Jóval tudatosabban vásárolunk online 2022-ben, mint eddig bármikor

forrás: Prím Online, 2022. június 25. 15:59

Az online vásárlóknak mára tökéletesen bevált rutinjuk van arra, hogyan bonyolítanak le egy webshopos vásárlást. A döntést nagyban befolyásolja, hogy a vevő ismeri-e már a webáruházat, milyenek a tapasztalatai. Amennyiben pozitív élményei vannak, szívesebben választja a bevált webshopot, még ha a termék ára magasabb is valamennyivel, mint máshol. A vásárlók ma már jóval alaposabban tájékozódnak a webáruház és a mögötte álló cég valódiságáról, mint pár évvel ezelőtt. 

A vásárlók egy része szívesen veszi, ha van mód személyes átvételre is, de ha kedvező a házhozszállítás, akkor inkább ezt a megoldást választják. Ami a legfontosabb a vevőnek: minél előbb kézben tartani a vásárolt árut – derül ki a Lumenet.hu magyar világítástechnikai webáruház kutatásából.

 

Tájékozódunk, mielőtt vásárolunk

Zabari István

Mindenki számára egyértelmű, hogy a koronavírus-járvány alaposan átrendezte a webshopok piacát. A webáruházak gombamód szaporodtak, hiszen sok kereskedőnek ez jelentette a túlélést. A vásárlók is rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek az elmúlt több mint egy év alatt. „Az online vásárlás ma már olyan természetes lett minden területen, amit pár éve még el sem tudtunk volna képzelni. Természetesen ehhez a Covid-járvány nagyon nagy mértékben hozzájárult. A vevők szokásai is átalalultak. Egyre tudatosabban választanak webáruházat, nem az ár az elsődleges befolyásoló tényező. Megnézik más vevők véleményét, az áruház értékelésit. Egy-két negatív komment még nem befolyásolja őket, de a megkérdezettek közel fele nem vásárol olyan áruházban, amelyről több negatív véleményt is talál, hiába olcsóbb az ár” – hívta fel a figyelmet Zabari István, a Lumenet alapító-tulajdonosa és az Ecommerce Hungary alelnöke.

 

Ami igazán számít: mikor kapjuk meg a terméket

Rendkívül érzékenyek azonban a vevők a szállítás és átvétel módjára, illetve annak idejére. „Egyértelműen látszik, hogy a vevők az online vásárlások esetében is minél előbb hozzá akarnak jutni a termékekhez. Míg korábban abszolút természetes volt mondjuk az 5 napos szállítási, átvételi időintervallum, mára ez  lerövidült. A válaszadók mintegy háromnegyede csak akkor vásárolja meg a terméket, ha az készleten van, és át tudja venni már aznap személyesen, vagy rövid szállítási határidővel megoldható a kézbesítés. Pontosan tudni szeretné a vevő, mikor lesz nála a termék, nem elég egy egyhetes időintervallumot megadni” – ismerteti a kutatás egyik fontos tanulságát Zabari István.

 

 

Csomagpont, futár és személyes átvétel is jöhet

A vásárlók közel 70 százaléka vegyesen választ az átvételi módok közül, beleértve a személyes átvételt, a csomagpontkokat és a házhoszszállítást. Körülbelül egyenlő arányban vannak azok, akik csak személyes átvétellel, kizárólag házhoszszállítással vagy pedig csomagpontos kézbesítéssel vásárolnak. „A megnövekedett igény a gyors kézbesítésre hatalmas feladat elé állította és állítja most is a webkereskedőket. A vevő nagyon hamar elpártol egy adott webshoptól, ha csalódik, hiszen könnyen talál helyette másikat. Mindenképpen mérlegelni kell ma egy webáruháznak, hogy képes-e a cég önállóan, megfelelő gyorsasággal és minőséggel teljesíteni a rendeléseket és kezelni az ügyfeleket.” – mutat rá a Lumenet.hu ügyvezetője. 

 

Az ingyenes szállítás mindig jól jön

A futárcégek közül egyértelműen a nagyobbakat ismerik a legtöbben és szívesebben is választanak házhozszállítást, ha valamelyik ismert futárszolgálat végzi a kézbesítést. Ennek ellenére többségében a kisebb szállítócégekkel is elégedettek a vevők. Sarkalatos kérdés a vevők számára, hogy mikor ingyenes a szállítás, ami természetesen a kereskedőnek pénzbe kerül. A középút általában a csomagpontos kézbesítésnél 10 ezer, házhozszállításnál 20 ezer forintos határ. A kutatásban megkérdezettek közel 28 százaléka elvárja, hogy 10 ezer forintos vásárlás felett ne kelljen fizetnie csomagpontos kézbesítésért, házhozszállításnál pedig a megkérdezettek legnagyobb része 20 ezer forint felett elvárja az ingyenes szállítást, mindössze 12 százalék nyilatkozott úgy, hogy csak abban az esetben rendel, ha bármilyen összegnél ingyenes a szállítás.

 

A Lumenet.hu kutatásában elsősorban arra kereste a választ, mi alapján választ egy vásárló a webáruházak között 2022-ben, mennyire befolyásolja döntését a termék ára, kiszállítás díja, módja, gyorsasága, a webshop felépítése, a mögötte álló háttér. A kutatás országosan, online készült, több mint 1000 fő részvételével.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezekre érdemes figyelnünk csomagrendelésnél

Jóllehet, hogy még javában zajlik a nyár, azonban érdemes lehet idén is előrelátónak lennünk, ha a karácsonyi ajándékbeszerzésekre gondolunk. Bár még hónapok vannak háta az évből, de az ősz beköszöntével a logisztikai szektor rendszerint megnövekedett áruforgalommal üzemel, amellyel az idei évben is érdemes számolnunk. Azért, hogy sikeresen és időben megérkezzenek a csomagjaink, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) olyan tippeket gyűjtött most össze, amelyek nemcsak a karácsonyt megelőzően, de az év bármely időszakában hasznosak lehetnek.

2022. augusztus 18. 18:50

A Dachser üzembe helyezi első hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsiját

A Dachser zéró kibocsátású tehergépjárművei gyakorlati tesztjeit követően 2023-ban a logisztikai szolgáltató két hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) tehergépkocsit helyez üzembe Németországban.

2022. augusztus 18. 17:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Indul a 2022-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2022. augusztus 15. 12:31

Új HR vezérigazgató-helyettes a Yettelnél

2022. augusztus 11. 11:21

Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket

2022. július 31. 12:17

Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja

2022. július 25. 12:40