Philips Magyarország: az idén két számjegyű növekedés

MTI Sajtóadatbank, 2007. november 8. 10:39

A Philips Magyarország Kft. az idén két számjegyű, legalább 10 százalékos értékesítési bevétel növekedést vár a magyar piacon - mondta Benedikt Laux, a Philips Közép-Európa, Adria régiójának igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Hozzátette: a társaság csak konszolidált adatokat hoz nyilvánosságra, helyieket nem.

Az eladásokról az igazgató elmondta: a Philips egészségügyi divíziója a magyar piacon az elmúlt egy évben 20 százalékkal növelte értékesítését, míg a fogyasztói és háztartási elektronikai részlegen belül, például a sík képernyős tévék estében 30 százalékos bővülést ért el. A kis háztartási gépek körében 4 százalékos volt a növekedés, s ezzel 20 százalékra emelte a piacon a részesedését. A világítástechnika területén 6 százalékkal nőttek az eladások.

Az igazgató elmondta: a Philips az elmúlt időszakban a fenntartható fejlődés és az energiahatékonyság jegyében átalakította portfólióját, s létrehozta az egészségügyi, világítás és fogyasztói-életmód divízióját. A vállalat átalakította gazdálkodását is, és szigorú pénzügyi fegyelmet vezetett be.

Az igazgató a tervekről elmondta: a Philips 2010-ig a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményét (EBITDA) az idei várható 7,5 százalékról 10 százalék fölé szeretné növelni.

Benedikt Laux hozzátette: 2010-ig az éves növekedésnek a tervek szerint el kell érnie a 6 százalékot, az egy részvényre jutó EBITDA-t pedig három év alatt meg szeretnék kétszerezni.

Az igazgató kifejtette: az utóbbi két évben 4,7 milliárd dollárt költöttek vállalat-felvásárlásokra, s ha alkalom adódik, folytatják az akvizíciókat. A Philips célja az is, hogy erősítse pozícióját Indiában, Kínában és az Amerikai kontinensen.

Benedikt Laux elmondta: a Philips jelenleg 7,7 milliárd eurót ér, s előrelépve, most a 42. a globális brand listán.

Az igazgató közölte: a sík képernyős televíziókat, illetve a rögzítő eszközöket előállító, 10 ezer négyzetméteres, csúcsszezonban 3500, egyébként 2700 alkalmazottat foglalkoztató székesfehérvári gyár stratégiai fontosságú a Philips számra, s jövőre várhatóan újabb hordozható lejátszók gyártását kezdi meg.

A székesfehérvári gyár az idén a tervek szerint 8 millió darab terméket állít elő, a 2006. évi mintegy 7 millió után. A gyár az idén legkevesebb havi 400-500 ezer, illetve maximum 1 millió terméket hoz létre.

Kulcsszavak: +mérleg Philips

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14