Új korszak a Seagate és a merevlemezipar számára?

Nyerges Tibor Nyerges Tibor, 2000. július 12. 10:41
A Seagate merevlemezgyártó új technológiák kifejlesztése érdekében társult a francia Thomsonnal, amivel az interaktív televízióba és közvetve a merevlemezekbe akarnak új életet lehelni.
A CacheVision elnevezésű újonnan alapított céget fele-fele arányban birtokolják, mely merevlemezeket, törmörítőszoftvereket és digitális konvertálótechnológiákat fog kifejleszteni, amit elsősorban az interaktív televízióknál és a digitális videofelvételeknél hasznosíthatnak - tudta meg a CNet.

Richard Johnson elnök felhívta a figyelmet az interaktív piacokon mutatkozó jobb tárolóeszközök iránti igények növekedésére, melyek a hálózati kapacitásoktól függetlenül képesek fogadni és lejátszani az adatokat. "Az ok egyszerű - nyilatkozta Johnson. - A tárolás iránti igény jól felismerhetővé vált." A vállalat 100 főt fog foglalkoztatni.

A megegyezés új korszakot hozhat a Seagate és a merevlemezipar számára is. A számítógéppiacon tapasztalható kemény árharc miatt a vállalatok évek óta veszteségekkel küszködnek. De a vásárlói elektronika új hullámai reményt nyújthatnak: digitális videokamerák, hálózati eszközök, webes alkalmazások - mindegyikben lehet merevlemez is a flashmemória helyett.

A CacheVision januárban mutatja be első termékét. A Seagate-en kívül más lemezgyártó cég még nem kötött hasonló szövetséget. A Thomson ezenkívül együttműködik a DirecTV műholdas tv-szolgáltatóval és a Microsoft interaktív tévécsoportjával is, melynek nyereségét a CacheVision is érezni fogja.

A vállalkozás egyike az "új" Seagate első lépéseinek. A kaliforniai cég nemrég lábalt ki egy krízisből, amit az árháború és a gyenge pénzügyi eredmények okoztak, ezért átszervezéseken esett át. 1200 alkalmazottat elbocsátottak költségcsökkentési okokból, és megváltak a Veritas Software-beli részesedésüktől is.

A kereslet stabil a nem PC-s merevlemezek iránt, amit olyan termékekben használnak fel, mint az otthoni hifitorony, digitális eszközök vagy a szatellitvevő készülék. Szállításaikat is növelték, a tavalyi 170 millióval szemben az idén már 200 milliót adtak el a hasonló időszakban.

A CacheVision évi 500 millió dolláros bevételre számít a következő pár év folyamán, elsődlegesen a televíziós piacot célozzák meg.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55