A MITTE felel Magyarország első fizikus-mérnök alapképzésének ügynökségi feladataiért

forrás: Prím Online, 2022. december 17. 15:54

Magyarországon elsőként indít fizikus-mérnök alapszakot a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME). Az egyetem integrált kampány keretében vezeti be a 2023 szeptemberében induló, angol nyelvű képzést, amely magába foglalja a szak arculatának és weboldalának komplex tervezését, valamint a kommunikációs és kreatív stratégia kialakítását és végrehajtását. A képzés a Bosch és a Semilab vállalatok támogatásával indul, akik szakmai nagykövetként is a kampány mellé álltak, a piacképes, gyakorlatorientált tudás értékét és a szakemberek utánpótlásának jelentőségét hangsúlyozva.

A fenntartható energetika, a mesterséges intelligencia és a kvantumtechnológia csak néhány a jövőnk gazdasági és társadalmi fejlődését meghatározó területek közül, amelyek elképzelhetetlenek a mérnöki és fizikusi tudást ötvöző technológiák nélkül. A leginnovatívabb hazai és nemzetközi vállalatok szakemberigényére válaszolva indítja el Magyarország első, angol nyelvű fizikus-mérnök képzését a BME. 

 

A szak indulásának előkészítésekor a MITTE Communications feladatai az intézményt és a szakot pozicionáló kommunikációs és kreatív stratégia megtervezése, valamint az arculat kialakítása voltak. Az ügynökség végzi a sajtó-, social- és hirdetésmenedzsment-feladatokat is. A szakindító kampány az egyetem magas szakmai színvonalát, valamint a fizikus-mérnök szakma aktualitását, piacképességét és az új szak hiánypótló jellegét hangsúlyozza.

 

A kampány célja a 240 éves múltra visszatekintő BME nemzetközi szakmai jelentőségének hangsúlyozása, az új szak pozicionálása, valamint a helyi és külföldi jelentkezők megszólítása. Az arculat hideg árnyalatai – a türkiz, a világos és mélykék, valamint a fémes szürke – a kutatás-fejlesztés, a tudomány és az innováció asszociációit hívják elő; míg a szak emblémájában egymásba fonódó két elem a fizikusi és mérnöki tudomány ötvözését szimbolizálja.

 

 

A kampány kiemelten foglalkozik a tudományterület közérthető bemutatásával, a hallgatói, oktatói, szülői célcsoportok érzékenyítésével, valamint a fizikus-mérnök szakma piacképességének kiemelésével. Ezt a célt szolgálja a magyar és angol nyelvű weboldal, amely átlátható struktúrában ismerteti a szak és a specializációk részleteit, ezen túl bemutatja a BME iparági partnereit és az egyetem volt hallgatóinak inspiráló karrierútjait is. A tudományterület népszerűsítéséhez egy imázsfilm is hozzájárul, amely bemutatja az egyetemet, a kampány támogató partnereit, az új szak specializációit és az egyetemi campust. 

 

Az innovatív, globális nagyvállalatok számára kiemelt jelentőséggel bír a fiatal fizikus-mérnökök szaktudása, az oktatás és az ipar összekapcsolása, minél szorosabb együttműködése. A képzés a Bosch és a Semilab támogatásával indul, akik nagykövetként is a kampány mellé álltak, a piacképes, gyakorlatorientált tudás értékét és a szakemberek utánpótlásának jelentőségét hangsúlyozva. A kampány a vállalatokat, valamint az általuk nyújtott gyakornoki és karrierlehetőségeket infografikákon, a képzés weboldalán, valamint a fizikus-mérnök szak imázsfilmjében egyaránt bemutatja.

 

A kampány illeszkedik a BME elmúlt évi aktivitásaihoz, amelyekkel a legújabb képzési és innovációs eredményeit, valamint az intézmény hagyományait egyszerre mutatta meg. Erre példa a májusban megnyílt BME Látogatóközpont, ahol a BME-ről indult Nobel-díjasok és hallgatói projektek is megismerhetők egy kiállításon.. 

 

A MITTE a felvételi időszakban az új szakot PR- és social media kampánnyal vezeti be, miközben infografikákon keresztül mutatja be a képzést támogató vállalatokat, a fizikus-mérnök szakma karrierlehetőségeit, valamint a szak jellegzetességeit. Az ügynökség és a BME együttműködésének alapjául szolgált az idén második éve megvalósult BME Innovációs Nap és Kompetenciavásár, amelynek teljeskörű rendezvényszervezési, PR- és social media kommunikációs feladataiért felelt az ügynökség. 

 

Innovációs területen a MITTE korábban aktív sajtókommunikációt folytatott ügyfelei a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, az Óbudai Egyetem, a Design Terminál, és az NKFIH számára, ezen kívül kiadványok tervezésével, kisfilmekkel, és hirdetéskezeléssel is támogatta a munkájukat. Harmadik éve látja el a Budapest Design Week teljeskörű kommunikációját, sajtókommunikációval, közösségimédia-managementtel és direkt marketingeszközökkel. Az egészségügyi szektorban Magyarország egyik legnagyobb magánegészségügyi szolgáltatója a Prima Medica sajtókommunikációjáért és a többszörösen díjazott egészségügyi startup a Protect One számára arculat- és kiadvány- és weboldaltervezési feladatokat láttak el.

 

A képzés imázsfilmje:  

Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tíz hónap alatt egymillió forintot kapnak a gólya ösztöndíjasok a Széchenyi István Egyetemen

Egyszeri százezerről havi százezer forintra nő a Gólya ösztöndíj összege a győri Széchenyi István Egyetemen a következő tanévben. A jelentős támogatást tíz hónapra nyerhetik el azok a tehetséges elsőéves hallgatók, akik hazánk 109 kedvezményezettnek minősülő járásának valamelyikéből érkeznek az intézménybe tanulni.

2023. február 3. 17:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2022 díjazottjai!

2023. január 27. 09:47

Látássérülteknek fejlesztett eszköz nyerte az LG versenyének fődíját

2023. január 26. 14:02

Közeleg a 31. Magyar Innovációs Nagydíj felhívás beadási határideje

2023. január 16. 18:51

A Bullitt műholdas szolgáltatása lefedettlenség esetén is biztosítja az üzenetküldést

2023. január 9. 15:46