Az e-mailezés korszakának bealkonyult

MTI Sajtóadatbank, 2009. október 14. 11:36

Az e-mail már nem király, vagyis az elektronikus levelezés korszakának bealkonyult, helyét a folyamatos kommunikáció jegyében átveszi a Twitter, a Facebook és a Google Wave szolgáltatás - írta a The Wall Street Journal amerikai üzleti napilap.

Az újság szerint az e-mailezésnek bealkonyult. Több mint egy évtizede átírta az emberek közötti kommunikáció szabályait, ahogy a most élre törő új generációs online kommunikációs felületek is átszabják annak kereteit.

Az e-mail természetesen továbbra is használatban marad, de ez az üzenési forma az internetnek még abban az időszakában született, amikor a felhasználók be- és kijelentkezgettek a világhálóra kapcsolódáskor. Az időszakos belépéskor az internetezők csomagokban jutottak hozzá email leveleikhez. Ma viszont már mindenki
folyamatosan az információs világhálón lóg, akár az asztali számítógép előtt ül vagy mobiltelefonozik, és az e-mailnél sokkal gyorsabb és szórakoztatóbb kommunikációs csatornák fejlődtek ki.

A csatolmányokkal működő e-mailezés szinte már unalmasnak tűnik a Facebook közösségi portál vagy a tesztfázisban levő Google Wave lehetőségeihez képest; utóbbin az asztali számítógép képei például egyszerű áthúzással megoszthatók és a kommenteket szinte valós idejű sebességgel lehet elhelyezni.

A The Wall Street Journal megjegyezte, hogy bár az e-mailt használók köre továbbra is bővül, a közösségi hálózatok és szolgáltatások tagjainak száma sokkal gyorsabb ütemben növekszik. Idén augusztusban 277 millióan e-maileztek az Egyesült Államokban, néhány európai országban, valamint Ausztráliában és Brazíliában, ez 21 százalékos növekmény a 2008 augusztusi 229 millióhoz képest. A közösségi oldalakat használók köre viszont ugyanezen időszakban 31 százalékkal nőtt, s számuk elérte a 301 milliót.

Az újság rámutatott: a változás mindenekelőtt a kommunikáció felgyorsulásával jár. Évekkel ezelőtt az emberek panaszkodtak, ha levelük csak napok múlva ért el a címzetthez, az utóbbi években már az is zavaró volt, ha az email félórás késéssel ért célba, ma pedig már a néhány másodperces késedelem is hosszúnak tűnik egy sms átküldésekor. Hamarosan már olyan panaszok lehetnek, hogy a mobiltelefonok nem értesítik automatikusan a barátokat, ha a telefon tulajdonosa a közelben tartózkodik (ilyen szolgáltatás már létezik).

Az új szolgáltatásokban, amilyen például a Twitter, az érintkezések sokkal gyakoribbá és kötetlenebbé válnak. Egy-egy üzenetről azonnal tudomást szerezhetnek az online kapcsolatban levő, feliratkozott barátok és közeli ismerősök, nincs szükség e-mailek írására. A Facebook is hasonló irányt követ, tagjainak hollétéről azonnal értesítést kapnak a barátok, a linkelés és a kommentelés is egyszerű. Ezeken kívül tucatnyi másik cég igyekszik egy-egy szeletet kihasítani a felgyorsult kommunikáció világából az AOL-tól kezdve a Yahoo-n át a vadonatúj Yammerig.

A The Wall Street Journal rámutat: a felgyorsult, folyamszerű kommunikálás egyik hátránya az üzenetek személyes jellegének gyengülése. Mivel sokkal többen olvashatják a bejegyzéseket, az ember felületesebben tájékoztat, mint egy személyre szóló elektronikus levélben. A fejlődés másik hátulütője a közölt információmennyiség növekedése, egyre nehezebb megítélni, melyik üzenet a fontos és melyik nem, melyikre kell reagálni és melyikre nem. Információs túlterheltség jön létre.

Az üzleti lap szerint az egyik legnagyobb kérdés az, hogy az új szolgáltatások vajon az eddigieknél is jobban leterhelik-e a majd embereket, vagy ellenkezőleg, felszabadítják őket? A legtöbb cég azt hangoztatja, több lesz a szabadidő.

Jeff Teper, a Microsoft üzleti kommunikációs szoftvereket gyártó SharePoint részlegének vezetője azt mondta, egy vállalat alkalmazottai a múltban felesleges e-mailek tömegét kapták például egy fejlesztés alatti projektről, a SharePoint és egyéb programok viszont megszüntetik ezt a gondot, mindenki akkor léphet be az információs áramba, amikor arra szüksége van. Mások viszont azt állítják, hogy a kommunikációs csatornák megsokasodásával az emberek több időt töltenek üzenetek küldésével, megszaporodnak a felesleges üzenetváltások az érdemi kommunikáció, például annak kárára, hogy az ember valakivel személyesen szót váltson.

Kulcsszavak: e-mail

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14