Digitalizálják a nógrádi múzeumok könyvtári állományát
Digitalizálják a Nógrád megyei múzeumok könyvtárainak állományát: a program a Társadalmi Megújulási Operatív Program (TÁMOP) pályázatából mintegy 38 millió forintból valósul meg másfél év múlva.
Szirácsik Éva, a Nógrád Megyei Múzeumi Szervezet vezetője a Nógrádi kincsestár című projekt pénteki indítóján hangsúlyozta: jelenleg viszonylag alacsony a négy nógrádi múzeum könyvtári állományának társadalmi hasznosulása. A cél az, hogy anyagaikat a felhasználók széles köre megismerhesse, az új adatbázis pedig a megyei könyvtár rendszeréhez csatlakozik majd.
A prejekt az irodalom naprakész elérhetőségét teszi lehetővé, illetve személyre szabott elektronikus szolgáltatásokat nyújt továbbfejlesztett szoftverek révén. A pályázatból elnyert összeg a dolgozók továbbképzését is tartalmazza.
A digitalizálás után nyilvános szakkönyvtárként működnek a múzeumi könyvtárak, emellett az oktató és kutatómunka elmélyítésére alkalmas honlapot működtetnek majd Nógrád megye köz- és felsőoktatási intézményei számára. A fejlesztés eredményeként közös keresőfelületen jelenik meg a négy múzeumi szakkönyvtár, a megyei könyvtár és a pályázati konzorciumi partner, a Nógrád Megyei Levéltár állománya, utóbbi intézmény viszont nem törekszik kölcsönzésre.
A TÁMOP-pályázat országosan 73 nyertes projektet támogat 4,395 milliárd forinttal, a múzeumi és levéltári könyvtárfejlesztés 255 intézményt érint.
Szederjesi Cecília, a megyei levéltár igazgatóhelyettese elmondta: az őrzött kincsek ellenére a levéltár adottságaiból következően személyesen kevesen keresik fel állományukat, ezért számukra az internet a kényelmesen elérhető, megbízható, nyitott, szolgáltató levéltár felé vezető út.
Mint felidézte, 2009 végén cserélték le honlapjukat, az új felület pedig minden lehetséges érdeklődő számára tartalmakat kínál az iratkezeléstől a családfakutatásig. A látogatók száma idén meghaladta a 21 ezret, a letöltések száma pedig elérte a másfél milliót.
Kapcsolódó cikkek
- E-média táblagép és a felhő-alapú e-könyvesbolt a Sharptól
- Jelentősen bővült idén az országos levéltár digitális anyaga
- Közös portált indít nyolc múzeumi könyvtár
- Csaknem százmilliós uniós könyvtárfejlesztés Szabolcsban
- Elektronikuskönyv-olvasókkal bővül az Országos Széchényi Könyvtár
- Athenaeum az interneten
- Már 14 millió dokumentum érhető el az Europeana honlapon
- Megegyezett a Google Európa legnagyobb könyvkiadójával
- Új Corvina Digitális Tudástár a könyvtárakban – Az olvasás szabadságáért
- Ezer mű 23 európai nemzeti könyvtárból az Europeana oldalán
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.