Idén is átadták Az év tanárcsapata a digitalizációért díjat
Idén az energiahatékonyság volt a központi témája a Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) által alapított Az év tanárcsapata a digitalizációért pályázatnak. A szervezet kétmillió forintot ajánlott fel a legjobb pályamunkát beküldő tanárcsapatnak. Az összeget iskolájuk digitális oktatásának további fejlesztésére fordíthatják. A díjért minden olyan érvényes működési engedéllyel rendelkező alap- és középfokú oktatási intézmény versenybe szállhatott, amelyben a képzés főállásban oktató tanárok közreműködésével valósul meg.
Az idei pályázati kiírás is tartalmazott aktualitást. Amellett, hogy a pályázó tanári munkaközösségeknek be kell mutatniuk az iskolája jelenlegi helyzetét, informatikai eszközellátottságát, valamint általános digitális oktatási képességét, vázlatos tervet is kellett mellékelni arról, hogy mire fordítanánk a pályázattal elnyerhető támogatást, és az mennyiben és milyen módon segítenék elő intézményük energiatakarékosságát.
A pályázóknak először egy rövid pályamunkában kellett bemutatniuk az iskolában folyó munkát, valamint a tervezett fejlesztéseket, majd a zsűri előtt élőben is prezentálhatták oktatási koncepciójukat. A VISZ tagjaiból, újságírókból, oktatási szakemberekből, szakértőkből álló zsűri ez alapján javaslatot tett a sorrendre, majd a szervezet elnöksége meghozta a végső döntést.
A 2 millió forint az Edelényben működő Szent Miklós Görögkatolikus Iskola és Óvoda digitális fejlesztéseit segíti. A pályamunkából, amely tizenegy pedagógus együttműködését dicséri, egy olyan átgondolt digitális oktatási koncepció rajzolódik ki, amely egységben kezeli a humán és a reál tárgyakat; következetesen építi a diákok digitális skilljeit, de mélyítendő ezt a tudást azonnal támaszkodik is azokra. Az elnyert támogatásból az iskola újabb digitális termek berendezésére, valamint az informatikai infrastruktúra energiahatékonyságának javítására kívánja fordítani.
A pályázóknak a Geometria Kft. felajánlott egy 150 ezer forintos különdíjat, melyet végül a Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola nyert el. A Szerencs szomszédságában fekvő település iskolájában tanuló diákok kétharmada hátrányos helyzetű. Ezért a pedagógusok különösen fontosnak tartják a motivációs és tanulói kreativitást támogató stratégiák tervezését és alkalmazását. Kiemelten kezelik a tanulók digitális és idegen nyelvi kompetenciájának fejlesztését. Több nyertes pályázat és díj (UNESCO-Fazheng projekt, Ericsson Díj stb.) bizonyítja, hogy sikeresen dolgoznak céljaik eléréséért. A támogatást részben eszközökre, részben módszertani fejlesztésekre kívánják fordítani.
Kapcsolódó cikkek
- Iskolai 3D nyomtató pályázat indult
- Szombaton átadták a VISZ oktatási pályázatának díjait
- Elnököt és új elnökségi tagokat is választott a VISZ
- Egy Waldorf-iskola nyerte a VISZ digitalizációs pályázatát
- Interjú az „Év Informatikai Vezetője” díjat elnyert Johancsik Tiborral
- Év Informatikai Vezetője díj 2020
- Idén is keresik az év informatikai vezetőjét
- Virtuális Startup Campus
- Megvan az év digitális tanári csapata
- VISZ Iskolai pályázatok 2019
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Médiatanács: továbblépések helyi és körzeti rádiós pályázatokban
Véglegesítette egy veszprémi helyi rádiós pályázat felhívását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület ugyanezen az ülésen hatósági szerződéskötést kezdeményezett a Debrecen 94,4 MHz körzeti frekvencia pályázatán nyertes szolgáltatóval.
Digitális kalandjátékon keresztül ösztönzi a diákokat a Vodafone Alapítvány
A Vodafone Magyarország Alapítvány idén is különleges programmal készül Magyarország egyik legnagyobb digitális pedagógiai eseményére. Az Alapítvány élen jár a digitális kompetenciák fejlesztésében, ennek megfelelően a kezdeményezés 2016-os indulása óta minden évben tematikus aktivitásokkal és pályázatokkal szerepel a Digitális Témahét programjában. Idén digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdettek meg tanárok számára, amely során diákokkal közösen, kreativitásuk és tudásuk felhasználásával saját játékot készíthetnek. A pályázatra a programban részt vevő iskolák pedagógusai április 17-ig nevezhetnek a Digitális Témahét weboldalán keresztül.
Vasárnapig lehet jelentkezni a 600.000 forintos jutalomra
A Mathias Corvinus Collegium a Neumann Technológiai Platformmal együttműködve egy innovatív gondolatokra, azok kidolgozására és megvalósíthatóságára épülő, interdiszciplináris csapatversenyt hirdet meg egyetemisták számára. A jelentkezési határidő 2023. március 05. 23:59.
Határidő-hosszabbítás: március 24-ig lehet jelentkezni a Vodafone Digitális Díjra
A Vodafone Magyarország Alapítvány március 24-ig meghosszabbítja a jelentkezési határidőt a Vodafone Digitális Díjra. A pályázatra magánszemélyek, startupok, non profit szervezetek és vállalkozások jelentkezhetnek a Vodafone Digitális Díj online felületén. A 15 millió forint összdíjazású megmérettetésen három kategóriában hirdetnek győztest. Idén először inkubációs különdíjat is kioszt a zsűri. Az ezt elnyerő pályázó Magyarország legnagyobb nagyvállalati, iparágfüggetlen Start it @K&H elnevezésű inkubációs programjának teljesértékű tagja lesz.
Még egy hétig jelentkezhetnek a fiatalok a Samsung és az EdisonKids idei versenyére
Február 20-ig jelentkezhetnek a csapatok a Samsung és az EdisonKids harmadik alkalommal induló Megoldások a holnapért kihívására. A diákok és tanáraik fenntarthatóság, a jövő oktatása és közösség kategóriában hozhatnak előremutató ötleteket, amellyel a 21. század problémáit orvosolnák. A program kiemelt célja, hogy a jelentkezők neves szakemberekkel közösen gondolkodjanak, dolgozzanak és fejlődjenek egy igazán inspiráló alkotóműhelyben. A leginkább előremutató ötletet prezentáló diákok, valamint tanáraik és iskolájuk 6 millió forint összértékben nyerhetnek Samsung készülékeket.