Egyre több on-demand tartalmat fogyasztanak a hazai felhasználók

forrás: Prím Online, 2018. november 23. 08:34

Az okostévék az elmúlt években hatalmas fejlődésen mentek keresztül, és a magyar fogyasztók is egyre szélesebb körben használják ki a készülékek által nyújtott lehetőségeket. 

Rohamosan nő az előfizetéses on-demand videoszolgáltatások népszerűsége, és zenehallgatásra is egyre többen használják a smart tévéjüket. Mindezek mellett továbbra is az ingyenes videomegosztók a legnépszerűbbek – derül ki az LG Magyarország legfrissebb felméréséből, melyet a televíziózás világnapja alkalmából osztott meg a gyártó.

 

Egyre népszerűbbek Magyarországon a smart TV-k, a Nielsen 2017-es, őszi felmérése szerint a magyar háztartásokban található készülékek 22 százaléka okostévé. A tendenciát az LG adatai is alátámasztják: tavaly augusztus óta több mint 68 százalékkal nőtt az LG okostévé-felhasználók száma, így ma már többszázezer háztartásban használják a vállalat intelligens készülékeit hazánkban. A cég itthoni képviselete a televíziók havi magyarországi felhasználási adatait mérte fel 2017 és 2018 augusztusa között, melyekből kiderült, milyen szolgáltatásokat részesítenek előnyben a magyarok az okos készülékeken.

 

Egyre aktívabban használjuk az okostévét

Okostévé alatt azokat a tévékészülékeket értjük, amelyek vezetékkel vagy vezeték nélkül csatlakoztathatók internetre, és különböző alkalmazások használatával úgy böngészhetünk, vagy nézhetünk filmeket és videókat rajtuk, akárcsak okostelefonjainkon.

 

A YouGov 2012-es, nemzetközi felmérése szerint az akkori okostévé-tulajdonosok kevesebb, mint fele használta készüléke tartalomközvetítő szolgáltatásait. „Bár Magyarországon hosszú ideje magas az aktivált smart tévék száma, korábban jellemző volt, hogy csak limitált számú alkalmazást használtak a fogyasztók ezeken a készülékeken” - mondta el Takács György, az LG szórakoztató elektronikai üzletágának termékspecialistája. „Az LG adatai jól mutatják, hogy ez a trend megfordulni látszik, a magyar felhasználók is egyre szélesebb körben használják ki a készülékek nyújtotta lehetőségeket, és a lineáris televíziózás mellett rohamosan nő az on-demand tartalomfogyasztás. Az elérhető applikációk száma pedig ma már döntésbefolyásoló tényező a vásárláskor.” – tette hozzá.

 

 

Ingyenes videomegosztás mindenek felett?

A felmérés eredményei szerint messze az ingyenes videomegosztók a legnépszerűbb és legtöbbet használt alkalmazások, amelyeken csak idén augusztusban a felhasználók 69 százaléka több mint 800 000 órányi tartalmat nézett meg. Az okostévék azonban az elmúlt néhány évben jócskán kinőtték magukat, és már nem csak internetböngészőről vagy YouTube alkalmazásról beszélhetünk velük kapcsolatban. Az on-demand szolgáltatásoknak köszönhetően egy adott havidíjért cserébe több ezer órányi filmes tartalomhoz kapunk hozzáférést, amit a lehető legjobb – Ultra HD 4K, sőt akár HDR – képminőségben élvezhetünk.

 

Egyre népszerűbb az on-demand

Nem meglepő tehát, hogy már Magyarországon is rohamosan nő az on-demand videotartalmak népszerűsége. A legnépszerűbb előfizetéses alapon működő on-demand videó streaming szolgáltatásokat összesen közel 150 ezer órát nézték a magyarok 2018 augusztusában az LG smart tévéken, ami csaknem duplája a tavaly azonos időszakban mértnek (közel 80 ezer óra). Idén augusztusban az LG okostévé-tulajdonosok 21 százaléka, azaz majdnem minden ötödik felhasználó használta ezen alkalmazások valamelyikét, míg egy évvel korábban ez az arány csak 13 százalék volt. 

 

Mikor, mennyit és mit néznek a magyarok?

A legtöbb előfizetéses on-demand tartalmat – 150 ezer órát – meglepő módon augusztusban fogyasztották a hazai felhasználók. Ezen kívül kiemelkedő volt a december-március közötti időszak is, januárban 114 ezer órányi megtekintett tartalommal. Az ingyenes videomegosztóknál is hasonló a tendencia, itt decemberben volt a legmagasabb az alkalmazások használatával eltöltött órák száma, közel 840 ezer órával.

 

A 10 leggyakrabban használt alkalmazás között természetesen folyamatosan ott vannak a különböző multimédiás lejátszók. 2017 augusztusában még két nagy híroldal is felkerült a top10-es listára, ezek idén már nem kerültek a legtöbbet használt alkalmazások közé, ugyanakkor leváltották őket a zenei streaming szolgáltatók. A videojáték streaming egyedül decemberben ért el top nézettséget, és érdekesség, hogy a szeszélyes időjárás miatt idén áprilisban még egy időjárásjelentő szolgáltatás is felfért a toplistára.

 

Az okostévék különböző funkcióinak növekvő igénybevételéhez az is hozzájárult, hogy az első smart TV megjelenése óta az operációs rendszerek kezelőfelülete jelentősen egyszerűbbé és értelmezhetőbbé vált. Lehetőségünk van már például mozgás alapján irányítani az eszközeinket vagy akár magyar hang alapján is keresni, ezek pedig nagyban hozzájárulnak a felhasználói élményhez.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Huawei új okoshangszórója 360 fokos hangzást biztosít

A Huawei Technologies Fogyasztói Üzletága bemutatta legújabb okoshangszóróját, a Sound X-et. A csúcsminőségű, akusztikus hangzást nyújtó, kompakt méretű – 165x203 mm – készüléket összesen 8 hangszóróval szerelték fel. A francia Devialet-val együttműködésben készült hangsugárzó, amely akár 5 méteres távolságból is hallja a felhasználót.

2020. április 6. 19:27

Itt a teljes körű magyar megoldás az azonnali fizetésre

Bemutatkozott a nagyközönségnek a koronavírus okozta társadalmi és gazdasági problémák enyhítésére és kezelésére szervezett informatikai versenyen a magyar tulajdonban lévő és kizárólag magyar fejlesztőket foglalkoztató Organic elektronikus fizetési megoldása.

2020. április 6. 18:13

A Vivre.hu támogatja a hagyományos kiskereskedőket

A Vivre, Románia és Kelet-Közép-Európa egyik vezető online lakberendezési és dekorációs áruháza arra ösztönzi az offline üzlettel rendelkező kiskereskedőket, hogy forgalmazzák termékeiket a Vivre.hu oldalán.

2020. április 6. 16:55

VIP Service szolgáltatást kínál az új P40-széria készülékeihez a Huawei

VIP Service szolgáltatást vezetett be legújabb készülékeihez a Huawei. A P40-készülékcsalád és a MateXs tulajdonosai a szolgáltatás keretében extra felhő-tárhelyet, valamint az ország több mint 30 pontján – köztük a Media Markt és a Notebook.hu üzleteiben –, illetve telefonon is, a 0680-482-934-es számon személyes szakértői segítséget vehetnek igénybe. Elindult a vállalat új háztól-házig szolgáltatása is: a veszélyhelyzet időszaka alatt ingyenesen szállítják el a garanciális Huawei készülékeket a szervizbe, majd a javítást és fertőtlenítést követően vissza is juttatják tulajdonosának. 

2020. április 6. 15:40

Új gamer laptop azoknak, akik többet akarnak

A Razer bejelentette a Razer Blade 15 gamer laptop fejlődésének következő modelljét, amely mostantól akár 8 magos 10. generációs Intel Core i7 processzorral, NVIDIA GeForce RTX SUPER GPU-kkal, valamint egy 300 Hz-es kijelzővel is rendelhető, melyek mind a jellegzetes fekete alumínium házban kaptak helyet. Az új billentyűzet-elrendezéssel, továbbfejlesztett bemeneti és kimeneti lehetőségekkel, valamint bőséges SSD tárhellyel kiegészült Blade 15 lehetőséget ad a felhasználóknak arra, hogy a lehető legjobb formájukat nyújtsák a játékokban, a legjobb munkát adják ki kezükből, és a legjobb életüket éljék.

2020. április 6. 14:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Több millióan kaphatnak ingyenes online védelmet áprilistól

2020. március 31. 12:57

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11
online sportfogadás