35 milliós bírság az UPC-nek megtévesztő reklámokért
Távközlési szolgáltató büntetéséről tájékoztatta ma szerkesztőségünket a Gazdasági Versenyhivatal. A GVH megállapította, kábeltelevíziós és telefonszolgáltatása együttes igénybevételéről közzétett reklámjaival megtévesztette fogyasztóit a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.
A versenyhatóság ez év májusában indított eljárást a UPC Kft. ellen, azt gyanítva, hogy a vállalkozás a telefon díjáról, valamint a szolgáltatáshoz kapcsolódó hűségnyilatkozatról hiányos tájékoztatást adott közre. Akciói során a UPC a televíziós és rádióreklámjai, illetve óriásplakátjain nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta fogyasztóit arról, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe. A társaság reklámjaiból nem mindig derült ki az sem, hogy a kedvezményes havi díjak és belépési díjak igénybevételéhez mely programcsomagra kell előfizetni. A UPC nem, vagy nem megfelelően közölte a fogyasztókkal sem azt, hogy a kedvezményes havidíjak csak egy ideig élnek, sem azt, hogy a kedvezményes időszak pontosan mennyi ideig tart. Ráadásul a jogsértéssel érintett reklámokban nem, vagy nem megfelelően szerepelt az az előírás, hogy bizonyos kedvezmények csak az új, vagy a már meglévő előfizetőkre is vonatkoznak-e?
A fogyasztók megtévesztése miatt a versenyhatóság a UPC Kft-vel szemben 35 millió forintos bírságot szabott ki. A büntetés összegének meghatározásakor a GVH figyelembe vette, hogy a kábeltelevíziózás területén piacvezető vállalkozásról van szó, amely kiterjedt reklámtevékenységet folytatott. Súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a UPC-t a fogyasztók megtévesztése miatt korábban már elmarasztalta a GVH.
Kapcsolódó cikkek
- GVH-elemzés a hazai hírközléspiaci verseny alakulásáról
- A UPC a félév végére 1,28 millió előfizetést szolgált ki Magyarországon
- NHH-tükör a hírközlési szolgáltatások minőségi jellemzőiről
- GVH rajtaütés a Microsoft Magyarországnál
- Az elektronikus médiát vizsgálja szeptembertől a GVH
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
- Szünetelő internetszolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Megsemmisített iratok - megszüntetett GVH-eljárás
- GVH: nyárra az egész országban lesz csupasz ADSL
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.