A Tesco arcleolvasója az első lépés a tömeges megfigyeléshez

MTI Sajtóadatbank, 2013. november 6. 09:01

Adatvédelmi aggályokat vetnek fel a brit Tesco arcleolvasói, amelyeket benzinkútjainak pénztáraihoz tervez telepíteni, hogy felmérje vásárlói korát és nemét, majd ennek alapján "testre szabott" reklámfilmeket mutasson nekik.

A Tesco tervének hétfői bejelentése felkeltette az adatvédelmi szakemberek érdeklődését is. Az áruházlánc szóvivője kedden hangsúlyozta, a technológia csak a vevők nemét és korát azonosítja, az egyes személyeket nem ismeri fel. A Big Brother Watch nevű brit adatvédelmi szervezet azonban honlapján arra hívta fel a figyelmet, hogy a szkennerek bármikor továbbfejleszthetők, ezért fontos lenne még idejében közbelépni, különben egyenes lehet az út a tömeges megfigyeléshez.
 

A The Grocer című kiskereskedelmi magazin hétfői száma tudósított a Tesco tervéről az "okoskamerák" bevezetésére. A készülékek a kasszánál sorban állók nemét és korát fogják felismerni, hogy az épp jelenlévőknek szóló reklámokat játszhassák le az áruházlánc 450 benzinkútjánál. Az Amscreen által előállított technika azt is rögzíti, melyik napszakban kell egy adott terméket hirdetni, a kávé iránt például reggelenként nagyobb a kereslet. Az Amscreen vezetője, Simon Sugar a magazinnak elmondta, hogy a lehető legtöbb szupermarketben tervezik bevezeti az okoskamerákat, "ez pedig megváltoztatja a brit kiskereskedelmet". A Tesco hangsúlyozta, a technika korántsem új, és más kereskedők már alkalmazzák. Nem lesz semmiféle arcfelismerés, és az egyes személyeket semmilyen formában nem lehet azonosítani - magyarázta a kereskedőcég egyik szóvivője kedden.
 

Peter Cattel, a Tesco benzinkút-üzletágának vezetője elmondta, a leolvasók nem készítenek fényképet és nem tárolnak személyes adatokat sem. Hozzátette, vevőik számára különösen hasznos lehet, ha hely és idő szerint "testre szabhatják" a nekik közvetített hirdetéseket.
 

A Big Brother Watch igazgatója, Nick Pickles szerint a terv két alapvető problémát vet fel. "Az első kérdés, hogy valóban növelni kívánjuk-e a megfigyelés mértékét, melynek ma is ki vagyunk téve, hogy ezzel néhány cég még több reklámot tudjon eladni. A második: a technika nem marad változatlan, és nem mindig fogják így használni" - hangoztatta a szakember. Arra is figyelmeztetett, hogy - szerinte - hosszabb távon személyek azonosításáról van szó. Egy napon a kereskedők így pontosan tudnák követni, ki milyen boltba jár. A már létező térfigyelő kamerák tömegét lehetne erre a célra egyszerűen átalakítani.


(http://www.bigbrotherwatch.org.uk/home/2013/11/shop-door-surveillance-start.html)

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális oktatásban segít az Ericsson új programja

A COVID-19 világjárvány a Föld sok országában az oktatási rendszerek működésében is fennakadásokat okozott. Ezt látva az Ericsson az UNESCO Globális Oktatási Koalíciójának keretében elindította Ericsson Educate elnevezésű digitális programját, amely középiskolások és egyetemi hallgatók számára kínál online oktatási anyagokat a digitális készségek és ismeretek javításához. 

2020. május 30. 10:15

Új funkciókkal és erős társadalmi üzenettel érkezik a LiveRobe 2.0

A divatfogyasztókat tudatosságra ösztönző LiveRobe béta verziójának tavalyi sikerei után most izgalmas újításokkal, új dizájnnal, valamint egyszerű fizetési móddal és személyre szabott szállítási opciókkal tér vissza az alkalmazás, ami júliusig folyamatosan egyéb újításokkal várja felhasználóit. A LiveRobe már ingyenesen letölthető iOS és Android eszközökre.

2020. május 29. 19:05

Kelet-Közép-Európa távközlési piacát kevésbé érintheti a válság

A koronavírus-járvány kezdete óta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen készít összefoglalókat a hírközlési piac alakulásáról, amelyekhez többek között nemzetközi elemzőcégek előrejelzéseit és távközlési vállalatok elemzéseit veszi alapul. A májusi összefoglalók kiemelt témái közé tartozik a távközlési cégek jövője és a mobiltelefon-értékesítés piacának jelenlegi helyzete. 

2020. május 29. 17:33

Jobb kapcsolódás, rugalmas hálózati sebesség

A Zyxel Networks, ma bemutatta legújabb modelljét, az XS1930 sorozat 10/12-portos Multi-Gigabit Okos Menedzselt Switch eszközét, amelyet kifejezetten a kis- és középvállalkozások számára terveztek, a még nagyobb hálózati rugalmasság és a WiFi 6 technológia maximális kiaknázásának érdekében.

2020. május 29. 15:59

A német kormány pénzügyi támogatást nyújt a magyar hallgatók számára

A világjárvány idején a német kormány pénzügyi támogatást kínál a magyar hallgatók számára. A Covid-19 miatt sok hallgató elvesztette a munkáját, amely lehetővé tette számukra a németországi tartózkodás finanszírozását. A Statista hivatalos adatai szerint négy külföldi hallgató közül három tanulmányainak teljes ideje alatt dolgozik, és jövedelmüket súlyosan sújtotta a világjárvány. Ezért Anja Karliczek német oktatási és kutatási miniszter bejelentette egy kamatmentes oktatási kölcsön program létrehozását a külföldi hallgatók tanulmányainak biztosítása érdekében. A németországi tanulmányokra szakosodott portál, a MyGermanUniversity adatai szerint közel 400 000 nemzetközi hallgató jár Németországban egyetemre, és ez a szám évről-évre csak nő.

2020. május 29. 14:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás