Az ünnepek előtti promóciók nem csak a vásárlók körében népszerűek

forrás: Prím Online, 2019. november 25. 11:17

A Black Friday mára az egész világon valódi jelenséggé nőtte ki magát, a Google adatai szerint az elmúlt 5 évben az internethasználók körében több, mint duplájára nőtt az érdeklődés az esemény iránt. A világon szinte minden évben, minden országban újabb és újabb eladási rekordok dőlnek meg, a vásárlók ebben a néhány napban akár tízszer annyit költenek az online áruházakban, mint egy átlagos hétköznapon. Egyes becslések szerint az éves forgalom körülbelül 20%-át realizálják ebben a hónapban a kereskedők, miközben a 18–40 év közötti fogyasztók egyharmada körében a leárazások időszakában történő vásárlás már-már hagyománynak tekinthető.

Black Friday és a Cyber Monday népszerűsége Magyarországon is nő – a legfrissebb felmérések szerint a magyaroknak már 90%-a tudja, hogy mi a Black Friday, és idén 10-ből 5-en (49,74%) szeretnének vásárolni a leértékelések során. A Magyarországra vonatkozó adatok szerint tavaly az eladások egy átlagos forgalommal bíró naphoz képest 1377 százalékkal ugrottak meg. Ez az eredmény azonban nem egyedi: Szingapúrban például 511 százalékos, Angliában 1708 százalékos, Németországban pedig 2418 százalékos növekedést mértek. Mindeközben a Black Friday napja, lassan a Black Friday hetévé válik – a fokozott érdeklődés már szerdától tapasztalható, a forgalom pénteken éri el a csúcsot, és csak szombaton esik vissza a keddi szintre. Magyarországon a 2018-as adatok szerint a legintenzívebb online vásárlási időszak reggel 8 és este 10 közé esett.

 

 

Hazánkban a promóciós napokon az üzletek átlagosan 50%-kal csökkentik az áraikat, a vásárlók pedig online és hagyományos boltokban is kívánnak vásárolni. A hagyományos boltokat mindössze a megkérdezettek 4,17%-a preferálja, a csak online vásárlás mellett pedig 41,67% teszi le a voksát. A magyarok személyenként átlagosan három terméket terveznek vásárolni, a férfiak átlagosan 65.000 Ft, a nők átlagosan 45.000 Ft  értékben.

 

“A leértékelések során leginkább ruházati és lábbeli termékeket keresünk. A kozmetikumok és parfümök a második, az elektronikai cikkek a harmadik legnépszerűbb termékkategória, illetve gyakran vásárolunk konyhai és háztartási készülékeket is. Ezek egyébként azok a kategóriák, amelyek az év többi időszakában is hasonlóan népszerűek az e-kereskedelemben” – mondja Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai ügyvezető igazgatója.

 

A Black Friday és a Cyber Monday népszerűségének növekedésével növekszik a számítógépes bűnözők fenyegetése is. November és december fordulóján a csalási kísérletek száma akár 18%-kal is nőhet az év más időszakaihoz képest.

 

 

“A leértékelések idején, amikor rohanás közben próbáljuk elcsípni a legjobb ajánlatot, különösen fontos, hogy odafigyeljünk adataink biztonságára. A védekezés egyik legjobb eszköze az olyan fizetési megoldás használata lehet, amely garantálja a segítséget abban az esetben, ha valami rosszra fordul” – hangsúlyozza Marcin Glogowski a PayPal-tól. “Ez a védelem különösen fontos lehet azok számára, akik mobil eszközökkel vásárolnak, mert a PayPal felmérése szerint a világ fogyasztóinak kétharmada használ mobileszközt vásárláshoz, miközben a vásárlók több mint fele aggódik a tranzakciók biztonsága miatt.”

 

Az elemzések szerint a Black Friday-en végrehajtott tranzakciók 1,36%-a és a Cyber Monday-on végzett tranzakciók 1%-a lehet csalási kísérlet. Az egyes tranzakciók átlagértéke ebben az időszakban 243 USD (kb. 73.500 HUF), így a vásárlók veszteségei több ezer dollárt tehetnek ki.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Közel 7 milliárd forintos árbevétellel zárta az első félévet az OTT-ONE Nyrt.

Működésének eddigi legmagasabb árbevételét, közel 7 milliárd forintot ért el az idei első félévben az OTT-ONE Nyrt., amely közel 5,5 milliárd forinttal haladja meg a tavalyi év azonos időszakának értékét – áll a társaság által a Budapesti Értéktőzsdén közzétett üzleti jelentésben. A társaság a félév során eredményesen alkalmazkodott a megváltozott piaci körülményekhez, továbbá nagymértékű profiltisztítást hajtott végre, amely elősegíti a társaság core tevékenységeinek előtérbe helyezését és a hosszú távon eredményes működés biztosítását. 

2020. október 1. 11:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11

Virtuális nézőteret nyit a Budai Szabadtéri Színház

2020. szeptember 9. 12:11

Év Informatikai Vezetője díj 2020

2020. augusztus 27. 11:07
online sportfogadás