A pénzügyi szervezetek 38%-a nem képes megkülönböztetni egy kibertámadást egy hétköznapi ügyfél aktivitástól

forrás: Prím Online, 2017. január 6. 10:46

A Kaspersky Lab és a B2B International kutatóintézet közös felmérése kiderítette, hogy a bankok és a különböző pénzügyi szervezetek nehezen tudják kezelni az online pénzügyi csalásokat a modern és komplex technológiai hálózatok világában. A felmérésben részt vevő szervezetek több mint egyharmada (38%) elismeri, hogy egyre nehezebb megállapítani, hogy egy tranzakció hamis vagy valódi.

Az online fizetések számának robbanásszerű növekedése kombinálva az új technológiai fejlesztésekkel és a változó üzleti igényekkel az üzleti folyamatok hatékonyságának növelésére készteti a vállalkozásokat az elmúlt években. Sok esetben ez e-flow rendszerekkel valósult meg együttműködve a szállítókkal és az ügyfelekkel, stb. Az online kifizetések minden típusa olyannyira elterjedt manapság, hogy teljesen lehetetlen megkerülni az elektronikus tranzakciók valamilyen formáját. 

 

Ahogy a vállalatok mindinkább elmerülnek a digitális környezetben, az üzletmenet folytonosságát biztosítva kulcsfontosságú szempont lesz a megfelelő védekezés a számítógépes fenyegetések ellen. Miként az online tranzakciók száma növekszik, úgy nő az online csalások gyakorisága is: a megkérdezett intézetek 50%-a számít a pénzügyi visszaélések számának emelkedésére. Egyértelmű, hogy a pénzügyi intézményeknek elsődleges, hogy megvédjék a vállalatukat és az ügyfeleiket a kiberbűnözőktől.

 

A felmérés kimutatta, hogy a vállalkozások 41%-a keresett házon belül kiberbiztonsági megoldást és 45%-a támaszkodik külső félre a kockázatok mérséklésére. Úgy tűnik azonban, hogy a cégek mindössze 46%-a csak részben vagy egyáltalán nem talált megoldást a pénzügyi csalások ellen. A felmérésben részt vevő pénzügyi szervezetek csupán 57%-a rendelkezik kifejezetten online csalás elleni biztonsági megoldással.

 

 

A fenti megállapítások szerint a szervezetek mintegy fele annak ellenére nem rendelkezik specifikus védelemmel, hogy széles körben használják az online fizetési rendszereket és ezáltal – a statisztikák szerint – kiszolgáltatottak a csalások ellen. Akár a biztonsági rendszerek helytelen használata is vezethet egyes tranzakciók blokkolásához. Azt is fontos megjegyezni, hogy a fizetések közti eltérések egyaránt vezethetnek az ügyfelek, majd egyúttal a profit elvesztéséhez. Ezért ez egy kiemelten fontos kérdés minden vállalkozás számára. A csalás azonban nem az egyetlen probléma: a pénzintézeteknek csökkenteniük kell a téves riasztások számát annak érdekében, hogy a legjobb ügyfélszolgálatot tudják nyújtani.

 

"Figyelembe véve az agresszív versenyhelyzetet a pénzügyi szolgáltatások piacán a megbízható kapcsolat az ügyfelek és a pénzügyi intézmények között döntő tényező a hosszú távú együttműködés kapcsán. A kölcsönös függőség a digitális kapcsolatok között valamennyi pénzügyi szolgáltató esetén azt is jelenti, hogy ha bármely szervezet tapasztal a digitális szolgáltatásban visszaélést (akár csalást, számítógépes támadást, stb.), a kár gyorsan elterjedhet más szervezeteknél is. Mivel a már meglévő nagy mennyiségű online tranzakciók száma továbbra is növekszik, minden vállalatnak, amelyek ügyfelei és/vagy alkalmazottai digitális platformokkal, infrastruktúrával és adatokkal szembesül, biztonságosnak, kényelmesnek és felkészültnek kell lennie. Ez kulcsfontosságú aspektus, ezért olyan speciális, csalások elleni megoldásra van szűkség, amelyek az ügyfelek számára biztosítja a legkényelmesebb és legbiztonságosabb szolgáltatást." – magyarázta Ross Hogan, a Kaspersky Lab „Csalás Megelőzés” részleg globális vezetője.

 

A Kaspersky Lab szakértői azt javasolják a bankoknak és a fizetési szolgáltatatóknak, hogy olyan biztonsági megoldást használjanak, amely átfogó online csalás elleni védelemmel rendelkezik, hogy többszintű védelmet nyújtsanak az ügyfelek számára. Mint például a „Kaspersky Fraud Prevention” csomag, amely kibercsapda ellenőrző készletet tartalmaz a telepített eszközökön, amely ekképpen biztosítja a többrétegű védelmet az online és mobil banki szolgáltatások során. 

 

Bővebb információt a „Kaspersky Fraud Prevention-ről a cég honlapján olvashat.

Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Visszatérés az irodába – újabb kihívások a GDPR területén!

Elkezdőik a nyitás a kijárási korlátozásokat követően és ezzel együtt a munkavállalók irodai jelenléte is megnő. – kezdte Sándor Zsolt András a Gill & Murry adatvédelmi szakértője – A legtöbb szervezet valamilyen váltott időszakos irodai jelenlétet vezet be, hogy egyszerre csak a munkavállaló 30%-50%-a tartózkodjon az irodában. Több feladatot is jelent a irodai munkarendbe történő visszatérés. Az időbeosztás nyilvántartása és adminisztrációja, amennyiben eltér a normál ügymenettől érinti a személyes adatkezelést. Felül kell vizsgálni az adatkezelési folyamatot és kapcsolódó tájékoztatást. Amennyiben az adatok nem képzik a bérszámfejtés alapját akkor ezt az adatot csak a szükséges ideig szabad tárolni – jellemzően egy hónapig amíg az adott időszakban ellenőrizhető, hogy ki hány százalékát töltötte home office-ban és hány százalékát az irodában a munkaidejéből.

2020. május 31. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás