Három országban, egyszerre három LAN e-sport verseny zajlott le sikeresen
2021 után, november utolsó hétvégéjén ismét megrendezésre került az esport CUP powered by Telekom helyszíni e-sport verseny, amely ezúttal már három ország - Csehország, Szlovákia és Magyarország - részvételével, vérbeli regionális esport eseménnyé nőtte ki magát. Az egész napos, maratoni verseny végén egy magyar csapat lett a végső győztes.
Minden helyszínen, így Prágában, Pozsonyban és Budapesten is, 40 League of Legends játékos mérte össze a tudását a nap folyamán, a legerősebb gamer PC-ken. A Telekom által biztosított különleges technológiai körülmények között, dedikált hálózaton, 2 csapatonként 8,6 Gbps le- és feltöltéssel, rendkívül alacsony késleltetéssel játszhattak az online szervereken, ezzel garantálva a folyamatos, kiemelkedő játékos élményt.
A verseny először minden országban külön zajlott, az egyes országok döntős csapatai azonban egymás ellen is összemérték tudásukat a nap végén, a mindent eldöntő, szlovák-magyar összecsapáson pedig végül magyar győzelem született. A magyar döntő győztes csapattagjai fejenként 1-1 Samsung Galaxy A53 5G-képes mobiltelefonnal és 1-1 Huawei Watch 3 Pro E-SIM okosórával, a cseh és szlovák győztesek 1-1 Samsung Beam hordozható projektorral, a nemzetközi verseny győztesei pedig 1-1 Oculus Quest 2-vel gazdagodtak.
A League of Legends mellett, 5G hálózaton, elképesztően alacsony késleltetés és 1 Gbps sávszélesség mellett, influencerek és meghívott rajongóik játszottak bemutató mérkőzést a LoL mobilos verziójában, Wild Riftben, míg a látogatók PlayStation 5 konzolokon játszottak a FIFA játék legújabb kiadásával, és próbáltak ki különböző VR játékokat.
„Hatalmas, de nagyon izgalmas kihívás volt három országban helyszíni eseményt koordinálni úgy, hogy a legjobb csapatok a nap végén országhatárokon átívelve küzdöttek meg egymással. A pandémia óta kevesebb az ilyen típusú e-sport verseny a régióban, azt pedig eddig csak a Telekom tudta megvalósítani, hogy ilyen kivételes technológiai környezetben versenyezhessenek a játékosok. Büszkék vagyunk arra, hogy immáron második éve dolgozunk együtt ezen projekten, sikerrel.” – mondta Hodozsán Dániel, az Esport1 CEE régiós operatív vezetője.
„Örömmel tölt el bennünket, hogy idén is alkalmat és lehetőséget teremthettünk a képességek összemérésére a verseny alap-infrastruktúrájának biztosításával, a Telekom Gigaerős Tettek Hálózata ezúttal nemzetközi környezetben is bizonyított. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a lehető legjobb technikai feltételek mellett küzdhettek a résztvevők és arra törekedtünk, hogy Magyarország területén kívül is tudjuk tartani a hálózat magas minőségét.” – fogalmazott Lubor Zatko, Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese.
Kapcsolódó cikkek
- Egy napra beköltözött az e-sport a Magyar Sport Házába
- Szövetségben a hazai oktatástechnológiai cégek
- Különleges helyszínen adott tanácsot a Telekom
- A Telekomnál mától elérhetők az Apple új készülékei
- A Telekom újragondolta mobil díjcsomagjait
- Új innováció a podcast-piacon
- Folyamatosan növekszik az e-sport ismertsége és népszerűsége Magyarországon
- Véghajrában a Telekomnál a 3G mobilhálózat lekapcsolása
- A Telekom Electronic Beats bemutatja: Billie Eilish élőben
- A Telekom újra az első helyen a mobileszközök online értékesítésében
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Felhőpiac: közel négyszeres növekedés a Baltikumban és Kelet-Európában az évtized végére
A gyártás és kereskedelem területén alkalmazott felhőtechnológia piacának árbevétele a Baltikumban és Kelet-Európában évente átlagosan 16,7 százalékkal fog nőni 2022 és 2029 között – állítja a Fortune Business Insights piackutató. Tanulmányukban, amelyet a Microsoft számára készítettek, úgy vélik, hogy elsősorban az Ipar 4.0-ás technológiák elterjedése (mint például a 3D nyomtatás), az ugyancsak erőteljesen terjedő e-mail marketing, az online bevásárlás és az e-kereskedelem, a kiterjesztett és virtuális valóságot alkalmazó technológiák fogják ösztönözni a felhőpiac további bővülését a következő években. Magyarországon a régió átlagánál is nagyobb lehet majd a szektor növekedése, a B2C e-kereskedelem bővülése pedig már 2020-ban a legkiemelkedőbb volt a régióban. A hazai piac további sajátossága a KKV-k hangsúlyos szerepe a felhőpiac növekedésében.
Itt a Java legújabb verziója!
Az Oracle bejelentette a Java 20 elérhetőségét. A világ első számú programozási nyelvének és fejlesztési platformjának legújabb verziója több ezer teljesítménybeli, stabilitási és biztonsági előrelépést kínál, köztük a platformra vonatkozókat, amelyek segítik a fejlesztőket a termelékenység javításában, valamint az innováció és a növekedés támogatásában.
Egymást érték az Ukrajna elleni adattörlő támadások az utóbbi egy évben
Az orosz invázió 2022 februári kezdete óta példátlanul intenzívvé váltak az Ukrajna elleni adattörlő (wiper) támadások, az ESET Research most elkészítette az ilyen típusú kibertámadások idővonalát. Jó hír, hogy sok tervezett incidenst sikerült időben felderíteni és megakadályozni. A támadások zöme az orosz Sandworm hackercsoporthoz köthető, de van köztük olyan is, ami a Szörny Rt. animációs filmre utaló hivatkozásokat tartalmaz.
AI megoldás segítheti a vállalatokat dekarbonizációs céljaik megvalósításában
Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak.
Személyre szabott diagnosztika és hatékonyabb kezelések okoseszközökkel
Az okoseszközök és felhőalapú rendszerek egyre több iparágban jelentenek innovációt és az egészségügyi ellátásban, orvosdiagnosztikában is valódi áttörést hozhatnak. A hazai egészségügyben elsőként jelent meg az a technológia, amellyel az orvosok hozzáférhetnek a betegek által rögzített vércukorszint adatokhoz, ami sokkal hatékonyabb módon teszi lehetővé a személyre szabott terápiák felállítását.