CapGemini harmadik negyedév: 11 százalékkal nőtt a bevétel
Az információs technológiai és vezetői tanácsadás területén Európában piacvezető francia CapGemini szerdán 2,088 milliárd eurós bevételt jelentett a harmadik negyedévről, 11 százalékkal többet a tavalyi harmadik negyedévi 1,881 milliárdnál.
Szervesen, azaz változatlan valutaárfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva, 6,2 százalékkal nőtt a bevétel. Mindkét ütem csökkent az első félévihez képest, tükrözve a világgazdasági növekedés valamelyes lassulását.
Továbbra is jól fejlődött a kiszervezések szerzése - vállalatok részére funkcionális feladatok végzése állandó jelleggel -, ebben az üzletágban az új szerződések értéke, 675 millió euró, 66 százalékkal több volt az egy évvel korábbinál, miközben az összes új szolgáltatási szerződés értéke 23 százalékkal 1,972 milliárd euróra nőtt. Mindazonáltal a megrendelőknél kiszervezett tevékenységekből csak 1 százalékkal nőtt a bevétel szervesen. A technológiai szolgáltatásokból szervesen 9 százalékkal nőtt a bevétel.
Erre az évre 9 százalékos szerves bevétel-növekedést várnak a cégnél.
Az első félévben a CapGemini 168 millió eurós adózott eredményt ért el, 136,6 százalékkal többet a tavalyi első félévi 71 milliónál. Az üzemi eredmény 64,7 százalékkal 229 millió euróra emelkedett 139 millióhoz képest.
A bevétel, 4,397 milliárd euró, 16,2 százalékkal meghaladta a tavalyi első félévi 3,784 milliárdot. Szervesen, azaz változatlan valutaárfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva, 11,5 százalékkal nőtt a bevétel.
Erőteljesen fejlődött a kiszervezések szerzése - vállalatok részére funkcionális feladatok végzése állandó jelleggel -, ebből származott 1,203 milliárd eurónyi bevétel, szervesen 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A technológiai szolgáltatásokból szervesen 15,4 százalékkal nőtt a bevétel.
Tavaly a CapGemini 293 millió euróra növelte az adózott eredményét a 2005-ös 141 millióról. Az üzletmenet a második félévben jelentősen felgyorsult az általánosan erős gazdasági növekedésnek és a vállalati funkcionális tevékenységek szaporodó kiszervezésének köszönhetően: az adózott eredmény 222 millió euróra ugrott az első félévi 71 millióról.
Tavaly az üzemi eredmény 334 millió euróra nőtt a 2005-ös 214 millióról, az aránya 6,8 százalékra javult 3,2 százalékról.
A bevétel 7,7 milliárd euróra gyarapodott 6,954 milliárdról.
A cég 2004-ben még 359 millió eurós veszteséget szenvedett adó után, a 2003-as, 197 millió eurós hiány után.
A 2005-re elért fordulathoz átalakították a veszteséges észak-amerikai tevékenységet, és szorgalmasabban keresték a világ nagy vállalatainak kiszervezési megbízásait, informatikai feladatok folyamatos végzésére. A CapGemini tevékenységének egyharmada zajlik az Egyesült Államokban, mióta 2000-ben megvette az Ernst & Young megfelelő részlegét.
A CapGemini Magyarországon 1994. májusban kezdte meg működését, a T-Com (akkor még Matáv) ügyfélszolgálati és számlázási rendszerét alakította újjá, majd a rendszert kiterjesztették a regionális igazgatóságokra is. Ügyfélköre később a Pannon GSM-mel bővült.
Kapcsolódó cikkek
- Advantest első féléve: csökkent a profit
- AMD: növekvő forgalom, vártnál kisebb veszteség
- A Samsung tartja nyereségszintjét
- Vodafone: több új szolgáltatás a következő napokban
- A Getronics első féléve: több mint kétszeresére nőtt a veszteség
- GTS Datanet: 14%-os árbevétel-növekedés
- FreeSoft I. félév: megduplázott veszteség
- A Deutsche Telekom második negyedéve: 40 százalékkal csökkent a profit
- Magyar Telekom, I. félév: 7,5 százalékkal kisebb eredmény
- A Nokia második negyedéve: 148 százalékkal nőtt a profit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.