Híd az analóg és a digitális világ között

2000. március 16. 21:55
A Xerox Magyarország Kft. március 8-án sajtótájékoztatót tartott, amelynek egyik legfontosabb bejelentése volt, hogy a Xerox nem csak a hardver-, de a szoftverfejlesztés területén is jelentős lépéseket tervez új céljai eléréséhez. Mindezeken túl bejelentették, hogy Európára érvényes stratégiai szövetséget kötöttek a világ egyik vezető szoftvergyártójával, a Lotus Developmenttel.
A rendezvényen Csata Sándor, a Xerox Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója és Andy Rothery, a közép-európai irodai rendszerek üzletágának igazgatója ismertette a Xerox idevonatkozó terveit: a cég fő célja, hogy új eszközök bevezetésével elektronikussá tegye a dokumentumokat, amelyek így mindenki számára könnyen elérhetővé válnak. Csata Sándor kiemelte, hogy a Xerox hidat kíván építeni az analóg és a digitális világ között, egyúttal bemutatta azokat a legújabb termékeket és elképzeléseket, amelyek lehetővé teszik ennek megvalósítását. A Xerox sajátos módon a fejlődés irányát olyan szoftverek fejlesztésében határozta meg, amelyek segítségével a múltban elkészült dokumentumok is elektronikussá tehetők. Mindezek jelentős költségeket emésztenek fel, a Xerox évről évre közel egymilliárd dollárt költ fejlesztésre. A kutatások középpontjában az áll, hogy miként dolgozik az ember a dokumentummal, és milyen eszközökkel lehet növelni a munka hatékonyságát. Egyik legújabb fejlesztésük a Flowport, amely a papír alapú dokumentumok digitális változatát készíti el, és lehetővé teszi, hogy az bárhol lehívható legyen. Minden dokumentumhoz tartozik egy kérdőívszerű fedőlap, amelyen be lehet jelölni, hogy az adott dokumentummal milyen feladatot kívánunk elvégezni, és a Flowport mindezen tevékenységeket (nyomtatást, faxolást, e-mail küldését vagy a saját dokumentumkezelő rendszerben való elhelyezést) egy időben végzi el.

A Xerox lett az első Check/3-jóváhagyással rendelkező nyomtatórendszereket gyártó cég, ami azt mutatja, hogy a meglévő rendszerek kompatíbilisek az SAP R/3-környezettel. A jövőben e létező rendszerek digitális hálózatba kötését kell megoldani, aminek eredményeként jelentős mértékben javulhat a dokumentumokkal végzett munka hatékonysága.

Az alkalmazások fejlesztése a Xerox szerint egyértelműen megnöveli a hardver értékét is. Éppen ezért törekszik a cég olyan stratégiai kapcsolatokra, amelyek segítségével a hardver- és szoftvergyártás területén igyekszik a legjobbakat nyújtani a vásárlóknak - ezek egyike a most bejelentett Xerox-Lotus szövetség.

A már kapható Document Centre elnevezésű berendezések másolóval, szkennerrel és faxszal kombinált digitális lézernyomtatók, ezekben az eszközökben a papír útja mindössze 17 centiméter, tehát a selejt lehetősége szinte kizárt. A digitális dokumentumkezelés egyre növekvő igényeinek kielégítésére a cég egyre nagyobb teljesítményű Document Centre rendszereket vezet be, egyik legújabb termékük a 220-as és a 230-as típusjelű modell.

A Document Centre 230 rendszer percenként 32 A/4-es vagy 14 A/3-as oldalt másol, illetve 32 A/4-es oldalt olvas be, és 30 oldalnyi 600x600 dpi felbontású nyomat elkészítésére képes percenként. A rendszer nagy teljesítményét RISC mikroprocesszor, 32 MB memória és egy beépített 2 GB-os merevlemez biztosítja.

Még a második negyedévben nagyobb teljesítményű modelleket bocsátanak ki: a Document Centre 2045 és 2060 az előbbiekhez képest kétszer annyi - 60 darab A/4-es és 30 A/3-as - oldal kezelésére képes percenként.

A Xerox már hazai referenciával is rendelkezik, mivel digitalizálták az ABN-Amro Bank teljes ügyfélkarton-állományát. A szkennelési feladatok ellátására a Document Centre 230ST digitális Xerox-berendezés bizonyult a legmegfelelőbbnek sebesség, biztonság és képfelbontás szempontjából. A megrendelés szerint a szkennerrel beolvasott kartonokból TIFF képformátumú fájlok készültek, minden állomány neve az a nyolc számjegyű kód lett, amely a kartonokon egyéni azonosítóként szerepelt. A feladat megoldásához két Document Centre 230 ST digitális fénymásoló gépet, hat PC-munkaállomást, egy CD-írót, valamint egy szervert használtak, és a Xerox Magyarország munkatársai 25 nap alatt a teljes kartonállományt digitalizálták.

A Xerox filozófiájának sikerét jól mutatja, hogy ma a digitális dokumentumkezelő rendszerek adják a cég forgalmának 60 százalékát.

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.

2024. május 3. 11:39

Mennyire vannak biztonságban a jelszóval védett adataink?

Manapság egyre több és egyre nagyobb volumenűek az adatlopások, ráadásul az adatszivárgások egyre többe is kerülnek a szervezetek számára. A technológiai újításoknak köszönhetően a kibertámadások napról napra kifinomultabbak, és a legerősebb jelszót is feltörik. Ennek ellenére továbbra is ez a vállalatok által leggyakrabban használt biztonsági módszer világszerte.

2024. május 3. 09:54

Reprezentatív kutatás a magyarok klímavásárlási szokásairól

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 20:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14