Megjelent az ABB Decoded podcast legújabb epizódja

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 30. 12:50

Szeptember 9-e az Elektromos Járművek Világnapja, amelynek az ABB volt egyik fő kezdeményezője. A Világnap célja az e-mobilitás megünneplése és a fenntartható közlekedésre történő átállás elősegítése. Most, hogy minden idők legmagasabb szén-dioxid szintjeit mérik, és a szén-dioxid-kibocsátás még tovább emelkedik, alapvető fontosságú a kibocsátási értékek csökkentése, mely célkitűzés elérésében kulcsfontosságú szerepet játszik az elektromos hajtású áruszállításra történő áttérés. 

 

•  Az ABB Decoded című podcast friss epizódjában Stephanie Medeiros, az ABB E-Mobility Global Account Managere a járműflották elektromos hajtásra történő átállításáról beszél, különös tekintettel a nehézgépjárművek villamosítására  

•  Foglalkozik a járművek töltésével kapcsolatos kihívásokkal, és bemutatja, hogy az ABB miként segít előrelépést elérni a kihívásokra megoldást kínáló infrastrukturális fejlesztések terén  

•  Az EV100 kezdeményezés keretén belül az ABB vállalta, hogy 2030-ra elektromos hajtásra állítja át a több mint 10 000 járműből álló flottáját 

 

A villamosmérnök végzettségű Stephanie Medeiros, az ABB E-Mobility Global Account Managere, világszerte e-mobilitási projekteken dolgozik. Ebben a podcast epizódban betekintést enged az alacsony szén-dioxid kibocsátású társadalom felé való átmenetben jelentős szerepet játszó flottavillamosítás kihívásaiba és megoldásaiba is.       

 

A flottavillamosítás fontossága  

A flottavillamosítás ügye nagyon lényeges, mivel a kibocsátások 25%-a fuvarozásból származik, és a járműflották jelentősen hozzájárulnak ehhez. A járműflottákon belül döntő fontosságú megvizsgálni a nehézgépjárművek kibocsátását, magyarázza Stephanie:  „Bár az összes járműflottán belül a nehézgépjárművek részaránya csupán 1%, mégis az országúti közlekedésnek tulajdonított globális kibocsátások több mint 25%-áért ezek a járművek a felelősek. Ezért, ha egy hagyományos, belsőégésű motorral szerelt tehergépkocsit elektromos hajtásúra cserélünk, évente 22 tonna CO2-kibocsátást, illetve 500 liter dízel üzemanyagot takaríthatunk meg. Ezek igen nagy számok, és ha ezt a teljes nehézgépjármű-flottára vetítjük, akkor világszerte nagyon sok károsanyag kibocsátást tudunk megelőzni.”       

 

„A flottavillamosítás ügyét vizsgálva látható, hogy világszerte már számos kiváló projekt fut. Az Amazon például azt tervezi, hogy a következő tíz év során, az áruszállítás utolsó szakaszában, amikor a gyűjtőraktárakból eljut az áru a címzettekhez, 100 000 elektromos hajtású szállító járművet állít majd üzembe az USA-ban és világszerte.”  

 

 

A haladás előmozdítása a töltési Infrastruktúra terén  

Ha megvizsgáljuk a nehézgépjárműveket kiszolgáló töltési infrastruktúrát, azt látjuk, hogy ezek töltéséhez nagyobb töltőteljesítményre van szükség, mivel ezeknek a járműveknek nagyobb az akkumulátora és rövidebb a töltésükhöz rendelkezésre álló idő. Ez igen komoly szempont, amit az elektromos hajtásra történő átálláskor az üzemeltetőnek figyelembe kell vennie, mivel a telepítési és az üzemeltetési költségek jelentősek lesznek, továbbá az üzemeltetők szeretnék elkerülni, hogy a járművek azonos időpontban érkezzenek be, és kezdjék meg a töltést. Azonban van mód e kihívások kezelésére is.   

 

„Nos, az első megoldást az intelligens töltés kínálja. Intelligens töltéssel a töltési műveletek eloszthatók a rendelkezésre álló időtartamon belül, így az eszközkihasználtság a lehető legmagasabb szintre emelhető. Már rendelkezésre állnak olyan szoftvermegoldások és eszközök, amelyek lehetővé teszik mindezt, és biztosítják, hogy a járművek töltésére a szükséges időpontban kerüljön sor. De vannak egyéb megoldások is. Ide sorolható például az akkumulátoros energiatárolás, illetve a nap- és megújuló energiák integrálása; ezekkel könnyebben fedezhetők a villamos energia iránti csúcsigények.”   

 

„A töltési oldalon azt látjuk, hogy a nehézgépjárművek 25, 50, vagy annál magasabb kilowatt teljesítménnyel tölthetők. A rendelkezésre álló CCS (kombinált töltési rendszer) szabvánnyal ezek a járművek az áramerősség függvényében 350 kilowatt teljesítményig tölthetőek. Ami igazán érdekes az az, hogy az iparág résztvevői közös erőfeszítéseket tesznek, és vizsgálják a megawatt nagyságrendű töltés lehetőségeit; egy megawattról vagy annál nagyobb teljesítményről van szó. Ez egy új töltési szabvány lesz, az ABB pedig részt vesz ennek megvalósításában.”   

