Közlekedésinformációs rendszert fejlesztett ki két magyar cég
Intelligens utazás
A Traffic Information System (TIS) névre hallgató, webes közlekedési rendszer kikísérletezése az NKTH pályázatán nyert el támogatást. A Polygon Informatikai Kft. és a ByBloSys Kft. szoros együttműködésében készült, 60 millió forintos, két és fél éven át tartó fejlesztéssel egy olyan háttérrendszer jött létre, mely képes átfogó közlekedési tájékoztatást adni - közölte a Polygon projektvezetője. Verebély Károly elmondta, a szoftver motorja lehet a közeljövő számtalan, akár összes utastájékoztató alkalmazásának a közösségi közlekedés bármely formája, a turistainformáció, taxi vagy más logisztikai területeken.
Mostantól minden további nélkül megvalósítható például, hogy mobil internet segítségével bárki már a késő esti buszon utazva ellenőrizze, megvárja-e a villamos vagy Hév csatlakozás, miközben a valós idejű információs rendszer a járatok szervezőinek, diszpécsereinek is segít egymáshoz igazítani az egyes közlekedési eszközöket. Ugyanígy megoldható, hogy a megállóban várakozók bluetooth-on keresztül kapjanak értesítést egy járat kimaradásáról. De a TIS-re csatlakozva - ha ilyen irányú fejlesztésekre jelentkezik igény − akár bármely turista a saját telefonjáról megtervezheti, hogyan közelít meg látnivalókat, ott konkrétan mire kíváncsi, és képeken azt is megnézheti, mit kínál számára az adott nevezetesség. Mindezt a most kifejlesztett háttérrendszer, és a jövőben hozzá készített kiegészítő alkalmazások teszik lehetővé.
A rendszer vázlatos működése viszonylag egyszerű - vázolta a szakember. A leendő üzemeltetők, például a Volán társaságok, vagy a BKV bejuttatják a járműveik, menetrendjük releváns adatait a szoftverbe. Az „összefésüli” ezeket, és az utasok, vagy más felhasználók számára lényeges információként továbbítja. Így lesz a menetrend és a GPS jel kapcsolatából a késésről szóló tájékoztatás, a feltöltött fényképekből, útvonaladatokból és programinformációkból pedig turistatájékoztatás.
A gyakorlatban azonban ehhez az egyértelmű működéshez rengeteg fejlesztés, munkaóra tartozik. A fenti példákon kívül számtalan rendszer eltérő jeleit kell értelmezni és feldolgozva továbbítani. Természetesen, amikor a jelenlegi projekt alapján majd valós eszközök fejlesztésére, készítésére, vagyis a „piacosításra” kerül sor, mindegyiket optimalizálni kell majd az adott feladathoz, de ez már alig jelent munkát az alapfejlesztés mértékéhez képest - hangsúlyozza a szakértő.
Verebély Károly aláhúzta, ezért is jó, hogy rendszeresen írnak ki pályázatokat az alapkutatások finanszírozására, hiszen a fejlesztési költséget egyetlen potenciális megrendelő sem tudná teljes egészében kifizetni. Az alapfejlesztés végeztével megnyílt az út az üzleti felhasználás előtt.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai szoftverpiac kapuját jelentő CMMI-képzés Magyarországon
- Elkészült a magyar Q-Works program az amerikai CMMI modellhez
- Megújult az Útinform honlapja
- Szabadon elérhető internetszolgáltatás a GYSEV Budapest-Sopron vonalán
- Csökkenhet a mobilszámla - Kikerüli a mobilszolgáltatókat egy új magyar fejlesztés
- Internetes kamerák is segítik az árvízi védekezést
- Virtuális workshop a szuperportálról
- Nemzetközi piacokra fejleszt szoftverfejlesztő szoftvert a Polygon
- Üzleti szoftverek egyetemi együttműködéssel
- Backup helyett lesz, ami lesz
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.