A hazai webshopok üzemeltetői körében kutatott a Virgo csoport

forrás: Prím Online, 2020. március 30. 11:27

A webáruházakat működtető cégek kétharmada fejlesztene, de jó részük tanácstalan, hogy merre induljon el – derül ki a Virgo csoport iparági kutatásából. Az eredmények szerint az üzemeltetők számára legfontosabb szempont a webshop működésének gyorsasága, valamint jelentős igény van a magyar nyelvű terméktámogatásra.

A Virgo csoport megbízásából a Reacty Digital 2020. január-februárjában végzett online és telefonos felmérést a legalább félmilliárd forintos árbevételű, webshoppal rendelkező hazai cégek körében. A több mint 500 vállalat bevonásával zajlott felmérés eredményei szerint a szektornak mindenek előtt e-kereskedelmi és vállalatirányítási edukációra van szüksége.

 

 

 

A többség fejlődne, de nagy a bizonytalanság

A válaszadók adatainak elemzéséből kiderül, hogy a hazai webshopok jelentős részét viszonylag kis csapat (maximum 5 ember működteti), és mérettől függetlenül az üzemi költségek körülbelül 10%-át fordítják az online értékesítési platform fejlesztésére vagy bérleti díjára. Az edukáció szükségességét látszik igazolni, hogy bár a válaszadók kétharmada érzi a fejlesztés nélkülözhetetlenségét, ugyanakkor nem igazán tudja, hogy merre induljon. 

 

Jellemző trendnek tekinthető, hogy az árbevétel növekedésével párhuzamosan egyre nő a jelenleg használt e-kereskedelmi platformmal kapcsolatos elégedetlenség; vagyis a nagyobb cégek igényei összetettebbek a webshopok tekintetében, ami már egyedi, személyre szabott fejlesztés iránti lépést tesz szükségessé.

 

 

Webshop problémák

Meglepő módon a használt webáruházzal kapcsolatban megfogalmazott problémák forgalomtól és cégmérettől függetlenül igen hasonlók. Sokan említették a marketing eszköztár korlátait, az alacsony konverziót, valamint a teljesítmény/sebesség problémakörét. Ezenkívül többek számára fejtörést okoz a jelenlegi webshop nehézkes továbbfejleszthetősége és integrációja más szoftverekkel (pl. számlázás). 

 

„Szakmai felmérésünk fontos tanulsága, hogy az e-kereskedelmi piac szereplőinek jó része jelenleg nincs minden szükséges információ birtokában a fejlesztési lehetőségekről. Ugyanakkor azt is láthatjuk, hogy az egyedi webáruházak és e-kereskedelmi rendszerek kialakítását támogató Virgo Corbis olyan visszaigazolt igényeket tud teljeskörűen kiszolgálni, mint a folyamatos növekedés és egyedi ügyféligények rugalmas kiszolgálása, illetve  a magyar nyelvű szoftvertámogatás” – mondta Bártfai Diána, a Virgo Systems e-commerce üzletfejlesztési munkatársa. 

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Milyen lesz a jövő munkahelye?

A hibrid munkavégzés során fennakadásokat okozhat a munkakörnyezet folyamatos változása. A jobb kommunikáció és az együttműködés hatékonyságának növelése érdekében a Dell Technologies vázolt pár potenciális megoldást, amelyek a jövő munkahelyének szerves részei lehetnek.

2022. január 18. 11:20

Mobil robotok támogatják az okostévék összeszerelését is

A Mirgor gyárában televíziók, okostévék és monitorok készülnek, 24-től 85 colos méretben, okos 4k és 8k technológiával. A TV-gyár ellátási folyamatának technológiai továbbfejlesztése érdekében a vállalat lecserélte korábbi félautomata, sofőrök által vezetett szállítójárművekre támaszkodó, szinte manuálisan működtetett rendszerét öt MiR AMR-re, amelyeket a MiR Fleet rendszerén keresztül irányít. Az újítás nagymértékű javulást eredményezett a biztonság, a helykihasználás és az anyagok gyártósorra való érkezése tekintetében.

2022. január 17. 19:50

Blockchain: átalakulás vár a legtöbb iparágra

A megosztott főkönyvi megoldások jelenlegi helyzetét leginkább az internet '90-es években betöltött szerepéhez lehetne hasonlítani: a Deloitte szakértői szerint a blokklánc technológia alapvetően változtatja meg a telekommunikáció, média és szórakoztatás, termelés, egészségügy és kereskedelem területeit, ahol alkalmazásában jelentős növekedés tapasztalható. Mostanra azonban a blockchaint övező hurráoptimizmust felváltotta a stratégiai gondolkodás.

2022. január 17. 18:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58

Átszámítva közel 40 millió forintot fizettek a világ első SMS üzenetéért

2021. december 21. 17:35