Eltűntették a rekordnézettségű kínai szmogdokumentumfilmet a videomegosztókról
Alig egy hetet "élt" az interneten az a kínai szmogdokumentumfilm, amelyre a videomegosztókról való eltüntetéséig csaknem 200 millióan voltak kíváncsiak egy szűk hét során, és műfajában minden idők legnagyobb internetes nézettségét ígérte.
Csaj Csing volt televíziós műsorvezető, riporter saját költségvetésből készült filmje szemléletesen döbbentette rá nézőit arra, hogy a különösen szennyezett levegőjű régiókban élők milyen veszélyeknek vannak kitéve, miközben hátteret adott a helyzet kialakulásához és példákat szolgáltatott arra is, hogy kik és miért okolhatók a szmoghelyzet tartósságáért.
Csaj filmje Kína legnagyobb belpolitikai eseménye, a parlament éves ülésszaka küszöbén került a széles nyilvánosság elé, és azon nyomban nagy nemzetközi visszhangot váltott ki. Nyugati kommentátorok felvetették, ez lesz az a film, amely "változást hoz" az országban.
A kínai videomegosztókról azonban hirtelen nyoma veszett az A bura alatt című sikerfilmnek. A YouTube oldaláról ugyan továbbra is letölthető, de a kínaiak nagy tömegeinek ez a szolgáltatás csak technikai segítséggel, a nagy kínai tűzfal megkerülését biztosító szolgáltatással érhető el. Csaj Csing, az oknyomozó műsorairól ismert 39 éves riporternő tavaly hagyta ott televíziós állását, hogy filmjét elkészítse. Azért döntött így, mert terhessége idején megállapították, hogy születendő gyermeke daganatos, és nyomban a világra jötte után műteni kell. Ezzel kapcsolatban egy interjúban azt vallotta, anyaként úgy érezte, felelőssége van a jövőért.
A film egy év alatt készült el, Csaj bejárta és bemutatta a szennyezett területeket, a környezetvédelemmel foglalkozó szakintézményeket és néhány kormányzati hivatalt is. A riporter eljutott Londonba és Los Angelesbe is, hogy a helyszínen tanulmányozza e városok tapasztalatait a szmog elleni harcban. Kijelentette, a kínai légszennyezés 60 százalékáért az alacsony minőségű szén és a gépkocsik üzemanyagai hibáztathatók, a károsanyag-kibocsátás ellenőrzése pedig hiányos.
Bírálat érte a nagy állami olajtársaságokat is, amiért az általuk előállított üzemagyagok minőségének szabványa nem elégséges, véleménye szerint azért, mert képviselőik, vezetőik ott ülnek a szabványokat meghatározó grémiumban. Csaj nagymértékben hibáztatta a teherautókat, bebizonyítva, hogy némelyiken megtévesztő módon tüntetik fel, milyen minőségű üzemanyagot fogyaszt.
Csaj filmje nem kormányzati kritika, mi több, üzenete egybevág a legmagasabb szinteken hangoztatott véleménnyel: a kérdésben sürgős intézkedésekre van szükség. A film nézői természetesen a felelősöket keresték és kérdéseket tettek fel.
A frissen kinevezett kínai környezetvédelmi miniszter, Csen Csi-ning korábban közölte, hogy miután megnézte a filmet, üzenetet küldött Csajnak és megköszönte a munkáját. Legutóbbi - hétvégi - sajtótájékoztatóján azonban már nem kaptak szót olyan külföldi riporterek, akik rákérdezhettek volna: hova lett a film. Megfigyelők szerint az effajta döntések a politikai és biztonsági szervek hatáskörébe tartoznak, amelyek a társadalmi stabilitásért felelnek, különösen egy belpolitikailag kényes időszakban.
Kapcsolódó cikkek
- Kínában online értékesítik a lebukott korrupt hivatalnokok vagyonát
- Kínai piacra kacsint a Facebook és a Twitter
- Elektronikus térképre kerül a Konfuciusz család temetője
- Online árverésen szigeteket vesznek a kínaiak
- Telefonos nyomkövetéssel védenék a tömegeket Sanghajban
- Az elektronikai eszközök globális hatását kutathatják diákok egy vetélkedőn
- Elektromobilitás konferencia lesz Budapesten
- Telefont, filmeket és autót ad protokollajándéknak a kínai elnök és miniszterelnök
- Drónokkal küzdenének a légszennyezettség ellen Kínában
- Vízzel nyomtatnak tinta helyett kínai kutatók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nagy teljesítményű memória munkaállomásokhoz és felső kategóriás asztali számítógépekhez
A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. nagy teljesítményű memóriatermékeket gyártó részlege, a Kingston FURY a Kingston FURY Renegade Pro DDR5 RDIMM memóriával bővítette DDR5 memóriacsaládját. Az új, túlhúzható szerverosztályú memóriamodult a következő generációs munkaállomások és felső kategóriás asztali gépek számítástechnikai igényeinek kielégítésére tervezték.
Elkészültek a 2022-es Média- és Kommunikációs torták
Az MRSZ megállapításainak összefoglalója a 2022-es média- és kommunikációs költés számokról: (1) A piac 2022-ben sem lélegezhetett fel, hiszen az orosz-ukrán háború következtében kialakult komplex válság a kommunikációs iparágat sem kímélte.
Itthon is nagy változást hoz az elektronikus számlázásban az új EU-sztenderd
A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások teljesítéséhez nem elég a jó szándék, rengeteg cég lesz, ahol a működést is jelentősen át kell majd alakítani ‒ hívta fel a figyelmet Nyári Zsolt, a BDO Magyarország K-X Tanácsadó Kft. partnere és okleveles adószakértője.
Már a hazai gamerek is lecsaphatnak az LG 240 Hz-es képfrissítésre képes OLED monitorjaira
Már Magyarországon is elérhetőek az LG legújabb top kategóriás gaming OLED monitorjai. A 45 colos képátlójú 45GR95QE-B és a 27 colos 27GR95QE-B UltraGear OLED kijelzők az élénk színek és a mélyfekete árnyalatok megjelenítése mellett maximálisan gördülékeny játékmenetet garantálnak: másodpercenként akár 240 képkocka megjelenítésére képesek, mindezt ultraalacsony válaszidő mellett. A 45 colos modell hajlított képernyője extra nagy görbületű, így a teljes képernyőfelületen tisztán, torzulás nélkül láthatóvá válik minden részlet, ezzel kielégítve a haladó és profi játékosok minden igényét.
GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
A GLAMI divatkereső európai webáruházak között készített felmérése szerint annak ellenére, hogy a 12-26 éves korosztály vált a divat világát leginkább meghatározó korcsoporttá, a vállalkozások csak 20%-a igazítja választékát a legfiatalabb generáció ízlésvilágához. Ugyanakkor azok a webáruházak válhatnak sikeressé, akik a rendelkezésükre álló technológiák segítségével képesek néhány másodperc alatt felkelteni, majd fenntartani a fogyasztók figyelmét.