Még a Nintendót is sújtja a válság
A mindeddig megszámlálhatatlan Wii játékkonzolt és DS hordozható játékgépet értékesítő Nintendo a mostani közlemény szerint egymillióval kevesebb Wii-t ad el a szóban forgó időszakban, mint amennyivel eredetileg számolt, pénzügyi mutatói azonban ennél is nagyobb mértékben romlanak. 44,96 millió Wii és 96,22 millió DS eladása mellett az eredetileg prognosztizált 345 milliárd jen (kb. 863 milliárd Ft) helyett csupán 230 milliárd jen (kb. 575 milliárd Ft) nettó bevétellel számolnak, amiben persze szerepe van a japán exportra igen negatívan ható erős jennek is.
Úgy tűnik, hogy a Nintendót csak mostanában érte utol a recesszió szele, ugyanis a 2008-as negyedik negyedévre még rekordeladásokról számolt be. A játékprogramok ugyanakkor a teljes pénzügyi évben változatlanul jól szerepelnek: a japán cég 533 millió kópia eladásával számol, amiből az utóbbi időben különösen jól szerepel a Kirby Super Star Ultra, valamint az egyelőre scak Japánban kapható Pokemon Platinum. A Wii és a DS egyébként még mindig jobb esélyekkel bír a válságban, mint a jóval drágább Sony PS3 és PSP.
Kapcsolódó cikkek
- Nintendo DS 3D a nyáron
- 56 kg-t fogyott egy Wii-felhasználó
- Nintendo DS2 jövőre?
- A Nintendo DS a valaha volt legnépszerűbb játékgép Európában
- Rózsaszín PC és arany Wii Karácsonyra
- 2010 elején érkezik Európába az új Nintendo DSi
- Nagyobb képernyős Nintendo DSi Japánban
- Árat csökkent a Nintendo
- A Wii is olcsóbb lesz?
- Forgalomcsökkenés a Nintendónál és a NEC-nél is
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.