Szerződésbontás után is frissíti termékeit a Nav N Go
A Nav N Go és a Mio Technolog korábbi kapcsolata jónak volt mondható, azonban a vitás kérdések békés úton való rendezésére a Mio nem volt partner, ezért Nav N Go az egyoldalú szerződésbontáson kívül nem látott más lehetőséget, mondta Fazakas András a Nav N Go Kft. operatív igazgatója az MTI-nek. A múlt héten, a hannoveri CeBIT információtechnológiai és telekommunikációs szakkiállításon a Mio standján reklámozott termékeken már nem szerepelt a jól ismert iGo My way márkajel, a szerződésbontás okairól a magyar szoftvercég üzleti titkokra hivatkozva részleteket nem közölt.
A múlt hét szerdai bejelentés után a magyarországi felhasználók a navigációs eszközök működéséhez elengedhetetlen térképfrissítéseket hiányolják, az internetes fórumokon pedig találgatások jelentek meg azzal kapcsolatban, hogy mi lesz majd a naprakész térképek hiányában gyakorlatilag hasznavehetetlen PNA-kkal (hordozható navigációs asszisztens), amelyek többnyire csak műholdas navigációs célokra alkalmasak.
Az iGo May way térképeket a fejlesztő Nav N Go Kft. szerint általában félévente frissítik, a legutóbbi frissítés tavaly decemberben volt, míg a MioMap térképeket közel egy éve nem frissítették. A Mio-termékek fő magyarországi terjesztője az LCP Systems Kft, amely kitért az MTI térképfrissítésekkel kapcsolatos kérdése elől.
Az internetes fórumokon a Mio-terméket vásárlóknak legálisan letölthető frissítések hiányában a MioMap szoftver törését javasolják, ami után a térképek frissítésére is lehetőség nyílik.
- Tudni kell azonban, hogy a műholdas navigációs eszközök vásárlói nem mindig a Nav N Go Kft-vel állnak kapcsolatban. A Mio készülékek esetében a felhasználók a MioMap szoftver gyártójával, azaz a Mio Technologyval állnak szerződéses jogviszonyban, tehát a térképek frissítése is a Mio feladata - hangsúlyozta Fazakas András, hozzátéve, hogy a Mio készülékek közül egyedül a Mio C310-es PNA frissítése a Nav N Go feladata, és erről a továbbiakban is gondoskodni fognak.
A Nav N Go Kft. nemcsak a Mioval állt kapcsolatban, tehát a magyar céget nem fenyegeti veszély. Többek között a Hewlett-Packarddal, a Sonyval és az Asusszal is stratégiai partneri kapcsolatban állnak, a Mioval történt szakítás után felszabadult kapacitásaikat pedig a folyamatban lévő fejlesztésekre fordíthatják, tette hozzá Fazakas.
Az iGo May way 8 dobozos változatát az érdeklődők először a hannoveri CeBIT-en foghatták kézbe, a PDA-kal (digitális személyi titkár) kompatibilis szoftver áprilistól lesz kapható Magyarországon. Az új program árában a korábbiakhoz képest jelentős csökkenés nem várható, mert a termékben számos olyan elem van, amelyet a fejlesztő cégnek is külső forrásból kell beszereznie. Ilyen például a Tele Atlastól származó térkép, a háromdimenziós elemek, vagy az érdekes pontok, azaz a POI-k (Points of Interest). Fazakas András szerint van egy minimum ár, ami alatt nem is éri meg fejleszteni, és kimutatásaik szerint a lopott szoftverek felhasználói alacsonyabb ár mellett sem vennék meg termékeiket.
- Olcsóbb szoftverrel sem okoznánk jelentős változást a legális termékhasználatban. Magyarországon még ki kell alakulnia annak a világképnek, hogy a számítógépprogram is ugyanolyan termék, mint a tej vagy a kenyér, és nem hozhatom ki a boltból anélkül, hogy kifizetném - magyarázta.
A Nav N Go magyar programgyártó cég több mint 70 partner részére fejleszt szoftvermegoldásokat, többek közt PNA-ra, okostelefonokra, játékkonzolokra és beépíthető autós navigációs készülékekre. A vállalat forgalma 2006-ban 2 milliárd forint volt, tavaly az előző évit megötszörözve 10 milliárd forint bevételre tettek szert, idén 20 milliárdos forgalomra számítanak.
Kapcsolódó cikkek
- Háztól házig szerviz a Mio-tól
- Egyre többen foglalnak bérautót az interneten
- Vezeték nélküli GPS-vevő nemcsak iPhone-ra
- Kézzel fogható a Nav N Go 3D-s navigációs megoldása
- Szerződést bontott a Nav'NGo a Mio Technologyval
- A GPS-nél is egyre fontosabb a tartalomszolgáltatás
- Mio/Navman: Új termékek, szolgáltatások és vállalati arculat
- GPS-es rendszer segít az utasoknak
- Galileo navigációs eszközök a CeBIT-en
- "Mobilsűrűség" alapján jelzi a dugókat a navigációs készülékek új nemzedéke
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.