Több százmilliós kárt okozott a T-Mobile-nak a hálózati akadozás
A T-Mobile-nak a két héttel ezelőtti hálózati akadozás mintegy 160 millió forint közvetlen kárt okozott, a teljes költség 700 millió forint, amelyben már benne vannak a felhasználóknak adott ajándékpercek is - mondta Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: "nagyon kínos történet volt, nagy erőpróba egy szolgáltató számára".
Winkler János közölte, hogy túl sok újat nem tud mondani, egy hibás szoftver feltöltése okozta a hálózati akadozást. A hiba kijavítása több órán keresztül tartott, a leállás nem volt teljes, a forgalom 28-30 százalékkal esett vissza.
Hangsúlyozta, hogy a hálózat nem omlott össze, de sokan nem tudták használni a telefonjukat. Minél jobban "belemegy" a mobiliparág az informatika világába, az ilyen jellegű hiba a szakértők szerint annál gyakrabban előfordulhat - tette hozzá.
Winkler János elmondta, az idei nagyon nehéz év volt, de a Magyar Telekom ebben az időszakban is jól teljesített, s különösen a lakossági üzletágban.
A lakossági üzletág ebben az évben már aktívan formálta a piacot, például a vezetékes-mobil ajánlatokkal, az optikai hálózatépítési program elindításával és a televíziós szegmensben.
Hozzátette: az optikai végpontok száma a tervezett 240 ezerrel szemben csak 160 ezer lesz év végére. Az értékesítés nagyon döcögve kezdődött, de egy gyors tanulási folyamat után javult a helyzet, az eladásai arány már eléri a 6-8 százalékot. A nemzetközi átlag 8-10 százalék.
A vezetékes hangpiacon csökkenő kereslet mellett stabilizálta a részesedését a társaság, a vezetékes internet esetében enyhe növekedést ért el, a tv-piacon pedig nagyon jelentős javulás következett be.
A Magyar Telekom T-Mobile üzletága a mobilpiacon 0,43 százalékponttal növelte részesedését az idén a forgalmazásban résztvevő aktív SIM-kártyák számát tekintve. A november végi 44,64 százalékos piaci részesedésével pedig újra 10 százalékponttal előzi meg a második szolgáltatót.
Winkler János hangsúlozta, hogy az idén tisztult a piac, s az előfizetők száma alapvetően azért csökkent több mint 500 ezerrel, mert a szolgáltatók megszabadultak az inaktív állományuktól. Reményét fejezte ki, hogy a piac megmarad ezen a pályán, s a tiszta pozíciókat nem rontják el a szolgáltatók ingyen SIM-kártya osztogatással.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a mobilinternet-piacon 46,7 százalék a részesedésük, míg az 1 gigabyte feletti adatcsomagok esetében 51,5 százalék.
A társaság jelenleg 20,3 százalékos részesedése van a televíziós piacon, s 500 ezer előfizetővel most második a UPC után.
Az internet-tévés ügyfelek száma 10-ről 60 ezerre bővült, ami Winkler János szerint nagyon fontos, mert egyrészt ez az első igazi interaktív szolgáltatás, másrészt pedig a tapasztalat az, hogy a tévé-előfizetőknek a többi szolgáltatást is könnyebb eladni.
Kapcsolódó cikkek
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A T-Mobile és Ericsson: vonzó sajtóbemutató az 50 Mpbs-os LTE-ről
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- A fogyasztóvédők beperelték a T-Mobile-t
- Fekete színű zöld mobil a T-Mobile-nál
- A T-Mobile-nál keddtől kapható az androidos Sony Ericsson Xperia X10
- Július 1-jétől automatikus roaming adatlimit T-Mobile-osoknak az EU-s országokban
- Sikeres a T-Mobile és az Ericsson LTE-tesztje
- Tovább nőtt a mobilinternetezők száma januárban
- Az adatforgalom bővülése generálja a mobilpiac növekedését
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A tíz gigabites 5.5G-t használó innovatív eszközöket mutatott be Budapesten a Huawei
Már világszerte tesztelik az 5G sebességének tízszeresére képes 5.5G mobilhálózatokat, az ezeket használó eszközök várhatóan még az idén megjelennek a kereskedelmi forgalomban.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.