Garantált vásárlói jogokkal bátorítaná az online kereskedelmet az EU
Az elmúlt hónapokban körvonalazódó és napjainkra kiteljesedő gazdasági világválság eseményeivel párhuzamosan egyre nagyobb nyomatékot kap a végfelhasználók védelme. Mivel ilyen helyzetekben a vásárlói és megtakarítási kedv megcsappanása további bonyodalmakat okozhat, az EU már döntött is a bankbetétek garantált összegének megemeléséről, és hasonló lépésre készül az online kiskereskedelemben is. Az Európai Bizottság két tervet nyújtott be elfogadásra, és még továbbiak várhatók. Az egyik az online vásárlások azon méregfogát szeretné kihúzni, miszerint a hirtelen döntő, úgynevezett impulzív vásárlók könnyen napok alatt elverhetik egész fizetésüket, majd hitelkeretüket, ezzel tovább mélyítve a hitelválságot. Ennek megelőzésérre kéthetes visszavásárlási garanciára köteleznék az eladókat, így az első hevület elmúlásával a fölös kiadásokat vissza lehetne szorítani. A másik az ilyen vásárlás egyik rákfenéjét, az esetleg elhúzódó, elkedvetlenítően hosszú kiszállítási időket befolyásolná kedvezően. A túlontúl hosszú kiszállítások után részleges pénzvisszatérítés járna.
Jelenleg a 27 tagú Európai Unió lakosságának mintegy harmada, 150 millió ember vásárol online, és ezt a kereskedelmi formát azért is támogatja az EU, mert egyik alapelvét, a határok átjárhatóságát és a közösségen belül mindenütt egységes árpolitikát erősíti. A mielőbbi döntés jelentősen fellendítheti az EU kiskereskedelmét, ezzel kedvezően befolyásolva a válság helyi negatív hatásait, és egyben leszoríthatja az árakat, miközben nagyobb vásárlói biztonságot garantál.
Kapcsolódó cikkek
- Harmonizálja az EU a frekvenciák kiosztásának szabályait
- Hogyan tehetjük biztonságossá az online vásárlást és szerződéskötést?
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést
- A lelküket is eladják a figyelmetlen online vásárlók
- Vállalatok a Facebookon: szabályok nélkül
- Online zenebolttal érkezik az Ubuntu 10.04
- Válságban is jó üzlet a webshop
- Magyarul elérhető az egyik legnépszerűbb online kereskedési rendszer
- Ritkábban küldik vissza az interneten vásárolt termékeket
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.
A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban
A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű, teljesen elektromos járműveket gyártó vállalatának. Az előző évben ez a szám tízből kilenc volt. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben (APAC) a prémium gumiabroncsgyártó első ízben látja el az első öt legnagyobb volumenű elektromos járműgyártót elsőszerelésű autógumikkal. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA), valamint az amerikai kontinensen a vállalat emellett meg tudta tartani erős pozícióját: az öt legnagyobb volumenű gyártó továbbra is a Continental abroncsokban bízik.