerekben.
Az E-Group által kialakított SDX (Signed Document eXpert) digitális aláírási architektúra korszerű és haladó Szolgáltatás Orientált Architektúrába (SOA) lett beágyazva, mely koncepció kialakításához a Microsoft BizTalk Server 2006 és Microsoft SharePoint 2007 rendszerek társulnak. Az így kialakított folyamat megfelel az európai uniós elvárásoknak, hiszen a digitális aláírás ebben a folyamatban biztosítja az egyén sértetlenségét, letagadhatatlanságát és integritását és alkalmas kiszolgálni azon intézményeket, amelyeknek jogszabályok írják elő a megfelelő rendszer használatát.
A fent bemutatott megoldásban - a külső rendszerek integrációja mellett – a felhasználók pusztán az e-mail segítségével tenné lehetővé a folyamatokkal történő kommunikációt, ezért a projektben a SharePoint dokumentum tára, illetve felülete is integrálásra került. Ezáltal a dokumentumok a vállalat saját dokumentum kezelő rendszeréből, a saját csoportmunka portáljáról küldhetőek illetve fogadhatóak, valamint az azokhoz tartozó egyéb megoldás specifikus metaadatok is megjeleníthetőek.
Kapcsolódó cikkek
- Új rendszerrel teszi hatékonyabbá a MÁV a dokumentumkezelést
- Dokumentumkezelő szoftvercsomag az Epsontól
- Microsoft dokumentum-megosztás iPhone-ra és Windows Phone-ra
- KKV-k jövedelemtermelő képességének erősítése adat és infokommunikációs megoldásokkal
- A Fujitsu SaaS-alapú dokumentumkezelési szolgáltatást indít
- Átfogó dokumentumkezelési megoldások a Canontól
- Elektronikus fuvarlevél a NetLock-tól
- Elektronikus aláírás szolgáltatót vásárolt az Adobe
- Sokat veszítünk a hanyag iratkezelésen
- EU-s felmérés az elektronikus hitelesítésről és hitelességről
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.