 

Az ABB járműflottájának villamosítási projektje  

Az ABB nemcsak a világ számos pontján lévő ügyfeleinek segít átállni a villamos hajtásra alapozott szállításra és közlekedésre, de a 2030-as fenntarthatósági stratégiájával összhangban, illetve az alacsony szén-dioxid kibocsátású társadalom kiépítése érdekében, maga is végrehajtja ezt az átállási folyamatot. 

 

„Az EV100 kezdeményezés keretében az ABB vállalja, hogy 2030-ra elektromos hajtásúra cseréli le a több mint 10 000 járműből álló járműparkját. Ezen túlmenően az ABB világszerte több projektet hajt végre, így például Svédországban az ABB megkezdte a közel 700 járműből álló flottájának elektromos hajtásra történő átállítását. Az Egyesült Királyságban az ABB bejelentette, hogy az 500 darabos járműparkját 2025-re e-járművekre cseréli.”     

 

„A nehézgépjárművek villamosításának kiemelkedő példáit megvizsgálva azt látjuk, hogy az ABB-nek is van e-tehergépjármű fejlesztését célzó kísérleti programja Svájcban. A projekt eredményei azt mutatják, hogy ott van lehetőség az elektromos járművek üzemeltetésére, ahol a töltés zökkenőmentesen megoldható, és az nem befolyásolja jelentősen az üzemeltetést. Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk a járművezetőktől is, akik szerint élvezet vezetni ezeket a járműveket, jól gyorsulnak, rendkívül jól manőverezhetőek, a csendesebb üzemük csökkenti a stressz szintjét, így vezetés közben a járművezetők is nyugodtabbak.”   

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitalizáció javíthatja az egészségügyi ellátást a nehezen megközelíthető településeken

A közép-, kelet- és dél-európai országokban megkérdezett egészségügyi szakemberek és döntéshozók közel 60 százaléka úgy véli, hogy a digitális egészségügyi megoldások javítanák az egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférést a nehezen megközelíthető területeken. A magyarországi szakemberek szerint a digitalizáció a kórházakban is nagymértékben növelné a folyamatok hatékonyságát – derül ki az EIT Health InnoStars és az Emerging Europe közös felméréséből.

2022. május 24. 12:41

A jövő felhőnatív, és konténerekre épül

Egy friss felmérés szerint a szervezetek 86 százaléka tervezi modernizálni az infrastruktúráját Európában, ehhez pedig a felhőnatív alkalmazásokat és a mikroszolgáltatásokat látják a megfelelő választásnak. Az odáig vezető út azonban nehéz és rögös, mivel sok esetben hiányoznak a szükséges alapfeltételek. A SUSE szakértői szerint megkönnyíti a feladatokat a cégek számára, ha az új technológiák előnyeinek kihasználásához konténereket használnak megfelelő menedzsmenteszközökkel kiegészítve. 

2022. május 24. 11:19

Nehezebb lesz trükközni a jövőben a Black Friday akciókkal

Május végén hatályba lép egy jogszabály-módosítás, amelynek következtében a kereskedelmi vállalkozásoknak a kedvezményes ár mellett fel kell tüntetni az elmúlt legalább harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árat is. Az árrendelet módosításának célja a kereskedők akciótartási gyakorlatának újraszabályozása és a fogyasztók megtévesztésének visszaszorítása, különös tekintettel az olyan országos kampányok során mint például az év végi Black Friday.

2022. május 23. 18:03

27. Év Menedzsere Díjátadó Gála

A Menedzserszövetség május 21-én, immáron 27. alkalommal rendezte meg legfontosabb és legkülönlegesebb eseményét, az Év Menedzsere Díjátadó Gálát, a magyar vállalatvezetők Oscar-ját, ahol a 2021-es év legkiválóbb vezetőit díjazták 8 kategóriában. 

2022. május 23. 14:59

Az ABB Robotics bemutatta a visszanyert tengeri műanyagot felhasználó kiskereskedelem jövőjét

A kiskereskedelem jövőjébe egy izgalmas 3D nyomtatási bemutatón keresztül nyerhettek bepillantást az érdeklődők egy ABB robot segítségével London egyik legjelentősebb áruházában, a Selfridgesben, az Oxford Streeten. A bemutatót áprilisban, egy kirakatban tekinthették meg a vásárlók, ahol láthatták azokat a különféle személyre szabott dizájntárgyakat, melyek egy ABB robot segítségével 3D nyomtatással készültek Parley Ocean Plastic-ból, azaz a Parley globális tisztítóhálózatából összegyűjtött tengeri műanyaghulladékból.

2022. május 23. 13:51

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mindkét magyar csapat bronzérmes lett a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián

2022. május 23. 19:40

Témanapot tart a Neumann Társaság az úttörő magyar számítógépépítőről

2022. május 16. 11:18

Példátlan szövetségre lépett két globális vállalat

2022. május 10. 15:35

A legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsora

2022. május 5. 11:20